Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mag je met een paardenhengst tussen de paarden uitbrengen op de wedstrijd
*die van mij werd op 4,5 jarige leeftijd ook wel erg jolig, dus was beter voor hemzelf
* 
.

Citaat:In de disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.
Citaat:Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt, zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.
* 
karoliena schreef:Ik vind het echt vreemde regels eerlijk gezegd, helaas hebben wij hier ook mee te maken en mijn pony kan dus door deze regels nooit uitgebracht worden op wedstrijden
karoliena schreef:Alle regels zijn inderdaad al genoemd hier. De minimum leeftijd. De minimun wedstrijdniveau. Over dat in de trailer houden, het is een officiele regel maar als het snikheet is zou ik toch echt mn hengst neit de hele dag op de trailer laten staan. Als je gewoon ergens gaat grazen waar het rustig is zal niemand daar boos over worden of wat dan ook. Helemaal niet als je hengst netjes is opgevoed en zich normaal gedraagd dan zal niemand merken dat je met een hengst aan het grazen bent.
Lielle schreef:Quote:
Een (pony)hengst dient op een wedstrijdterrein, gedurende de periode dat het dier niet bereden wordt, zoveel mogelijk in een afgesloten ruimte (trailer, paardentransportauto, paardenbox) te worden geplaatst.
Nimber schreef:Ik ga met chelsea mee. valt soms best tegen met een hengst op wedstrijd. Mijn hengst was thuis dus super braaf en staat hier tussen de merrie's op les was hij wel wat heet maar toen dat ook goed ging, ging ik starten. dat is in het begin wel een paar keer de mist in gegaan omdat ie me er gewoon afgooide. kwam ie los tussen de rest van de paarden dan knijp je 'm wel.
Inmiddels is hij hardstikke zoet enw as het bij hem gewoon springen en bokken als jong paard zijnde en niet omdat het een stoute hengst was.hij ging ook nooit naar andere paarden als hij los kwam dan was het echt joeppie feest