3e en 4e op onderlinge wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

3e en 4e op onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-02 21:35

hoihoi
vandaag hadden we op de stal waar ik sta een onderlinge wedstrijd.
ik had farouk wel ingevlochten (vind ik nou eenmaal leuk om te doen en toch iedereen ging vlechten) zijn staart hield ie alleen scheef, dus de vlecht was ook scheef en had ik die er maar weer uitgehaald.
farouk vrijdag helemaal gepoetst en zijn stal was brandschoon zodat hij de volgende dag niet onder de mestvlekken zou zitten (het is nou eenmaal een schimmel he Haha! )
vanmorgen vroeg uit bed want het begon om 10 uur... ik was als laatste 17e dus. hoefde dus ook pas laat op te zadelen, maar de dag van te voren wisten we nog niet hoe laat ik moest.
een halfuur van te voren erop en lekker losgereden, hij liep opzich wel lekker, een beetje driftig af en toe.
tijdens de proef ging het voor mijn gevoel kudde... hij kwam bij ongeveer elke overgang in verzet, wat ie normaal nooit doet en de middendraf die hij perfect kan wou hij helemaal niet tonen. Slapen
uitgestapt en lekker even op stal gezet, deze was nog steeds schoon, lag maar 1 keutel in.
we gingen lekker lunchen Vork (broodjes knakworst!!) na een klein uurtje weer van stal gehaald en heeft hij het gepresteerd om zijn hele kont onder de mest te krijgen van 1 keutel.... hij blijft gewoon de hele nacht schoon en in een uurtje maakt hij zichzelf enorm vies Boos! . snel nog gepoetst want het zag er echt niet uit...
weer lekker losgereden en een hindernisje gesprongen... afgelopen week sprong hij zwaar verrot (met 4 beentjes tegelijk) maar dat viel erg mee vandaag. in het parcoursje ging het ook wel goed... we mochten eerst de dubbel een keer oefenen omdat er in de inrijbak maar 1 klein laag hindernisje stond. daar weigerde hij dus voor... zweepje erbij... opnieuw aangereden en hij sprong...
het parcours ging erg goed, ik kon hem op een gegeven moment alleen niet meer echt terug rijden zo enthosiast werd ie, maar hij sprong goed.
er was voor de foutlozen nog een ronde (10/20 cm hoger) maar daar heb ik niet aan meegedaan, ik vond het goed genoeg zo. voor degenen die 2x foutloos waren was er nog een barrage op tijd.
uiteindelijk was er de prijsuitrijking... met de dressuur was ik 3e met 166 punten (vond ik erg meevallen die punten) met springen hadden ze een 1e 2e en 3e prijs en de anderen waren allemaal 4e, ik dus ook... ik heb met de dressuur een beker en met springen een lintje... ook kregen we nog een zakje paardensnoepies.
toen nog een ererondje in galop (alleen zonder muziek Verward ) en lekker uitgestapt...
hij mocht nog ff lekker rollen en heeft een paar lekkere appels gehad.
en nu ga ik lekker slapen want ik ben hartstikke moe Dromen Slapen Dromen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Carmentjuh
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-06-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:47

waarom was je niet 1e..was je daar te slecht voor?heb ik ook wel eens last van hoor Knipoog

Haha! jongens zijn net Rivella, een beetje vreemd, maar wel lekker!!! Haha!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:34

Carmentjuh schreef:
waarom was je niet 1e..was je daar te slecht voor?heb ik ook wel eens last van hoor Knipoog


Nou, wat een leuk antwoord zeg.

Ik was ook mee, heb gister geholpen met Farouk en vandaag ook.
Het was daar gister echt zo'n pennystal, allemaal invlechten en allerlei frutsen met je paard.
Supergezellig hoor zoiets, alleen mocht het sfeertje daar wel wat anders zijn (komt niet alleen door de jonge meiden, maar ook door de verhoudingen onderling).
Maargoed, Farouk glom vandaag, alleen jammer dat ie na dat ff op stal staan, gewoon super smerig was, Liselot hoefde alleen nog maar te springen, dus dat was wel beter, anders hadden we in record tempo hem weer ff toonbaar moeten maken, aangezien er bij dressuur toch echt wel meer op wordt gelet.

Bij de dressuur heb ik haar voorgelezen, alles heb ik dus niet gezien, maar wat ik er van zag, ging alles goed (vond de jury blijkbaar ook met 166 punten).
Hoe het zat met de jurering Verward
Iedereen had een winstpunt, hoe slecht je ook reed, en dat deden er echt wel wat.

Ik moest een meisje voorlezen, en dan zei ik bijvoorbeeld bij B een volte, als ze bij B dan was dan volgde ze de hoefslag en dan naar E en dan oversteken en kwam dan weer met een draai naar mij toe (ik stond bij E) ofzoiets, het was gewoon heel vaag.
Ze was niet zo oud, maar oud genoeg blijkbaar om zelfstandig een pony te hebben (er is bijna altijd daar wel iemand aanwezig op stal, maar geen echte begeleiding van ouders ofzo) terwijl ze nog geeneens een volte kan rijden, terwijl ze dat allang moet kunnen.
Had echt zoiets, van wat doe ik fout?
Gelukkig deed diegene die ik erna moest voorlezen alles goed, dan lag het toch niet aan mij, pfff.
En daarna moest ik Lissy voorlezen, en ook dat ging goed.

En toen wou iemand die normaal M2 rijdt ofzo, even meedoen buiten mededinging in de L2.
Het was een kennis die iemand daar hielp, ze kende de pony volgens mij ook verder niet.
Niet geoefend, ze wist de proef niet, dus gewoon blanco.
Ff een rondje gestapt en beginnen maar.
Maar toen moest er nog iemand voorlezen, ik wou wel, maar had nog nooit eerder een L2 proef voorgelezen, laat staan gereden.
Niemand anders had er ook ervaring mee, dus ik toch maar gedaan.
Ging heel goed, alleen op het eind maakten we een foutje (ik zeg we, want ik weet niet of zij het nou was of ik), ze begreep namelijk een andere letter dan ik, (daar moet je dus op letter rijden en figuren doen) een F ipv van een H ofzo Verward , heel snel opgelost en gewoon doorgereden.
Ik was dus druk bezig met de proef voorlezen, hier heb ik dus echt niks van gezien behalve moment opnames en op het laatst was ik de draad echt kwijt.
Niet wat betreft het voorlezen, maar het volgen van de oefeningen.
Ze zei wel dat ik goed had voorgelezen.
Maargoed, het zal dus wel niet aan mij gelegen hebben, maar toen ik dat eerste meisje voorlas, voelde ik me echt klungelig.

Het springen ging wel goed, was ook mooi om te zien, alleen jammer van die weigeringen.
Daarna hield Liselot het voor gezien en na afloop heb ik nog een rondje met Farouk gesprongen, opnieuw voelde ik me zeer klungelig, maar iedereen zei dat ik wel goed sprong.

Je was trouwens 15e op de lijst en in de ring, er deden er alleen nog 2 meer mee die na jou kwamen die niet op de lijst stonden (die ene die ik had voorgelezen en dan nog 1 of 2).
Springen was wel rommelig.

De broodjes knakworst heb ik gemist, maar heb het na de tijd wel ingehaald met 2 knakworstjes gewoon.
Ik was namelijk toen met een ander meisje haar pony aan het ophalen.
Super leuk beestje (die trouwens ook te koop stond en na de wedstrijd ook nog kopers voor kwamen), maar ze mocht niet alleen met hem over straat, dus ik zou wel meefietsen.
Op het eind was het dus zo dat ik terug zou rijden.
Ff een rondje gestapt in de wei, gedraafd en gegaloppeerd en toen durfde ik wel.
We moesten ook meteen weg, want we waren aan de late kant.
Dus langs de drukke weg, door de stad, over het industrieterrein en het allerleipste vond ik toch wel de kruizing van een zeer grote weg.
Maar de pony gaf er geen kik om, helemaal niks.
Was hartstikke gaaf, maar het zag er niet uit, het ponytje was namelijk een C-ponytje (1.36 ofzo), en ik ben iets van 1.80m en ik had gewoon een spijkerbroek aan, wat nou ook niet echt comfortabel zat, maargoed, ik kwam er dus met mijn benen onderuit en wat er boven uit stak was ook veels te lang.
Maargoed, op stal aangekomen, pony over geven en weer verder met groomen van Lissy en Farouk (na snel ff een knakworstje naar binnen gewerkt te hebben, zonder broodje!) die wou opzadelen voor het springen en ontdekte dat Farouk heerlijk bezig was geweest in de stal.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:44

Carmentjuh schreef:
waarom was je niet 1e..was je daar te slecht voor?heb ik ook wel eens last van hoor Knipoog


wat is dit nou weer voor een onzin? Lips are sealed

hartstikke goed meid! gefeliciteerd Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-02 19:10

bedankt grassie en leuk verslag marije!
malou, die kennis, die kende het paard wel hoor, ze had er vaker op gereden... het paard liep ook M1 of 2 dus die kon het ook wel.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:51

Gefeliciteerd! Hartstikke goed!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 8 bezoekers