Bixie-proeven, hoe gaat dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Bixie-proeven, hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-06 23:25

Mijn dochter wil met bixies mee gaan doen via de KNHS maar we hebben dat nog nooit gezien hoe dat gaat.

Moeten ze dan een soort proefje rijden?
Is er 1 soort proef, of heb je dressuur en springen?
Staan de proeven in het dressuurboekje?
Mogen ze dan ook dressuurwedstrijdjes meedoen?
Worden er in midden-Brabant lessen gegeven in bixies?

Alle informatie is welkom!


Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:26

Vraag het bixieproevenboekje eens gratis aan op www.knhs.nl
Word je een heleboel duidelijk denkik

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:12

VMR -> WD

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:12

Volgens ij zijn er 2 niveau's: A en B. Daarbinnen zijn er ook nog wat moeilijkheidsgraden maar hoe dat zit weet ik niet precies. A lijkt vooral op een eenvoudig dressuurproefje incl op en afstijgen. Bij B zit er geloof ik een klein sprongetje in. Bixie is een hele leuke manier om een kind spelenderwijs kennis te laten maken met de wedstrijdsport. Bovendien is de overstap naar de 'echte' wedstrijden niet zo groot. Helaas worden bij veel outdoorwedstrijden geen Bixieproeven gereden, maar daar zou je dan zelf even naar kunnen informeren. Op sommige ponyclubs oefenen ze de Bixieproeven. Je hebt er wel een Bixiestartkaart voor nodig, deze kan je bestellen bij de KNHS. De kinderen mogen niet ouder zijn dan 13 en mogen officieel niet hoger rijden dan B dressuur.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:59

Wij gaan sinds een half jaar af en toe eens naar bixie met onze shetlander. Je hebt 3 klasses, AA..A en B. AA mag je er nog naast lopen geloof ik, maar wij zijn in de A begonnen. Gewoon een dressuurproef met alleen 2x over balkjes lopen. Een B proef zit voor het eerst galop in, en dan zijn de balkjes eruit.

Zoals hierboven al gezegd is kun je het beste eens op www.knhs.nl kijken en dan bij Service en Downloads. Onder downloads kun je dan de bixiebrochure en de proefjes vinden.

Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers