Buiten mededinging, waar in reglement?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Buiten mededinging, waar in reglement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 20:32

Misschien ben ik ontzettend scheel, maar ik kan in zowel het algemeen als het dressuur regelement niet vinden wat wel en niet mag als je buiten mededingen mee wilt doen. Mijn concrete vraag is:
Mag je een klasse (of 2) lager starten dan dat je normaal doet buiten mededingen???
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-06-06 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo's in titel

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:34

ja volgens mij wel hoor.
Ik zag vorige week een paard B springen en deze week reed hij M..
Vorige week was HC en deze week voor het echie.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:33

JI -> WD-V

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 00:13

Disciplinereglement Dressuur 2006

Artikel 124: promotie- en degradatieregeling.
Blz 16, 17 en 18.

Stuk over HC-starts staat op 17 + 18.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:48

Nu de link nog??
Staat dat op KNHS?? Ik kan die documenten daar nooit openen..

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:50

zie de faq daantjuhhh. Als je ze daar niet kunt openen moet je Acrobat reader installeren.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:50

oh.. oke..

EDIT..
In het FAQ zie ik het antwoord niet.
Wel de link naar de KNHS site.. ik kan alleen niet op die site de regelementen openen.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:42

Dan moet je acrobat reader installeren

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Buiten mededinging, waar in reglement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 17:05

Gevonden!
Maar het is me nog steeds niet echt duidelijk, mag het nou wel of niet?

Rubrieken al dan niet voor promotie/starten buiten mededingingAls op een wedstrijddag zowel rubrieken voor winst- en verliespuntenregistratie, als rubrieken niet voor punten worden verreden, dient met het volgende rekening te worden gehouden: a. Deelnemers aan de promotiewedstrijden mogen niet tevoren met hetzelfde paard in een gelijkwaardige dan wel lagere rubriek - ook niet buiten mededinging - uitkomen.
b. Deelnemers die aan een rubriek voor promotie of aan een wedstrijd om prijzen, maar niet voor promotie, in een bepaalde klasse hebben deelgenomen, mogen uiteraard met in achtneming van het bepaalde inzake het maximale aantal starts deelnemen aan een rubriek in de naast hogere klasse, doch dan buiten mededinging.
c. Indien een wedstrijdgevende organisatie met instemming van de jury een geregistreerde combinatie gelegenheid wenst te geven om buiten mededinging (hors concours) te starten, anders dan bedoeld in lid b, mag dat worden toegestaan, echter met inachtneming van de navolgende bepalingen:
1. De betreffende combinatie mag niet in de uitslag van de rubriek opgenomen worden c.q. niet in aanmerking komen voor een prijs, of voor toekenning van wedstrijdpunten
2. Aan een hors concours-start kan geen enkel recht worden ontleend met betrekking tot de klasse indeling van de betreffende combinatie.
3. Wanneer een deelnemer in een rubriek waarin overeenkomstig de bepalingen van het vraagprogramma - slechts met één paard per deelnemer mag worden gestart, daarnaast een tweede en eventueel derde paard hors concours wenst te rijden, moet het paard waarmee aan de wedstrijd deelgenomen wordt, altijd als eerste van de door deze deelnemer in die rubriek te rijden paarden gestart worden.
4. Combinaties die één of meerdere malen hors concours willen starten, dienen daartoe voor elke start gebruik te maken van bij de betreffende combinatie behorende officiële startcoupons, waarop duidelijk vermeld dient te worden dat het om een hors concours-start gaat.
18
5. Op combinaties die hors concours deelnemen, is onverminderd van toepassing hetgeen is bepaald voor alle andere deelnemers.
6. Het is de wedstrijdorganiserende vereniging toegestaan voor het hors concours deelnemen, hetzelfde inschrijfgeld te vragen, dat van toepassing is op de rubriek waaraan buiten mededinging deelgenomen wordt.
7. Het is toegestaan om tijdens een hors concours-start in de klasse M1 en hoger een karwats of dressuur te gebruiken.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:01

Ja het mag, door een blessure heb ik laatst een tijdje niet kunnen rijden en heb ik mijn Z2-paard 2x in de Z1 gestart, HC.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:32

gomir schreef:
Dan moet je acrobat reader installeren

ja.. ik wil alleen zo min mogelijk downlaoden van het net omdat ik net een nieuwe PC heb en hem niet meteen vol wil hebben met troep enz..

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 00:33

Dan moet je ook niet zeuren dat je het niet kan openen
Je kunt voor een paar euro ook de papieren versie bestellen trouwens


Je mag altijd buiten mededinging starten in de rubriek waar je normaal in start of een lagere klasse. Als je al startgerechtigd bent in een hogere klasse mag je ook hc starten in die klasse, bij het springen moet de jury daar toestemming voor geven, bij de dressuur zie ik dat zo snel niet staan

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 00:48

nee.. ik ga hem nog wel downlaoden.. maar niet meteen de eerste paar weken dat ik een spikplinter nieuw ding heb......
haha misschien een beetje raar!
sorry..