En ik denk dat de constantheid van je proef daar ook in verwerkt zit. (dus of je hele foute en hele goede dingen hebt of dat alles ongeveer op het zelfde niveau zit)
En ik denk dat de constantheid van je proef daar ook in verwerkt zit. (dus of je hele foute en hele goede dingen hebt of dat alles ongeveer op het zelfde niveau zit)
Dat denk ik ook, maar ik besteed er eigenlijk nooit veel aandacht aan. Heb ooit een 5 gekregen en toen werd ik eerste met 170 punten maar ook een keer een 7 en toen had ik 145 punten. Snap ik dus niet echt, is wel vaker voorgekomen.
Even een voorbeeld: stel je paard loopt de hele proef te diep. In feite zou je dan als jury overal een punt af kunnen trekken. Maar wat ook veel gebeurt is om het alleen bij die onderdelen te doen waar het echt erg is en dan dit uiteindelijk te vermelden als opmerking bij het gereden zijn in het algemeen en daar dan ook het cijfer op aanpassen. De oefeningen kunnen natuurljk best netjes uitgevoerd zijn, alleen het totale plaatje is dat het paard de hele proef iets te diep loopt.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.