Tips overstap van L2 naar M1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

Tips overstap van L2 naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 17:00

hallo ik ga bijna de overstap maken. ik ben zo trots. iemand had gezegd dat ik met mijn paard niet verder dan de L1 zou komen. dit even terzijde. nu mijn vraag: Hebben jullie tips voor het starten in de M1? wat ging er mis bij jou en wat ging er goed? Waar moet ik opletten etc. alle tips en ervaringen zijn welkom.


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:21

Hoi
ik rijdt bij de pony's nu ook net M1. Ik vind dat ze veel op de verzameling en de controle die je over je pony hebt, letten. Als je een fijne jury hebt,. en je rijdt redelijk wordt er gewoon gepunt hoor. Teghen mij zeiden ze altijd dat er laag gepunt werd in de M1, bijna nooit een winstpunt. Dat valt wel mee, ik heb nu 4 wedstrijden gereden en 3 winstpunten, 167, 161, 160 en 135. Met die 135 was mijn ewerste m-wedstrijd en eigenlijk ook de beste!

Veel suuces!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:44

Zorg dat je je sporen om hebt en je zweep thuis laat, dat is het eerste wat belangrijk is.
De oefeningen die je al reed in L, zoals uitgestrekte stap en middendraf, mogen in M1 iets meer oprichting hebben. Bovendien moet je nu in M1 de hele diagonaal laten zien, dus niet meer een aantal passen. Zodra je de wending door bent, paard recht en wegwezen.... Oefen erop dat je de wending en het rechtrichten snel kunt doen.
Voltes 10 meter wordt ook iets meer van verwacht, een foutje zie je eerder in je punten, ook hier mag je je paard er iets meer bij houden, zolang je zorgt dat ie niet op de voorhand valt, lukt het wel.
Nieuw zijn de schouderbinnenwaarts, zorg dat je die duidelijk rijdt. Het klinkt banketstaaf, maar als je die keurig op 3 sporen rijdt zoals het hoort, dan is het te weinig volgens 80% van de jury's, iets meer laten zien zolang je de buiging en het tempo goed kunt houden.
Ook nieuw is de halve keertwending, goed oefenen dat ie wel zijn
beentjes optilt, maar niet te groot gaat stappen.
In het algemeen wordt gewoon iets meer van de africhting van je paard verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:08

De moeilijkheidsgraad van de M1 zit hem vooral in de snellere opeenvolging van de wenidingen/oefeningen. Dat vereist een in het algemeen gewoon een paard dat sneller aan de hulpen staat en meer op het achterbeen kan komen. De afwerking van de oefeningen is daar dan ook weer een gevolg van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Luzmaan en 39 bezoekers