4 proeven in 1 weekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:23

Fitzroy schreef:
Dus ja, Fitz heeft nu een druk programma, maar van de winter is dat weer heel anders. Bovendien staat hij nu in het land en dat is al vakantie voor hem!


Het een hoeft het ander niet te compenseren. Als het feit dat je paard in het land staat voor jou betekent dat je hem nog harder kunt laten werken, dan is het geen vakantie voor hem, maar dan blijft het een druk programma.

leonie2000
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:44

Mijn paard vind het leuk om naar een wedstrijd te gaan,
Meestal start ik 1 wedstrijd in de week en soms 2 wedstrijden.
4 proeven in 1 weekend moet op zich kunnen.
Je moet zorgen dat hij het werk leuk blijft vinden en zorgen voor afwisseling in de training.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:47

Lovely"]
[quote="Fitzroy schreef:
Dus ja, Fitz heeft nu een druk programma, maar van de winter is dat weer heel anders. Bovendien staat hij nu in het land en dat is al vakantie voor hem!


Het een hoeft het ander niet te compenseren. Als het feit dat je paard in het land staat voor jou betekent dat je hem nog harder kunt laten werken, dan is het geen vakantie voor hem, maar dan blijft het een druk programma.
[/quote]

Ik geloof niet dat Fitz bedoelt dat ze dús harder met Fitz kan gaan trainen, omdat ie in het land staat..... Ik geloof dat ze alleen maar wilde zeggen dat ie in het land lekker tot rust kan komen en weer kan opladen. Bovendien maak ik op dat ie weer meer rust krijgt in het winterseizoen. Dat compenseert wel degelijk.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:24

Oke mijn mening! Je moet gewoon naar je paard luisteren, je voelt echt wel aan wanneer iets te veel is en wanneer het makkelijk kan. Twee dagen in de Beemster starten is goed te doen, het is 5 minuten rijden. Bovendien komt er van echt rijden toch altijd weinig op een wedstrijd bij de meeste mensen. Als ik alleen al naar mezelf kijk; ik vergeet toch een beetje te rijden op een wedstrijd.

Verder ben ik het ook met een aantal eens dat een wedstrijd wel een grotere aanslag is op een paard. Daarom moet je goed in de gaten houden hoe hij eronder is. Mijn paarden hebben ontzettend veel stress als ze op wedstrijd gaan, Razin gelukkig wel minder maar Jur is echt heel erg, die is zó nerveus. Maar Himeros bijv. kan het makkelijk aan, die is ook al wat ouder en heeft weinig last van dit soort dingen.

En ik vind dus wel dat als je paard iedere dag in het land staat, zoals Fitz nu, dat ze dan veel beter in hun vel zitten en je daardoor ook weer makkelijker meer kan vragen in een bepaalde periode. Ik vind dus ook dat je paarden die alleen maar op stal staan veel meer afwisseling moet geven, want ze staan zich alleen maar te vervelen in een kleine box, en dan mogen ze ook alleen nog maar saaie rondjes in de bak lopen. Daar moet je dus veel mee wandelen, longeren, aan de hand grazen, noem maar op. Paarden die in de wei lopen vermaken zich de hele dag al op een goede manier. En je kan best een paard een bepaalde periode iets harder aan het werk zetten, als hij daarna maar weer een tijdje rust krijgt. Je moet gewoon zorgen dat ze goed tussen de oren blijven en dat kan je het beste zelf beoordelen.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 22:28

Die 4 proeven he ,,,mijn paard kan t wel maar ik niet Haha!

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:08

Komend weekend rij ik 4 proeven. Maar ik heb een half jaar geleden ofzo voor het laatst een wedstrijd gereden. Ik ga namelijk niet zo vaak, het kwam toevallig zo uit. Ik zou dat zelf ook niet zo vaak doen eigenlijk.