"ZZGP stopt per 1 januari"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

"ZZGP stopt per 1 januari"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:41

De tweespalt tussen de ZZGP en de KNHS lijkt niet meer te lijmen.

Officieel zijn de ZZGP en de KNHS achter de schermen aan het werken aan een oplossing over de geschillen.
Uit betrouwbare bron heb ik zeer recent echter mogen vernemen dat de ZZGP per 1 januari gaat stoppen met haar werkzaamheden.
Het in de pers geventileerde "overleg met de KNHS" zou niet meer dan een formele stuiptrekking zijn van de ZZGP.

Wat nu?

Het lijkt erop dat de KNHS per 1 januari dus zelf de organisatie van de ZZ-LT-GP wedtrijden moet/wil gaan regelen.
Voor de GP zal dat wel loslopen, maar ik vrees dat met name de ZZ-L/ZZ-Z wederom wel weer eens het kind van de rekening zou kunnen gaan worden (de helm-affaire zal iedereen wel weer vergeten zijn intussen ).

Ik moet er toch niet aan denken dat ik op ZZ-wedstrijden weer te maken ga krijgen met organisaties van het niveau Josti-band, met bijbehorende ringmeesters, terreinen, startlijsten en uitslagverwerkingen.........

********* Raakt lichtelijk in paniek bij die gedachte **********

Imago01

Re: "ZZGP stopt per 1 januari"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:47

CGJ12 schreef:
Ik moet er toch niet aan denken dat ik op ZZ-wedstrijden weer te maken ga krijgen met organisaties van het niveau Josti-band, met bijbehorende ringmeesters, terreinen, startlijsten en uitslagverwerkingen.........

********* Raakt lichtelijk in paniek bij die gedachte **********

OMG, ik zie het lijk al drijven....letterlijk én figuurlijk nog wel!

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:08

Krijg je dan ook 'kring' ZZ-L/Z wedstrijden ?
Nou ja, het was te verwachten.
Ermelo heeft nu eenmaal dictatoriale trekjes.
(vroeger ook al)
Je kon hier dus gewoon op wachten.

Vreselijke opmerking van je CGJ over die band.
Foei.
Dat beeld wat je oproept krijg ik dus nooooooit meer van m'n netvlies.
En het kost me nu soms al zoveel moeite om concoursbobo's serieus te nemen.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:14

Ik ben benieuwd hoe ze dat denken te gaan doen bij de KNHS...

Yokie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:15

De KNHS verliest meer en meer haar realiteitszin, zo lijkt het.

Ik ga volgend jaar met een dressuurhoedje, blauwgestreept rijsjasje, ZZGP startnummer op 't dekje en een aantal uitspraken van hun tuchtcollege op zak, boscrossen denk ik maar zo

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:18

Yokie schreef:

Ik ga volgend jaar met een dressuurhoedje, blauwgestreept rijsjasje, ZZGP startnummer op 't dekje en een aantal uitspraken van hun tuchtcollege op zak, boscrossen denk ik maar zo

Dat lijkt me ook verstandig.
Zeker nu de KNHS startlijsten.nl ook vakkundig om zeep aan het helpen is .............

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:24

Yokie schreef:

Kies dan wel een "oefen bos-cross" want anders val je weer onder de reglementen van de knhs...

En dat van startlijsten... ?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:28

GeJe schreef:
En dat van startlijsten... ?

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:29

Ze lopen daar gewoon een paar jaar achter...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:33

Gitta1977 schreef:
Ze lopen daar gewoon een paar jaar achter...

Met die helmen liepen ze anders 20 jaar vooruit..........

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:35

Had er op ICT/digitaal gebied bij moeten zetten dan...

mietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:39

dit hoop ik toch niet... wil net zzgp gaan starten volgend jaar... hmmm hopen dat het losloopt inderdaad

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:48

Als je nog een ZGGP-jasspeld of -plastronspeld wilt winnen moet je snel zijn..............

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:03

Yokie schreef:

Je kunt ook gewoon naar het buurland gaan ,toch?

En startlijsten om zeep helpen?

Yokie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:10

CGJ12 schreef:
Als je nog een ZGGP-jasspeld of -plastronspeld wilt winnen moet je snel zijn..............

Niet alleen spelden en verzilverde pennen.. betekent dit dat prijzengelden gaan kelderen? Van 75 euro voor oranje, naar 7.50?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:20

Wat mis ik hier nou aan inside information over startlijsten.nl?

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:38

Ik heb er geloof ik iets over gelezen in een nieuwsbrief die aan de verenigingen wordt gestuurd een tijd terug, of in de Paard en Sport, weet het niet meer.
Online startlijsten maken waar ook de combinatienummers op staan en dan na de wedstrijd de uitslagen invoeren zodat ze direct bij de KNHS verwerkt kunnen worden. Coupons opsturen hoeft dan niet meer en scheelt de KNHS een hoop werk...

Volgens mij was het zoiets, correct me if I'm wrong (CGJ... )

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:03

Gitta, je hebt het wel aardig bij het juiste eind.

We hebben gesprekken met de KNHS gehad wat in het kort op het volgende neer kwam: een van buitenaf uit de voetbalwereld aangetrokken projectleider die niet gestoord wordt door enige kennis van de paardensport en die de site Startlijsten.nl niet kent, is projectleider van een ICT-project waarbij het hele idee van Startlijsten overgenomen wordt maar waarbij deze persoon geen gebruik wil maken van de kennis van Startlijsten.nl aangezien ze bij de KNHS "hetzelfde kunnen realiseren als Startlijsten, maar dan uitgebreider en meer omdat ze veel meer financiële middelen ter beschikking hebben." (bijna letterlijk zo gezegd).
(wanneer gaat de contributie weer omhoog?)

Maaaaar.... ze willen wel dat Startlijsten nog een tijd online blijft zodat zij een geleidelijke overgang kunnen maken met hun systeem.
Oftewel: ze willen wel profiteren van de voordelen maar daarnaast willen ze een site die tegen die tijd bijna vijf jaar voor de verenigingen en ruiters bestaan heeft ten gronde richten zonder zelfs maar enige vorm van excuses.
En dan te bedenken dat zelfs managementleden van de KNHS toegeven gebruik te maken van Startlijsten.nl …

Maar gelukkig hebben we onze strijdbijl nog en die wordt nog lang niet begraven.
We hopen dat ruiters en verenigingen die jarenlang gratis gebruik gemaakt hebben van Startlijsten solidair zijn en samen de monopolistische positie van de KNHS enigszins helpen drukken.

Yokie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:05

Mien steun hest wicht.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 12:13

Kitty schreef:
En dan te bedenken dat zelfs managementleden van de KNHS toegeven gebruik te maken van Startlijsten.nl …

Sterker nog........... maandagavond werd op een kaderbijeenkomst NADRUKKELIJK geadviseerd om maar veelvuldig op startlijsten.nl te kijken want daar stonden echt ALLE vraagprogramma's volledig op vermeld...........

Sterker nog....... de gespreksleider Wim Ernes herhaalde het nog meermaals......... S-T-A-R-T-L-I-J-S-T-E-N-P-U-N-T-N-L toen niet iedereen het vertsaan leek te hebben..............

In en in triest...........

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:48

Startlijsten.nl werkt perfect en aan een goed concept moet je niet gaan sleutelen. Dat geldt voor de ZZGP net zo hard. Lang leve de KNHS...

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:10

Ik zie het al helemaal voor me.
De verenigingen mogen dan zz op hun vraagprogramma zetten. Wat nog meer jury ellende oplevert want niet iedere zz jury zal de andere klasses willen beoordelen. Die waren denk ik allang blij dat ze er vanaf waren?

En digitale gebeuren van de knhs zal ook nog wel een tijdje duren voor het echt werkt. Want er zijn nog altijd genoeg mensen die geen computer hebben laat staan weten hoe er mee om te gaan. Klinkt erg ego maar ik houd liever zelf in de hand wie zich voor een wedstrijd inschrijft ipv digitaal opgeven.
Startlijsten is lekker simpel en moet gewoon blijven ipv overgenomen worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:18

Men dit wordt dan echt een drama. ZZGP was altijd super geregeld, in tegenstelling tot de doorsnee KNHS wedstrijd. Wedstrijdsecretariaat altijd super, (mijn complimenten Mnr. van Gansewinkel) en het hele gebeuren eromheen was gewoon top voor elkaar vanaf de accomodaties tot aan de prijsuitreikingen. Mnr. Verwer was bijna altijd aanwezig en je had echt het idee dat het een gezellig, beetje besloten gebeuren was.

Ben echt bang dat het nu een rommeltje gaat worden, ik zal er voorlopig niet meer mee te maken hebben maar ik hoop toch echt dat hier een betere oplossing voor gevonden gaat worden.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:21

fijn zeg... moet ik lid gaan worden voor dat halve jaar, ik ben benieuwd of dit wat gaat worden, maar het zal er denk ik niet op vooruit gaan!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:32

Suzanne F. schreef:
..en je had echt het idee dat het een gezellig, beetje besloten gebeuren was.

De KNHS heeft al een bommetje onder het besloten-gevoel gelegd met de nieuwe proeven. De doorsnee ZZ-L proef is inmiddels beter te rijden dan de huidige Z2 proeven (minder elkaar snel opvolgende oefeningen, max vier wissels, minder onderdelen). Zeker nu het erop lijkt dat een aantal juryleden de nieuwe proevenhype misbruikt (al dan niet bewust) om de Z2 te jureren als lichte tour (oei oei ik generaliseer nu even), schat ik zo in dat veel Z2 combi’s sneller overgaan naar de ZZ-L. Daar gaat de beslotenheid