Wanneer in de L1 wp waardig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-07 08:36

Hoi
Zondag heb ik mijn L1 debuut, dat echt al tijden word uitgesteld. Maar eigenlijk weet ik niet of we er al klaar voor zijn (vandaar het uitstellen). Ik hoor wel is van dat als ik L ga starten ik wp waardig ben, maar ik ben er echt ontzettend onzeker over.
Dus wat moet je in de L1 kunnen en waar letten ze vooral op?
Dan kunnen we dat de komende dagen misschien nog even meepikken in het trainen of stelt dat me gerust.
Overigens ik weet niet of dat uitmaakt qua niveau start ik tussen de pony's.
Groetjes Marijke


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:47

Op zich vind ik het niet zo heeel veel verschillen van de B, maar in de L letten ze gewoon meer op de details, zoals of je pony netjes nagefelijk loopt, vierkant staat, de verruimingen e.d.
Ik zou gewoon gaan starten als ik jou was, je bent in ieder geval een ervaring rijker en die winstpunten komne dan vanzelf wel Lachen

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:56

Wat er in de L1 gevraagd wordt kun je lezen in je proevenboekje. De proef die je moet rijden geeft aan welke oefenigen je moet laten zien en voor in je proevenboekje kun je lezen hoe die uitgevoerd moeten worden. Voor in het proevenboekje staat ook het Skala. Gewoon even goed lezen dus.

Bovendien heeft het niet zoveel zin meer als je nu nog op een hoop dingen moet gaan oefenen als je zondag wedstrijd hebt. Dan ben je wel een beetje aan de late kant.

Maar het verschil tussen B en L1 is niet zo heel groot. Als je in de B constant flinke winstpunten reed (dus niet af en toe een sprokkelpuntje) dan kom je de L1 ook wel goed door.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-07 08:57

@Jasmijn78: Ik heb het proevenboekje al doorgespeurt en ook meerdere site's, maar soms is het in de praktijk natuurlijk ietsjes anders. Overigens hebben we onze laatste wedstrijd in de B gereden met 180 en 202 punten.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:03

In de praktijk hoort het net zo te gaan als in het proevenboekje staat voorgeschreven, dus dat is de beste richtlijn om aan te houden. Juryleden horen gewoon volgens het proevenboekje te jureren.

De DVD met gereden proeven is ook heel handig. Daat worden de gereden proeven voorzien van commentaar waar allemaal op gelet wordt.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:43

In de B hoeft je pony nog niet echt aan de teugel te lopen, als de aanleuning maar redelijk constant is. In de L moet de aanleuning constanter zijn en de bovenlijn iets ronder. Hij hoeft nog steeds niet compleet aan de teugel te lopen, maar er wel tegenaan zitten.

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:59

Anoeska27 schreef:
In de B hoeft je pony nog niet echt aan de teugel te lopen, als de aanleuning maar redelijk constant is. In de L moet de aanleuning constanter zijn en de bovenlijn iets ronder. Hij hoeft nog steeds niet compleet aan de teugel te lopen, maar er wel tegenaan zitten.


Ik weet niet hoe het met de pony's is maar bij de paarden heb je in de B met een paard wat niet nageeflijk loopt in praktijk gewoon een 3 of een 4 te pakken hoor, dus dat is inpakken en naar huis.

Maar gezien de 202 punten denk ik wel dat je L-klaar bent Knipoog
Rij eens een proefje door of de L-onderdelen er goed opzitten en dan merk je wel of het lukt.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:50

Urielle schreef:
Maar gezien de 202 punten denk ik wel dat je L-klaar bent

Hangt er van af: waren die 202 punten eenmalig en dus een uitzondering of scoor je constant tussen de 190 en 200 punten?

Neem 5 wedstrijden/10 proeven, streep het hoogste en het laagste resultaat weg (iedereen heeft wel eens een off-day of een keer de jury mee of tegen), neem van de rest een gemiddelde en je hebt een goed beeld van hoe je ervoor staat. Is je gemiddelde winstpuntwaardig, dan kun je gerust zeggen dat je in de B goed en constant presteert en is overgaan naar L1 logisch.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:46

Huilen van het lachen Hahaha Marijke, wil je niet zo z**ken. Rijden met die sproet, na je eerste proef zie je wel waar je staat. En dat is niet zo laag dat je hier moet gaan zitten stressen Clown Je gaat niet af, als je rijdt zoals normaal kom je waarschijnlijk wel met een punt thuis en zo niet dan komt het wel de keer erna. Komt allemaal goed!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-07 13:48

Ik kan er niks aan doen Angelique, ik loop al de hele week te stressen erover Huilen van het lachen Straks komen we maar met 160 punten thuis, dan zou ik me best wel dood schamen Huilen van het lachen
Al dat gestress is trouwens heel bevordelijk voor Romeo Nagelbijten / Gniffelen

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: Wanneer in de L1 wp waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:28

Gewoon starten.

Dag lieve Viviville 17-07-2002 - 11-10-2012


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa en 11 bezoekers