Wat is je stomste wedstrijdervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:49

Reddy007 schreef:
onder het springen brak de beugelriem!

Daarom leren wij zonder beugels te springen Haha!

Maar ik lig hier HE-LE-MAAL dubbel van het lachen, zelf kan ik niks bedenken... Maar ga door met schrijven, ik heb lol!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:54

Volte E-B-E in galop. Ingang van de bak bij E. Op het moment dat ik langsgescheurd kom gooit iemand de deur open, zo tegen m'n paard aan... En hard dat ik ging daarna joh *LOL*

En met springen natuurlijk de bekende springblunder: paard springt niet, ruiter springt wel...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:04

Mijn laatste springwedstrijd 5 jaar geleden Haha!
Goed, mijn 3e B parcoursje met Ironique ofzo. Ik de ring in, begint ze voor de start onwijs idioot te doen (staken, steigeren), dus ik keihard sporen erin en toen was het klaar, en begon ze nog goed te springen ook! Bij hindernis 5 ofzo weigering, ik zou een volte rijden en opnieuw, kwam ik wat te dicht (en nog wel enorm schuin) voor een andere hindernis. Kon haar dus niet meer wegsturen Bloos Verkeerd parcours Haha!

Daarna vond ik het wel helemaal leuk geweest met mijn springcarriere... Dit staat overigens ook nog op video Lachen

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:11

ik heb ook een keer ee blunder gemaakt met springen!
ik zat op een pony en wilde gan springen en reed op een hindernis af maar die pony had daar andere gedachten over!
de pony stopte met een noodgang voor de hindernis en vervolgens hing ik er dus naast en het eerst wat ik naast me zag was een staander! ik pakte de staander vast en liet me van de pony afvallen ik kwam uiteindelijk met me benen op de grond dus ik stond gewoon weer en de hindernis viel om!!
hihihihihihihihih nou wat vinen jullie ervan??

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:53

haha ik lig hier helemaal dubbel!

oke ik zal mezelf ook maar ff voor schut zetten Haha!
ik reed een keer een onderlinge wedstrijd op een tinker die ik weleens reed.
Ik moest er eerder op dan zijn eigenaar, die tinker was, net zoals alle tinkers stront eigenwijs en wou i.p.v. links naar rechts.

oke ik netjes halthouden en groeten, moet ik naar links, schiet super tinker naar rechts Bloos
ik helemaal in een deuk op dat paard die jury echt zo van Verward
Daarna moest ik een volte rijden in galop, die tinker had een leuke gewoonte de hoeken in te crossen midden in de volte, ik dus volte b-e-b rijden, rent hij zo de hoek in waar ik hem vervolgens niet meer uitkreeg!

Ik belandde dan ook heel hoog, werd namelijk 8e van de 8 Haha! Lips are sealed

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:53

Ik heb niet echt grappige dingen beleefd naar mijn idee, wel hele erge duingen nmm Lachen Schijnheilig
Die metr het viertal is nog wel geinig. Ik was reserve dus had bij voorbaat al abso geen zin in al dat werk. Gewoon wel alles gedaan, had alles perfect voor elkaar. Wij komen aanrijden daar, komt er direct een clubgenootje aanzetten die meld dat we vééls te laat waren. (dat bleek achteraf vals alarm, dat is nog het stomme) Dus ik in de stress, snel pony zadelen etc. Zij ook helemaal in de stress. Ik wilde opstijgen, maar ze was zo druk dat ze in een oude gewoonte verviel: zo doorbokken met het opstijgen dat ik er weer afviel. Dat gebeurde een paar keer en toen ging ze nog aan de kletter op een weiland daar. Eindelijk zat ik erop en toen waren we inmiddels wel te laat ja Boos!
Kom ik daar aanrijden op het wedstrijdterrein, ik zat onwijs te janken en m'n hele broek was groen, roept er iemand van de club veromtwaardigd: 'je hebt geen haarnetje in!'.......die kon ik dus echt wel schieten.......

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 02:07

Tijdens de Princenhaagse Marathon startten met het wegtraject en onderweg waren we al zo verbaasd dat we de start niet tegenkwamen (die zat dus vorig jaar in het begin van het traject). Bij terugkomst kwam ik ineens een bordje start tegen op een van de stalterreinen!

Waren we dus gewoon straal vergeten om te kijken waar de start dit jaar zat en hebben het wegtraject toen maar voor de 2e keer gereden (was maar 3,5 km).

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 07:19

Erg leuk om te lezen allemaal. En ik heb ik mijn geheugen gegraven maar ik kan van mezelf niets herinneren wat leuk genoeg is. Ik droom altijd alleen maar verelende dingen over wedstrijden. Mijn ergste nachtmerrie is dat ik in de proef zit en mijn paard absoluut niet vooruit te branden is of dat ik al laat ben om naar de wedstrijd toe te gaan en op de ene of andere manier gewoon niet weg kom.

O ja, toch iets wat wel gebeurt is en wel op mijn laatste wedstrijd. Ik was al een beetje laat en keek vlak voordat we weggingen nog even of alle spullen in mijn tas zaten toen ik tot mijn schrik zag dat ik de papieren (enting, startkaart) niet had. Ik in paniek het hele huis doorzocht. Uiteindelijk moesten we toch weg wilde ik uberhaupt nog starten, dus zonder papieren weggegaan. Op de wedstrijd aangekomen heb ik het eerlijk opgebiecht aan het secretariaat. Aangezien ik 2 weken daarvoor nog gestart had mocht ik rijden op eigen risico. Toch wel de zenuwen natuurlijk. Nadat ik mijn proefje gereden had trok ik mijn laarzen uit en zette die in de auto achter de stoel, en wat denk je, lagen mijn papieren onder de stoel van de auto Frusty . Al die zenuwen waren dus voor niets geweest.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:57

Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar ga wel altijd mee als groom en als groom maak je ook nog allerlei stomme dingen mee...

We waren met 7 paarden (Samoerai, Rapit, Onousco, Quivades, Pascal, Mondriaan en Tex) en 's middags moesten de paarden die achteraan op de vrachtwagen stonden, naar voor gehaald worden, dus alle paarden moesten eraf... We waren met z'n 4-en, ik had Onousco en Mondriaan vast... Een ander meisje had Samoerai en Rapit vast, maar opeens begon Samoerai te steigeren, beet Rapit en ging ervandoor (meisje moest hem loslaten) maar toen werd Rapit ook gek en die moest ze ook loslaten, die kwam langs Onousco gerend en die ging er ook met een noodgang vandoor, daar schrok Mondriaan van (die toen voor de 1e keer mee op wedstrijd ging) en ging er ook vandoor...dus liepen er toen al 4 paarden los op het terrein... Maar omdat die allemaal zo gek waren, werden alle paarden gek, met als resultaat dat er 7 paarden losliepen op het terrein waar het een en al blupzooi was...

Alle paarden zijn na een half uur gevangen, maar ze zagen er echt niet meer uit...alles zat onder de modder (de bandages, de dekens...ALLES!)

Dat was dus mijn stomste wedstrijdervaring Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:57

Ik moest een keer L starten bij Spijkerboor. We waren veel te laat en toen we aankwamen en ik opgezadeld had, moest ik meteen de ring in! Verward
Ik had dus niet losgereden, en moest meteen aan mijn proef beginnen! Haha!
Jurita kwam omhoog bij het wijken en vreselijk in verzet, ze pikte het niet dat ze meteen maar onder druk werd gezet. De tweede proef ging veel beter, toen had ik gewoon kunnen losrijden. Wat denk je, had ik voor die eerste proef een winstpunt en voor de tweede niet! Verward *LOL*

Een tijdje daarvoor reed ik in Huizen ook L geloof ik. Eyes las me voor, en mijn proef ging helemaal niet, en toen ging ik ook nog ergens naar links waar ik rechts moest. Mevrouw Turksma was de jury. Lips are sealed
Eyes zei na de proef; zul je net zien heb je 156 punten -2 omdat je verkeerd reed! En het resultaat... 156 -2! *LOL*

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:10

Mevr. Turksma heb ik ook een keer als jurygehad toen ik een heeele tijd geleden nog op een manege reed. Was geen succes Haha!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:33

hoi ,

mijn stomste wedstrijdervaring is dat ik ongeveer 4 jaar geleden vergat te groeten bij een springwedstrijd!

Ik reed de ring in en was zo geconcentreerd op mijn paardje en de hindernissen, dat ik vergat te groeten. ik reed op de 1e hindernis af en die was al gelijk een weigering. ik er weer op af rijden weer weigering! De 3e keer sprong ze er over, maar toen keek de jury op en de commantator zei tegen mij dat ik nog f moest gaan groeten! ik schaamde me doood, maar ik had een voordeel!!! Ze sprong de 1e hindernis wel gelijk toen we echt moesten beginnen!!!!!
nou doeiiii en groetjes Regina en Mara

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:29

hoi!

mjin stomste wedstrijd ervaring was een paar jaar gelden, in proef 11 moet je bij E afwenden, en dan E-X-B halthouden en enkele seconden stil staan. dus ik heel braaf afwenden en stil staan maar ik was zo geconcentreert dat ik begon te groeten Frusty moet een heel dom gezicht zijn geweest omdat ik op X natuurlijk helemaal niet richting de jury groette ik schaamde me dood maar achteraf kan ik er wel om lachen

Groetjes daphne

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:43

o ja ,ik heb ook nog een leuke
mijn voorlezer las ipv rechtsaf bij b linksaf voor ,dus toen heb ik driekwart van de proef verkeerdom gereden ,de jury had niks door ,totdat ik voor de tweede keer in de linkergalop moest ,toen ben ik gestopt en heb gezegd dat ik al een keer de linkergalop gedaan had en daar snapte niemand iets van hoe dat kwam . Haha!
De jury had flink liggen slapen Slapen
het resultaat was dat ik op mijn protocol -16 had ?????????
Ra ra hoe kan zoiets nou? Slapen Dromen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 17:45

Bij dressuurwedstrijden heb ik nooit geblunderd, bij springwedstrijden wel. Manjo wilde op buitenterrein altijd wel springen, maar in de binnenbak niet en ik heb daar regelmatig in de eerste hindernis gelegen. Ging hij er met een noodgang op af om dan ineens keihard in de stop te gaan. Bij mijn eerste springwedstrijd met hem had ik behoorlijke griep, was te slap om te rijden maar ik wilde toch starten. Eerste hindernis: strobalen, dus je raadt het al... meneer kreeg spontaan een vreetaanval en ik was te ziek om me te schamen... Haha!

Het gekste dat ik ooit op een wedstrijd heb meegemaakt, is dat ik een prijs won terwijl ik niet eens had meegedaan. Ik stond zelfs in de krant en we werden gebeld dat er nog een beker voor mij stond. Vaaaaag.... Het verhaal in uitgebreide vorm vind je hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=26841

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:37

Mijn stomste wedstrijdervaring is je startkaart vergeten!!!!!! Schijnheilig Frusty
Ik had net een eigen paard ( Gabber dus) en ik ging na 2 maandjes voor het eerst op concours, het was een buitenconcours. En wist ik veel dat je je startkaart mee moest nemen!! haha. Ik moest 2 proeven rijden, en eentje daarvan mocht ik wel rijden!
Bij die andere proef ging mijn voorleester naar de jury toe en vertelde dus dat het mijn eerste wedstrijd was en ik dat dus niet wist. Staat er op mn protocol:
Amazone is niet gestart, en amazone heeft zich asociaal gedragen tegenover de jury!!!!!!! Verward Nou zeg!! Ik wist het gewoon niet en dat heb ik ook nog tegen haar gezegd! Maar gewoon verteld hoe het zat en helemaal niet boos ofzo geworden! maarja dat is dus mijn stomste wedstrijdervaring!! En die startkaart vergeet ik NOOIT meer!! Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:35

ja ik weet er nog een
mijn allereerste wedstrijd met kojack
ik had hem net 3 weken ofzo hij stond pas 3 dagen bij ons op stal en ik ging wedstrijd rijden, nou zoals sommige al weten was kojack onhandelbaar in het begin en was dus bijna terug gegaan
nou ik mijn proefje in voordat ik ging groeten was ik er al af gelazerd, ik er weer op nou ik mocht overnieuw nu na het groeten begon hij weer te bokken, gevolg ik val eraf op mijn nek kojack gaat op mijn enkel staan en gaat er vandoor nou ik kon meteen naar het ziekenhuis, ik had een nekwervel een stukje verschoven en mijn enkel was zwaargekneusd Huilen Huilen Huilen Huilen maar ik heb wel de aanmoedigingsprijs gekregen hihihi Haha!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:13

Uit mijn ponytijd: ik was paradecommandant van onze ponyclub en uitgerekend tijdens het spelen van het Wilhelmus vond mijn pony het nodig om te gaan plassen. Hoe bedoel je respect voor het Nederlandse volkslied Haha! , ik kon hem wel wat doen ....

Uit mijn paardentijd: misschien kan daar na 11 mei iets aan toegevoegd worden ???

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:26

Buitenzorg schreef:
Tijdens de Princenhaagse Marathon startten met het wegtraject en onderweg waren we al zo verbaasd dat we de start niet tegenkwamen (die zat dus vorig jaar in het begin van het traject). Bij terugkomst kwam ik ineens een bordje start tegen op een van de stalterreinen!

Waren we dus gewoon straal vergeten om te kijken waar de start dit jaar zat en hebben het wegtraject toen maar voor de 2e keer gereden (was maar 3,5 km).


tijdens dezelfde wedstrijd was ik bijna alle hindernissen weer vergeten!! als ik dat nie gedaan heb, had ik een prijs!! maar ja, het was ook de eerste keer dat ik een menwedstrijd reed..... Tong uitsteken

gr linda Lachen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:59

Ik liep een keer met een paard van iemand anders (ik ben nogal eens "groom") op het losrijterrein.
Daar was het best wel blubber en slijk en al die prut, Daardoor gleed ik uit en ging ECHT plat op m'n bek!
Opeens had ik alle aandacht... Clown

Groetjes Angeliek

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:32

Mhh niet zozeer een blunder van mij maar van de jury.

Ik reed toen onderling een wedstrijd op een draver het beetjes was zeker 15 jaar ouder dus niet echt jong meer. Opmerking van de jury:

Leuk paard maar wel nog wat JONG zitten veel mogelijkheden in ??????

Als je nu GROEN bedoelt zeg ik oke. Nee ze bedoelde jong na afloop haar gesproken ze dacht echt dat hij jong was omdat hijmoeite had met de galop ?? Ja hoor het is een draver *zucht*.

Oja nog een. Ik was per ongeluk met peesbeschermers gestart en na de proef maakt de jury de opemerking dat ze me er niet om gestraft had ?? nee had 149 punten TUURLIJK HAD ZE ME ER NIET OM GESTRAFT Boos! . Waarop dan als je zegt dat het een hele nette proef was Verward .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 00:04

Bij mij had de jury in mijn ponytijd ook zo'n blunder gemaakt Lachen Ik had een hartstikke slechte proef gereden, was een klein pittig ding waar alleen ik nog redelijk op kon rijden, en de instructrice had mij gevraagd mee te doen, al was het maar voor de gein Lachen

Dus ik meegedaan, slechte proef gereden...en ik eindigde 2e met 192 punten (kweenie wat normaal is voor een proef)...dus wij naar de jury, uitgelegd, bleken ze verkeerd te hebben opgeteld Frusty Ik heb overigens nog wel de medaille gekregen omdat ik zo eerlijk was Lovers

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 07:59

B parcoursje springen: na de tweede hindernis ging m`n paard totaal aan de kletter, zwaaide enorm uit in een bocht en ging onderuit waarbij ik met paard en al verstrikt kwam te zitten in het touw waarmee de ring was afgezet. Paard spartelen als een idioot en ik zit er nog steeds op/half onder. Paard weet zich los te maken van het touw en springt met mij er nog steeds opzittend overeind en gaat weeer aan de kletter. Met heel hard sjorren aan de teugels kreeg ik hem in rengalop over alle hindernissen en we maken het parcours nog af ook Haha! Resultaat: 3 balken en een zeer lage stijlpunten *LOL*

Verder heb ik regelmatig springparcousen tot de grond toe afgebroken (met behulp van paard *LOL* ). Het ging of heel goed of ik maakte er een complete puinhoop van. Ik heb nu al 1,5 jaar geen springwedstrijden meer gereden Huilen Maar ja, wil mezelf niet meer voor banketstaaf zetten....

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:16

Toen ik nog bij de pony's reed heb ik ook een keertje lekker geblunderd met springen. Ik moest een indoorwedstrijd springen. Het losspringen ging super; mijn pony was ook gek van springen, dus dat zat wel goed. Ik kom de manege in, de bel gaat, ik draai mijn pony in de goede richting en die springt in al haar enthousiasme meteen hindernis 8 van de verkeerde kant..... Extreme duivel Ik was dus meteen weer uitgebeld. Haha!