wanneer met hoedje???+ uitslag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:20

Naz schreef:
Hier in het noorden zie je idd pas hoedjes vanaf de Z, heeel zelden een keer in de M. Ben het er zelf ook mee eens dat je een hoedje moet verdienen, dus pas in het Z.


idd, wou ik ook zeggen

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:26

Prisca"]
[quote="Pava schreef:
Nee hoor, lang niet iedereen rijdt met een hoedje in de M. Het hangt er maar net van af op wat voor soort wedstrijd je start. Als er veel oud-NBVR leden starten, rijden veel mensen met een hoedje. Oud-KNF leden rijden doorgaans gewoon met cap.


Dit klopt helemaal. Bij ons zag je heeel duidelijk wie er KNF en NBVR waren. Omdat de NBVR leden al in de B met hoedje rijden. Plus dat de NBVR leden met een verschrikkelijk AIR reden Misselijk .

BTW ik vindt zo´n casco cap in de dressuur echt GEEN gezicht vooral die gladde dinge BAH. Ik heb zo´n ouderwets model cap voor de dressuur en een mooie Horka voor het springen en een Casco voor de springlessen (die ik ook niet altijd draag Schijnheilig Lips are sealed ).
[/quote]


HAHAHAHA, Ik rijd nu bij een voormalige NBVR-vereniging mét Horka veiligheidscap Haha! En zonder air (hoop ik) én met KNF verleden. Zijn ze helemaal in de war Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:14

In de klassen B-Z mag je met een cap of eenhoedje starten.

Mijn ervaring is dat het nogal per regio verschilt wat de geldende etiquette is. In het oosten en het noorden van Nederland wordt er pas vanaf de klasse Z met een hoedje gereden. Mensen die in de klasse L-M met een hoedje rijden hebben vaak al meerdere paarden Z uitgebracht en hebben hun hoedje daarmee ruimschoots verdient.

In het westen van het land is het juist de normaalste zaak van de wereld om ook de in B met een hoedje te rijden want met een hoedje zie je er gewoon erg netjes uit.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:26

Nee hoor Jippie, ik rijd in het Noord-Westen van Nederland en op de meeste wedstrijden die ik start (oud KNF wedstrijden) zie ik toch echt alleen hoedjes in de Z. Maar ga je naar een oud NBVR wedstrijd, ja, dan wel ja. Dus het hangt binnen het Westen ook nog eens af van feit bij welke basisorganisatie de organiserende vereniging hoorde.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:38

Ik vind het persoonlijk geen gezicht, in de B al met hoedje. Met Jur ben ik vanaf de Z met hoedje gaan rijden en nu zal ik dat denk ik vanaf de M gaan doen (of ook vanaf de Z, weet nog niet) maar zeker niet eerder!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:44

Ik sluit me bij Lielle aan: deze discussie is al -tig keer gevoerd.

Ik ga uit van het motto: vrijheid, blijheid! Iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt en als iemand zich happy voelt met hoedje in de B, vooral doen!
Persoonlijk vind ik het geen gezicht als mensen met een veiligheidshelm in de hogere klasses dressuur rijden, maar ja, ook daar geldt hetzelfde: doen waar jij je lekker bij voelt.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:15

ik reed al met hoedje in de B ik vind het net even wat chiquer staan

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 18:14

Als ik een hoedje zou dragen zou ik het pas in het Z doen, maar zo ver zou ik echt niet komen, maarja wie weet. Met een hoedje kan je echt Z ruiters herkennen en dat vindt ik er het leuke aan. Als je al eerder met een hoedje gaat rijden dan de M1 vindt ik het net als of staan dat je beter bent dan je denkt. Dat je dan al mert hoedje gaat rijden...

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:46

Inderdaad dit onderwerp is al eerder aan bod geweest maar weer kan ik het niet laten! Ik rij nu L en ja hoor mét hoedje. En sterker nog dat deed ik al in de B! Met mijn eerste wedstrijdpaard heb ik het hoedje gekregen toen ik L werd en daarna heb ik het nooit meer afgedaan. En het ergste is natuurlijk dat ik niet eens altijd win en dus eigenlijk voor banketstaaf rijd met dat hoedje.. Bloos
Zo, ben ik nu kak, arrogant of nog meer engs? Persoonlijk vind ik mensen die overal maar een oordeel over hebben en andere mensen kak vinden omdat ze een hoedje dragen in B/L/M misschien wel kortzichtiger hoor...
Dit lijkt misschien een beetje overdreven maar ik ben het een beetje zat om op grond van een hoedje uitgemaakt te worden voor kak oid.

En over die jury's die zich laten beiinvloeden door een hoedje? Misschien zegt dat ook wat over het niveau van die jury dan...

Maar goed, ik rijd inderdaad in het noordwesten en ben altijd lid geweest van een (voormalig) nbvr vereniging

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:07

Krijg je in de M nog wel een cijfer voor verzorging?


Ik vind et persoonlijk geen porum een hoedje in de lagere klasses. Maar laat ik maar nix zeggen, ik heb nog nooit wat gepresteerd in de wedstrijdsport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:09

Citaat:
Krijg je in de M nog wel een cijfer voor verzorging?

jammer genoeg niet, had er bijna altijd een 8 voor Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:24

Prisca"]
[quote="Pava schreef:
Nee hoor, lang niet iedereen rijdt met een hoedje in de M. Het hangt er maar net van af op wat voor soort wedstrijd je start. Als er veel oud-NBVR leden starten, rijden veel mensen met een hoedje. Oud-KNF leden rijden doorgaans gewoon met cap.


Dit klopt helemaal. Bij ons zag je heeel duidelijk wie er KNF en NBVR waren. Omdat de NBVR leden al in de B met hoedje rijden. Plus dat de NBVR leden met een verschrikkelijk AIR reden Misselijk .

BTW ik vindt zo´n casco cap in de dressuur echt GEEN gezicht vooral die gladde dinge BAH. Ik heb zo´n ouderwets model cap voor de dressuur en een mooie Horka voor het springen en een Casco voor de springlessen (die ik ook niet altijd draag Schijnheilig Lips are sealed ).
[/quote]


Hee hee, geen commentaar op mijn geweldige helmpje hoor! Ik heb in het M2 pony's nog gewoon met m'n gladde geval gestart. Dressuur is weliswaar een showsport (deels iig) maar uiteindelijk gaat het toch om hoe je rijdt?
Nu in het Z heb ik wel een hoedje op, en tsja, ook al ben ik geen oud-weetikveel lid ik vind dat dat bij de Z hoort, niet eerder. Of het moet een kampioenschap zijn oid, dan vind ik het wel kunnen (als je zeker weet dat het super gaat Lachen ).

Hier heeft iedereen z'n mening over natuurlijk, discussie is al eerder gevoerd.....

(edit: grrrrr...typfouten...ik leer het nooit)
Laatst bijgewerkt door Rhys op 17-05-02 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 08:23

daan schreef:
Zo, ben ik nu kak, arrogant of nog meer engs? Persoonlijk vind ik mensen die overal maar een oordeel over hebben en andere mensen kak vinden omdat ze een hoedje dragen in B/L/M misschien wel kortzichtiger hoor...
Dit lijkt misschien een beetje overdreven maar ik ben het een beetje zat om op grond van een hoedje uitgemaakt te worden voor kak oid.


Beter lezen, er heeft hier niemand het over kak gehad. Ik heb alleen gezegd dat ik uit een traditie kom waarin je het hoedje echt moest verdienen, en dat vind ik nog steeds. Daarom vind ik een hoedje in het B ongepast. Net zoals die slipjas, trouwens. Maar goed, ieder zijn eigen feestje, ik ook het mijne.

Overigens wordt deze discussie over twee dingen gevoerd. De ene groep vindt het sjieker staan dan een cap (dat vind ik ook) en rijd er daarom mee, de andere groepheeft het gevoel dat het niet 'hoort' voordat je Z bent en doet het daarom niet. Bovendien is het sterk regio gebonden, en van oudsher ook afhankelijk van de bond waar je bij rijdt.

PS voor de oudgedienden, ik heb de oude discussie van een jaar geleden nog eens opgedoken, exact dezelfde argumenten, maar wel een paar mensen die toen zeiden nooit met hoedje te rijden, die dat nu toch doen *grin*

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:38

. Hier in de regio ben je dan toch echt kouwe kak.[/quote]

Oke ik heb misschien overdreven gereageerd maar mede door dit soort opmerkingen krijg ik dus het idee dat mensen met een hoedje die geen Z zijn gezien worden als kak ed.....

Maar goed, ieder zijn mening en laat iedereen voor zichzelf beslissen of ie met cap of met hoedje rijd...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:41

[quote="daanMaar goed, ieder zijn mening en laat iedereen voor zichzelf beslissen of ie met cap of met hoedje rijd...[/quote]

Amen!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:48

Ik vind het aan de ene kant wel netter en verzorgder staan, maar aan de andere kant staat het met name in de B wel wat overdreven om al met een hoedje te gaan rijden. Ik denk dat ik vanaf M wat 'gepaster' vind om met een hoedje te gaan rijden. Dan ben je al geen hele beginner meer, maaar ook nog niet heel ver.

Groetjes van Patricia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:03

Lielle schreef:
PS voor de oudgedienden, ik heb de oude discussie van een jaar geleden nog eens opgedoken, exact dezelfde argumenten, maar wel een paar mensen die toen zeiden nooit met hoedje te rijden, die dat nu toch doen *grin*


Haha! Ik zal het topic meteen opzoeken, ik ben heus niet nieuwsgierig hoor Schijnheilig

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 21:10

omdat mijn cap (nog zo'n oude veiligheids) aan de voorkant helemaal kapot is (je ziet het wit) ga ik toch maar met hoedje morgen. bedankt voor de reakties Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 01:43

paardje schreef:
omdat mijn cap (nog zo'n oude veiligheids) aan de voorkant helemaal kapot is (je ziet het wit) ga ik toch maar met hoedje morgen. bedankt voor de reakties Haha!


Ach in 'onze' buurt paardje Haha! is het niet ongewoon dat mensen vanaf al vrij laag met hoedje rijden Lachen

En als ik zeg B/M houdt dat in dat ik persoonlijk vind dat je in de M2 met vooruitzicht op het Z wel met een hoedje weg kunt komen Haha!
Vooral als je al eerder Z gereden hebt.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 09:44

Lielle schreef:
PS voor de oudgedienden, ik heb de oude discussie van een jaar geleden nog eens opgedoken, exact dezelfde argumenten, maar wel een paar mensen die toen zeiden nooit met hoedje te rijden, die dat nu toch doen *grin*


Haha volgens mij was ik daar 1 van! Die het niet eerder zei te doen voor de Z1 maarja dan ben je de enige met cap haha en dan ga je toch mee met de stroom hihi
maar ik ga echt nooit in de B of L met hoedje starten dat doet hier ook eigenlijk niemand Haha! Schijnheilig

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:52

Nimber"]
[quote="Lielle schreef:
PS voor de oudgedienden, ik heb de oude discussie van een jaar geleden nog eens opgedoken, exact dezelfde argumenten, maar wel een paar mensen die toen zeiden nooit met hoedje te rijden, die dat nu toch doen *grin*


Haha volgens mij was ik daar 1 van! Die het niet eerder zei te doen voor de Z1 maarja dan ben je de enige met cap haha en dan ga je toch mee met de stroom hihi
maar ik ga echt nooit in de B of L met hoedje starten dat doet hier ook eigenlijk niemand Haha! Schijnheilig
[/quote]

yep! Deze opmerking (B/L) zullen we ook onthouden Haha! Haha! Haha!
Zo zie je, alles wat je op bokt zet kan tegen je gebruikt worden Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:50

Nimber schreef:
Haha volgens mij was ik daar 1 van! Die het niet eerder zei te doen voor de Z1 maarja dan ben je de enige met cap haha en dan ga je toch mee met de stroom hihi
maar ik ga echt nooit in de B of L met hoedje starten dat doet hier ook eigenlijk niemand Haha! Schijnheilig


Volgens mij valt dat nog wel mee hoor over het 'met de stroom mee gaan'. Op de ARK waren er precies 2 M-combinaties met hoedje waar jij er 1 van was Haha!
Maar als je het gewoon erg leuk en mooi vind om een hoedje te dragen dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in hoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:29

Hahaha, Jippie heeft goed opgelet!
Het viel mij ook op dat jij de enigste was die met witte bandages los reed Nimder Tong uitsteken

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 00:23

nou viel niet tegen. 1 of 2 met cap van de 12! ik was 1e en 2e met 156 en 158, niet slecht voor de eerste keer toch? Haha!