Ameretto & de grooooote hindernissen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Ameretto & de grooooote hindernissen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 02:25

Vandaag had Ameretto zijn eerste springwedstrijd op een echt paardenconcours. Het NRPS-concours was meer een opwarmertje, Almelo was de eigenlijke vuurdoop. Daar ga je dan als E-pony tussen de grote jongens...

Om 5 uur waren Fitz en ik bij Ameretto op stal. Trailer aangekoppeld, wagen volgeladen, paard in het rolhok, Lau in de auto en gaan met die banaan. Op het terrein aangekomen moest Lau nog zooooo enorm veel doen in een kwartier tijd: bloes ruilen, startnummer ophalen, twee parcoursen verkennen en last but not least een frietje eten om niet slapjes van haar paard te vallen. Maar gelukkig zat ze ondanks dit drukke programma nog op tijd in het zadel om lekker te kunnen losrijden.

Bij het losspringen kreeg Lau een paar keer te horen dat men het zo leuk en dapper vond dat ze met haar pony bij de paarden startte. Mensen zien vaak wel dat het een klein paard is, maar omdat hij er niet echt pony-achtig uitziet, wordt er vaak gevraagd of het nou een E is of een 'echt' paard. Gekke dravebier. Haha!

Ret had er weer zin in en trok met losspringen al behoorlijk op de hindernissen. Tijdens het parcours verkennen had ik al een paar keer een twijfelachtig 'ja hoor' van Lau gehoord toen ik vroeg of ze het nog zag zitten. Er zaten namelijk een paar kastelen tussen die hindernissen... Tja, dit was geen simpel M-ponyparcours meer, maar een stevig L-paardenparcours. Ik kreeg bij sommige hindernissen spontaan hoogtevrees, laat mij maar lekker op de grond blijven...

Gelukkig bleek Ret met de hoogte geen moeite te hebben. Met de afstanden af en toe wel, maar hij wist zich er goed mee te redden. Ze kwamen met één balk het klassieke parcours rond. Op de eerste hindernis van de dubbel (een steil van 1.10) kwam hij niet goed uit, stopte in eerste instantie maar sprong toen toch nog vanuit stilstand. Helaas gooide hij de bovenste balk er daarbij af. Tijd stilgezet, hindernis weer opgebouwd en de tweede keer ging het goed. Ook de laatste dubbel was geen probleem, en ze kwamen rond met 6.5 strafpunt (dus ook tijdsoverschrijding). Maar helemaal geen slecht resultaat!

Daarna meteen door naar het progressief. Daarvoor moest je even een paar minuutjes wachten in een sluis tussen de twee parcoursen. Daar stond Ret alweer te trappelen van ongeduld. In dit parcours liep hij wat gehaast (hij werd steeds heter) en in zijn haast gooide hij er een balk af en kwam hij wat scheef voor een hindernis uit waardoor ze een stop hadden. De tweede keer sprong hij hem super en ook hindernis 6 - een (in mijn ogen hele enge) triple van zeker 1.20 hoog - sprong hij in één keer zonder problemen. Bij de laatste hindernis kwam hij weer niet goed uit (weer te gehaast) en daar ging hij helaas de eerste keer weer in de stop. Toch rondgekomen, toch tevreden, weer veel geleerd en lekkere inspanning geleverd. Je kon wel duidelijk zien dat hij er lol in had en hij had na het springen ook nog voldoende energie over voor een sprintje naar de stallen om eventjes Leys en de rest welterusten te wensen.

Marco heeft een aantal erg leuke foto's gemaakt, ook in het kader van de 21"-verzameling. Lau gaat overigens voor de 14" en Ret voor de 28" - wat ons brengt op een gemiddelde van 21. Haha!

Over foto's gesproken: hopelijk komen die nog deze week op Bokt te staan. Zodra Marco z'n kabeltje heeft, hangen we de boel aan een pc in de buurt (dat zal deze dan wel worden Haha!) en dan hebben jullie eindelijk een beeld van wat er hier in Almelo allemaal gebeurt! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:14

wat goed van lau en ameretto.

het klinkt heel hoog (vond met crosby een B parcoursje al erg hoog bij de paarden)
wel jammer dat ie 2x stopte, maar goed. volgende keer helemaal rond in 1 keer Haha!

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:51

nou voor de eerste keer niet slecht zeg! maare geef marco ff een schop ik wil snel foto's zien *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:43

Inderdaad stond er een aantal dikke kastelen in het parours.
Bij de pony's verkende ik het parcours altijd voordat de categorie D begon. Dan stond alles nog eens 10 cm lager dan wat ik zelf moest springen en dan viel het nooit zo op hoe hoog het eigenlijk was. Haha!

Maar ja, nu moest ik dus meteen op mijn eigen hoogte het parcours lopen en dan zie je pas wat een kolossen je ertussen hebt zitten!
De twee dubbels die erin zaten stonden erg ruim. De ene moest op 2 ruime galopsprongen en de andere op 1 ruime. Ik had voor mezelf al besloten dat ik bij allebei een extra galoppas ertussen zou doen. Bij een normale afstand doe ik dat nooit, maar deze stond zelfs al heel ruim voor een 'echt paard'.

Ik zat elke keer maar van: 'ik hoop dat Ret een beetje fijn aan het been is en niet gaat klooien...'
Ik vond het allemaal best spannend. Almelo bouwt tenslotte best aardig aan de maat en ik vond het echt heel erg op een Z-parcours voor pony's lijken.

Met losspringen voelde hij heel fijn, gelukkig maar!

In beide parcoursen zat de sloot erin. In het klassiek was het een steilsprong en in het progressief een aardig vette oxer. Beide sprong hij zonder ook maar 1 seconde te twijfelen. Lieve Ret! Lovers

Op die paar foutjes die we hadden na, vond ik hem toch heel goed gaan en Ret deed echt zijn best, je zag gewoon dat ie er zin in had!

We hadden geen winstpunt (als we die tijdfouten niet hadden dus wel), maar ik vond het belangrijker om met een goed gevoel over de finish te komen. En dat had ik! Party!!

Nou, vanavond om 6 uur komen mijn grooms voor vandaag (Yannick, Naz en Ka) Ret en mij ophalen en dan gaan we weer richting Almelooooo voor ons laatste parcours van deze week!

Duimen jullie ff voor mij? En natuurlijk voor de rest van de Almeloooo-gang!!! Cool

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers