Nog een wedstrijdje met Iwaldo en nieuw trainpunt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Nog een wedstrijdje met Iwaldo en nieuw trainpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 17:18

Vandaag heb ik op Terschuur gereden. Leuk concours overigens! De eerste proef ging niet echt, meneer pakte links lekker vast, bleef aan mn been kleven en daardoor kon ik de wendingen ook niet mooi rijden. Resultaat = 152. En terecht.

De tweede proef ging beduidend beter, wel was het jammer dat ie uit de galop viel. Resultaat = 157, daar was ik tevreden mee.

Maargoed, ik heb weer huiswerk Haha! Ik moet zorgen dat Wal veeel beter aan de hulpen komt. Nu been ik voor bijvoorbeeld een galopovergang en er gebeurt helemaal niks. Ik had al speciaal voor de wedstrijd wat scherpere sporen omgedaan, maar helaas Haha! daar was mn rijtechnische probleem niet mee opgelost. Ook moet ik hem dus lichter maken op links, want zo lijkt het net een betonblok door de bocht!

Verder was ie wel heel lief (en kreeg weer veel publiek toen ie om het hardste aan het hinniken was op het losrijdterrein Haha! )

Iemand nog tips wbt de bovenstaande punten?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 19:07

Wat bedoel je met aan je been kleven? Met dat ie links vast zit, trek je misschien (onbewust) links harder, waardoor Iwaldo zichzelf vastzet. Je moet dan zorgen dat ie rechts aanneemt d.m.v spelen met je rechterhand, en je linkerhand wat meer ontspannen.
Ik weet niet of je dat bedoelde hoor Lachen
Wel goed van je dat je toch nog een winstpunt heb gehaald!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 19:14

aan mn been kleven bedoel ik dat ik benen kan wat ik wil maar dat ie er niet (voldoende) op reageert. Ik weet dat ik zelf ook teveel astpak, daar wordt aan gewerkt, maar het is wel heel vervelend!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 19:20

Laura schreef:
aan mn been kleven bedoel ik dat ik benen kan wat ik wil maar dat ie er niet (voldoende) op reageert. Ik weet dat ik zelf ook teveel astpak, daar wordt aan gewerkt, maar het is wel heel vervelend!


Veel overgangen rijden is mijn tip voor het 'beenkleven'. Maar niet te veel drijven want dan kan ie "doof" worden op die plek.
Als Odin niet op mijn benen reageerde bij het aanspringen in de galop, dan ging ik een buitenrit maken, en dan veel galoperen. De volgende dag ging het wel heel goed. Ik weet niet of je veel buitenrijd, maar dat is misschien een manier.