Winstpunt voor prutproef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Winstpunt voor prutproef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 08:11

Afgelopen weekend had ik wedstrijd in Schijndel. Het was daar Pinksterconcours, springen en dressuur.

Die wedstrijd was knudde, om even kort door de bocht te zeggen.... Hij liep voor geen meter, met losrijden was Imker juist wel super, maar in de proef: .... Helemaal niet voor het been. Ik werd een beetje boos en schopte even: geen reactie. Tikje met zweep: geen reactie. Mep met zweep: Hele grote bok en galopperen als een gek . Raar paard.
Ik ben toch maar naar de prijsuitrijking gegaan, en ik zat net tegen mijn clubgenootje te vertellen hoe bar slecht ik had gereden, toen de uitslagen kwamen: ik was 7e met 159 punten!!! Volgens mij heeft mijn jury zitten slapen , dit kan echt niet. Maar toch een winstpunt voor een prutproef.

Gelukkig was dit de laatste keer in de B. Over twee weken start ik voor het eerst in de L1, om daar mijn geluk te beproeven. Hopelijk wordt de L voor mij niet de L van Levenslang....

Nog iets: Naast mij stond een vrouw met een Gelders type paard, zij vertelde dat haar jury achterstevoren in de wagen zat. TOen ze naderhand ging vragen wat ze (de jury) van haar proef vond en vroeg waarom dat ze achterstevoren in de auto zat, zei die Miep doodleuk: In die andere ring reed een kennisje van mij en die wilde ik zien rijden Frusty Frusty Frusty Frusty !!! Ze heeft meteen een klacht ingedient op het secretariaat. Wat een *PIEP*mens, die jury!!! Da's echt niet meer normaal!

Toos paardloos


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:26

Nou ja, belachelijk dat de jury niet even naar dat proefje van die vrouw hadden gekeken. Misschien hebben ze dat bij jouw proefje ook wel gedaan en hebben ze je voor jouw gevoel te hoge punten gegeven. Zo zie je maar dat het een jurysport is.
Groetjesss van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:34

ach beter dan wat ik : een (voor zijn doen) keurige proef, mag in de galop iets meer er doorheen, en een prutcijfer Huilen
maar goed, ik was tevreden, dus dat vind ik belangrijker, tzou alleen wel eens leuk zijn als je gevoel bevestigd werd....

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:11

Het blijft een jurysport!!
Ik heb in de L2 best lang liggen klote en kreeg maar geen winstpunten, terwijl ik het meestal toch wel goed vond. Nu rijd ik M en gaat het met mijn punten opeens keigoed! Terwijl ikzelf het idee heb dat het veels te onrustig is.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:30

tja en dat vindt ik sosm zo oliebol aan dressuur!!

Groetjes Nicole

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:39

vraag me af en toe ook af waarom ik het nog doe, bij springen is het resultaat toch een stuk duidelijker vast te stellen!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:57

ach weet je, soms krijg je de punten terwijl je ze niet verdient. Zo houdt het elkaar in evenwicht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:58

en soms krijg je de punten niet die je WEL verdient. Inderdaad Lielle, dat dacht ik ook toen ik dit las.

De hond is de betere mens

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:03

Desiree, ik heb het verkeerd opgeschreven, want ik bedoelde wat jij zei. Zo klonk het wel heel onaardig, en dat bedoelde ik niet. Gewoon tevreden mee zijn, stonden er nog opmerkingen bij?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:06

wist ik, alleen had je het nogal onhandig op geschreven, maar ik begreep wel wat je bedoelde.

De hond is de betere mens

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 22:27

Lielle, er stond alleen maar bij dat ik met meer impuls moest rijden *maar dat weet jij wel, jij hebt hem zien lopen* en dat ik te vroeg in galop aan was gesprongen na die "corrigerende tik". Niet eens dat hij gebokt had op de zweep, terwijl ik dat een grove fout vind. Hij mag alleen op de zweep reageren dmv meer voorwaarts te zijn, niet er tegenin te gaan.

Voor mijn gevoel ging het echt helemaal niet, maar ik voel nu steeds subtielere dingen van Imker, dus heb ik veel eerder het gevoel dat het er niet uitziet, of dat hij niet zo loopt als thuis.

Een jury kan niet zien hoe hij thuis loopt, en waarschijnlijk zag het er nog acceptabel uit. Alleen had ik niet verwacht dat ik voor deze proef een winstpunt kon halen. Als ik mezelf had gejureerd, had ik mezelf veel strenger beoordeeld.

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:37

Kennelijk vond de jury die tik terecht (vanwege de opmerking over impuls wellicht), en omdat hij die reactie van Imker wel had verwacht (uiteindelijk was die al eigenwijs) heeft hij er niet te zwaar aan getild. Ook kan het zijndat hij er vanuit gaat dat je die bok zelf wel hebt opgemerkt *grin* en hij dat niet hoeft te noteren.
Ik heb ooit na een dramatisch slome proef mijn paard een enorme dreun verkocht bij de ring verlaten (met hetzelfde verzet als gevolg) en daar kreeg ik gewoon een 6 voor met de opmerking 'terecht!'

Maareh, succes in het L1, ik ben benieuwd.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:10

Dat is dan ter compensatie voor al die keren dat je ze WEl verdient en NIET krijgt *LOL*

Succes in de L1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers