dit is wel zo belachelijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

dit is wel zo belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-02 13:33

Dat jury's nog steeds worden omgekocht ?
Ik hoor dit nog een heleboel en ook veel voortrekkerij. Ik was gister op concour en toen reed er een meisje van 10jr met een pony in de z1 en ze rijd nog 1 in de z2 (10 jr echt een talentje als je het zo hoort) maar ik zag haar rijden en ik dacht Bloos die z2??????????? Ze zat er tog op de zagen het was echt niet normaal en die wint elke proef dat snap je tog niet? echt waar en arrogant dat ze is Misselijk Ik hoorde van mijn vriendin die rijd bij haar in de klasse toen zij van haar gewonnen had dat ze meteen naar de jury gingen, omdat ze duz dacht dat zij de beste was noujah. En die familie van haar koopt snel fkes de jury's om...... ik vind het echt belachelijk, zulkeh mensuh Misselijk

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 13:45

ach, dat meisje komt toch niet verder, denk je dat op grand prix niveau je even de juri kunt omkopen?
haha, zou handig zijn! Haha! *en ik wordt dan juri... en stinkend rijk!* *LOL*

Ach, ik zou zoiets hebben van, je rijdt voor je zelf...
en jij krijgt de punten, naar hoe goed je rijdt... en zij...

wel triest hoor, als je zo moet winnen! *geeft ze toe dat ze het dus niet kan*

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 08:14

Ach joh, maak je d`r maar niet druk om. Rijden doe je voor jezelf. Als je zelf maar lekker gereden hebt, dat telt! En als de jury er dan ook nog eens hetzelfde over denkt is dat alleen maar mooi meegenomen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:07

ik heb maar 1 opmerking voor je:
jaloers???

Uiteindelijk krijgt iedereen wat hij of zij toekomt, en komt je inspanning er op de een of andere manier wel weer uit. In plaats van je te frustreren over andere mensen kun je die energie beter in je eigen training steken en zorgen dat je gewoon nog een stukje beter wordt dan zij.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:12

waarom jalours?

ik zou absoluut niet jalours op zo'n kind zijn die blijkbaar niet goed genoeg kan rijden om zelfstandig in de Z1 en Z2 kan komen..

Aan de andere kant vind ik het wel erg knap van dr, 10 jaar en dan al Z1 en Z2...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:19

Citaat:
Dat jury's nog steeds worden omgekocht ?
Ik hoor dit nog een heleboel en ook veel voortrekkerij.


Jij hoort dit en jij hoort dat.

Dit is nou precies wat ik bedoel met mijn berichtje hieronder (jaloezie)
Waarom mensen anderen nou niks gunnen.... zucht....

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:21

knap van d'r?
ik vindt dat soort praktijken gewoon walgelijk!hoe goed JIJ ook rijd,winnen kun je toch niet!
kotsmisselijk wordt ik daarvan:het is nog {bijna}steeds zo,als je een dure,goed bewegende knol heb,die ook nog ff voorgeprogameerd is,je hup...zo in het Z zit.
en als JIJ een echt talentje bent,maar een wat minder duur paard heb,die je zelf opgeleid heb...je afgerekent wordt op het feit dat een paard van 3,5 nog niet in de B hoort...
als een paard het aanpakt?
nou ja,ik vindt het gewoon stom,en niet iedereen stoot zijn neus hoor,dat weet ik zeker

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:59

Zep schreef:
Citaat:
ik heb maar 1 opmerking voor je:
jaloers???

Uiteindelijk krijgt iedereen wat hij of zij toekomt, en komt je inspanning er op de een of andere manier wel weer uit. In plaats van je te frustreren over andere mensen kun je die energie beter in je eigen training steken en zorgen dat je gewoon nog een stukje beter wordt dan zij.


Precies Zep, gewoon je best blijven doen en je op jezelf en je pony concentreren.
Ik wil best geloven dat er weleens voortrekkerij is in de dressuursport, maar dit is naar mijn idee meer uitzondering dan regel.
Zorg dat ze niet meer om je heen kunnen !!!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 11:35

Ik ben echt niet jaloers op zo'n meid, ik gun het haar vanharte, maarjah ik wou alleen maar ff zeggeh dat het gewoon niet reeel is omzo te rijden, je doet het tog voor je plezier en tog niet alleen voor het winnen?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:19

ach ja fijn voor dat kind, ziellig voor dat kind dat ze zo voor de gek gehouden wordt.

Pappie en mammie met genoeg centjes kopen gewoon een paar Z knollen, maar verder komt ze echt niet !!!. Gewoon lekker voor je zelf rijden, jou vriendin komt waarschijnlijk verder dan dat meisje.

Ah ja typetjes zijn er he Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 19:42

party-girl schreef:
Ik ben echt niet jaloers op zo'n meid, ik gun het haar vanharte


Dat merkte ik al Lips are sealed Lips are sealed

en of je nou rijd voor de lol of voor het winnen, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Persoonlijk rijd ik voor de lol van het winnen Haha! dus dat is dan niet reeel zeker?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 20:32

je hebt wedstrijdruiter en je hebt wedstrijdruiters Haha!
het ene soort doet het voor de gezelligheid en de winstpunten...
het andere doet het voor het winnen en winstpunten Verward

tsja...

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:53

ja die kids krijgen inderdaad een mega duur goed pony'tje onder de kont gedrukt...
en sommige jury's hebben gewoon een zwak voor "die lieve schattige kleine kindjes"... Misselijk
ik heb het zelf ook wel vaak meegemaakt... jij rijdt met veel plezier een goede leuke proef...en ben zelf zeer tevreden (en zeg eerlijk dan hoop je toch op een goed resultaat) en dan komt er zo'n "lief schattig" kindje en de jury is PATS BOEM verkocht...

maar goed..dat is dressuur. wat dat betreft kun je beter gaan springen..haha

ach..ik maak me er absoluut niet druk om en lach er alleen maar om...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:27

aan de ene kant baalde ik ook verschrikkelijk als ik met mijn "gewone" pony met een niet al te simpel karakter tegen zo'n klein kind op een mega pony moest rijden. Ik werkte me helemaal rot en zij zaten alleen en wonnen alles.. (tenminste, zo lijkt het dan he)
Ook was ik vaak jaloers op mn nicht, zij had een eenvoudige pony, maar met een leuk uitgestrekt drafje en dat waardeerde de jury's wel. Daarnaast is ze klein voor haar leeftijd en dus schattig. Zij reed altijd winst, hoe ze ook reed. Ik kon daar zo boos om worden! en ik maar lessen, en lessen en er kwam weinig resultaat (dacht ik).
Tot we allebei over gingen naar de paarden. Ik wil niet zeggen dat ik geweldig ben, maar ik zag mn nicht laatst rijden en het zag er echt niet uit.
Toen besefte ik ineens iets, waar ik het later met mn moeder over gehad heb: ik kon of een dure pony krijgen en dan moest ik alles zelf uitzoeken, of ik kreeg een gewone pony en zou goed les krijgen. Ik heb geleerd er keihard voor te werken, weet dat wat ik wil misschien niet bereikbaar is, maar doe gewoon mn best met het beschikbare materiaal, en dat levert ook echt wel wat op. Ik heb nu al 2 onwijs leuke stage/werk plaatsen aangeboden gekregen op echt goede stallen, en dan krijg ik daar misschien vanzelf wel betere paarden te rijden.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 22:15

ja ik rijd ook "maar" op een bonte merrie zonder papier..
terwijl er genoeg rijkeluis kindjes zijn emt een pony die 4ex eerder Z zijn geweest en toppie gangen erop..

Nou heeft mijn bijrijd pony ook niet verkeerde gangen...
Maar super speciaal is ze niet..

Ik heb dan liever een simpele pony en met hard werken en alles zelf bereiken dan een pony die alles automatisch voor je doet, dan gaat de lol er toch echt snel af want wat hoef je nou te doen..

Natuurlijk zijn de meeste paarden zo gereden op een ruiter, zo kan ik totaal niet met de pony van mijn vreindin om en toch rijd ZIJ er M1 mee en is M2 startgerechtig...
tsja.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 08:35

Ik ga helemaal mee met het voorbeeld/verhaal van Noukie.

Verder nog iets:
ik ken een meisje die al jong én een dure Z-pony én dure erg goede privelessen kreeg.
Die lessen die zij krijgt kan ik dus niet betalen, ik ben al blij dat ik de vereniging kan betalen...
Ik heb dan wel een paard (Cerise), maar al het geld gaat naar m'n Cerise toe.
Verder nog een spaarpotje voor het geval er 'iets gebeurt', voor hoge DA-kosten, ook al is ze dan wel verzekerd (dekt ook niet alles).
Het belangrijkste is dus voor mij: mijn paard die goed eten krijgt (extra muesli en knoflookpoeder bijv.) en gezond blijft/wordt.
Daarna kan ik kijken of ik nog geld heb voor extra priveles...

Ik ken ook een meisje van vroeger die kreeg toen ze 16 was een Z-knol, prachtig paard... kon showen!
Ze ging elk weekend op wedstrijd, en toen werd na haar examen besloten wat voor opleiding ze ging doen.
Ze koos voor een relatief korte opleiding, op LBO-niveau, zodat ze weinig hoefde te studeren... Scheve mond

Einde van het verhaal is dat ze nu wel een leuke baan heeft, tien jaar ouder is, maar ook 'het huis uit is'.
Haar paard werd verkocht toen ze hem naar het Z had gereden, en daarna kon ze zelf gaan sparen voor een paard.
Ze kan wel een paard kopen, dat wil pappie ook nog voor haar doen, maar het onderhoud moet ze toch echt zelf kunnen betalen want haar ouders doen dat niet meer.
En nu ze samenwoont met een vriend die ook geld uitgeeft aan hobby en uitgaan, kan ze een paard niet meer betalen, want haar salaris is niet zo geweldig...

Tja als je dus een jong meidje met een dure knol ziet, denk dan maar gewoon: ik leer evenveel als zij, met mijn goedkope/onbeleerde knol, en ooit komt mijn tijd nog wel.
Mijn situatie wordt nooit slechter
ik leerde vechten. Knipoog

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 13:43

tjah,maar hoelang moet je nog vechten?
in rotterdam en omstreken waren het ALTIJD dezelfden die met een dure,ouwe z-pony alles bij elkaar reden...en die gingen over op de paarden,met betonklauwtjes op een jong paard,paardje heeft zich eraan overgegeven en liep binnen een goed 2 jaar z...
ik had mijn pony pas op 18 jarige leeftijd gekregen,lag er vaak naast en heb gigantisch veel van haar geleerd,maar kwam na 4 jaar ploegen niet verder dan de m1 dressuur...{en oke,ze kon geweldig springen...ALS ZE ZIN HAD,en dat was niet vaak}en m springen.
mijn jonge paard moest naar de slacht{hoefkatrol en spat}het volgende paard had altijd wat,kreupel,hoesten etc.na 3 jaar ploegen ben ik er m2 mee geworden...
maar alle andere,goede en minder goede paarden die ik binnen no time in het m2 had,werden verkocht,of waren te oud geworden.
en dat terwijl je echt 100%verder wil in de paarden,iedereen zegt dat je goed kan rijden en er dan nog niet komt...
soms is het echt onrechtvaardig hoor!en sommige talenten stoppen ermee omdat ze gedeprimeerd zijn dorrdat ze nooit respect hebben gehad...
owja,hoe je rijd maakt niet uit hoor:zolang het paard niet staakt,niet op 3 benen loopt en "netjes" verruimt/verzamelt en zijwaarts gaat,maakt het niet uit of je scheef zit,in z'n bek hangt en geen talent hebt...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 15:46

Sorry, maar in het verhaal van jury's omkopen, daar geloof ik niet in. Vroeg of laat loop je als jury dan toch tegen de lamp, lijkt me en dan wordt je bevoegdheid je ontnomen.

Ik proef net als Zep ontzettend veel jaloezie in dit topic. Feit is dat je met een 'gewoon' paard die de oefeningen netjes loopt en als je goed op de letter rijdt ook hoog moet kunnen scoren. Er zitten echt niet alleen uitgestrekte gangen in een proef maar nog 20 c.q. 24 andere onderdelen!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 21:46

Tja , zulke mensen heb je gewoon , geen wonder dat zo'n meidje arrogant wordt als ze als een prinsesje behandeld wordt en "beter is dan iedereen" .

Dat is niet leuk als jij daar als hardwerkende ziel tegen verliest ,
maarja dat is de dressuursport nou eenmaal.
Het gaat erom hoe het paardje in de ring loopt en niet of je dat zelf voor
elkaar gekregen hebt.....

Ik vind het trouwens ook heel ergerlijk als mensen vol bewondering lopen roepen dat een bepaalde "godheid" in de paardensport ZO ontzettend goed , zoveel gevoel ervoor heeft en alles op een paard kan.

Dat kan dan wel waar zijn ,
maar die persoon in kwestie heeft dan 9 van de 10 keer van jongs af aan al alle steun van ouders gehad ....

Door goede faciliteiten , veel zeer goede les en toppie paarden en alle mogelijkheden om te groeien en met een trailertje klaar om overal naartoe te gaan.

Dan denk ik : Tja het is wel knap wat zij allemaal kan ,
mar gezien de mogelijkheden die zij allemaal heeft gehad had het triest gewesst als ze nu niet zo ver was ...

Ofwel ik ben best jaloers op een bepaald niveau ,
maar denk , als ik in haar schoenen had gestaan had ik nu ook zo ver geweest , dus zo ontzettend knap is het eigenlijk niet....

Ik vind het dan knapper als ik die meisjes met turnen de raarste , knapste draaien en gecombineerde sprongen zie maken ,
DAT zou ik nooit kunnen !

Maar als ik m'n hele leven al wekelijks enkele uren les van een zeer goede instructeur op zeer goede paarden in een zeer goede bak had
gekregen dat zou het ook triest zijn als ik nu nog geen Z reed Haha!

Offtopic of niet mee eens ?

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:34

Is het zo erg te moeten werken?
Is het leven niet altijd dat je het zelf moet doen?

Gatver ik proef hier mensen die maar al te graag dat verwende prinsesje hadden willen zijn !

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:05

he wat jij zegt heb ik nog nooit van gehoord, dat ze jury's omkopen?? wel van die mensen dat ze heel erg hun kind achterna ziiten dat ze perse eerste moeten worden!!!

ik kan me daar zo boos over maken!! Boos!

mijn moeder zou dat nooit doen zelfs niet als ik bijvoorbeeld 3 minpunten zou halen!!haha Haha!

nou groetjes daniella