Mogen selectiewedstrijden vol zitten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Mogen selectiewedstrijden vol zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:06

Even een vraagje...
Hier in de regio is het deze winter zo met de kringselecties dat nu al de selectie wedstrijden voor 10 december (!!) al bepaalde klasses
vol zitten. (zie op startlijsten.nl bijvoorbeeld een selectie wedstijd in voorthuizen van 10-12)

Ik dacht dat het eerder altijd zo was dat je je voor selectiewedstrijden altijd gewoon mocht inschrijven (voor sluitignsdatum)
omdat iedereen de kans moet kunnen hebben om selectie te rijden?

Weet iemand dit?

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:11

Ik dacht ook altijd dat iedereen het recht tot inschrijven had, als je het voor de sluitingsdatum doet.
Kan het niet vinden bij de regelementen.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:13

Weet het niet zeker, maar lijkt me dat ze dan gewoon meer ringen moeten maken. Misschien kan je dat bij de KNHS navragen, want volgens mij moet iedereen gewoon de kans hebben mee te doen!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:16

Het is meestal wel zo dat leden uit de kring voorrang hebben op mensen die van buiten de kring komen. Waarschijnlijk staat er op de vraagprogramma's bij de sluitingsdatum wel iets bij van 'bij veel deelname sluit de inschrijving eerder'.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:22

Kylan, klopt, dat staat er wel bij.
En dat mensen uit de eigen kring voorgaan is niet meer dan logisch.

Maar ik vind het raar dat voor een selectiewedstrijd in december bijvoorbeeld de B nu al vol zit?!

Idd meer ringen zou misschien een optie zijn, maar ze hebben hier hier al over 2 locaties verdeeld op 1 dag (dus bv de B en M in Ermelo en L en Z in voorthuizen), dus daaris al geprobeerd iets aan te doen...

Maar er staat me iets van bij dat selecties voor de sluitingsdatum nog ALTIJD ingeschreven mochten worden...

@Liza, ik kon het dus ook al niet vinden in de reglementen..

Ragne

Re: Mogen selectiewedstrijden vol zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:26

Bij onze selecties geldt gewoon vol=vol en er mogen ook mensen van buiten de kring meedoen. Dit staat ook duidelijk vermeld bij het vraagprogramma en de selectiereglementen. Als een selectiewedstrijd bij ons vol zit kan je er dus niet meer bij...

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:40

Het lijkt mij dat ze niet onbeperkt inschrijvingen kunnen blijven aannemen. Ze kunnen niet tot 1 uur snachts combinaties laten rijden

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:46

Melanie15 schreef:
Het lijkt mij dat ze niet onbeperkt inschrijvingen kunnen blijven aannemen. Ze kunnen niet tot 1 uur snachts combinaties laten rijden

Nee maar er zijn in de meeste kringen ook niet onbeperkt veel B-ruiters die selectie willen rijden

Plus dat ze hier vaak EN vrijdagavond EN zaterdag de tijd hebben op selectiewedstrijden om 2 klasses te laten verrijden... (want de andere klaases zijn ook weer op een andere locatie..)
Zou er toch tijd genoeg moeten zijn lijkt me
Laatst bijgewerkt door Bettine op 04-11-05 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:47

Bij ons blijkt het kringbestuur te hebben besloten dat (in dit geval) De Lutte tot de sluitingsdatum alle inschrijvingen moet accepteren (van de kring dus) ook al zit het vol.. Dat was dus al ver voor de sluitingsdatum het geval en ze blijken nu nie weg te kunnen met de vele combinaties....

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:50

Het mag niet!

op www.knhs staat bij het kampioenschaspsregelement http://www.knhs.nl/objects/00001310.pdf

Dat alle combinaties de gelegenheid geboden moet worden te kunnen starten (binnen inschrijftermijn)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:51

Ragne schreef:
Bij onze selecties geldt gewoon vol=vol en er mogen ook mensen van buiten de kring meedoen. Dit staat ook duidelijk vermeld bij het vraagprogramma en de selectiereglementen. Als een selectiewedstrijd bij ons vol zit kan je er dus niet meer bij...

Dat is dus onregelementair!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:56

Aah fijn SamSam, dankje

Er stond me al zoiets van bij dat het niet mocht!

Wilde het puur even weten uit nieuwsgierigheid, want de klasse waarin ik wil starten is gelukkig nog niet vol, maar vond het zo vreemd dat het zo op startlijsten.nl stond dat de selectiewedstrijden voor december in de B al vol zaten!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:07

Maar de B wordt dacht ik niet gereden als selectie. (de RK zijn toch vanaf L??). Als ze dit meer als extraatje hebben uitgeschreven, dan hebben ze dus ook het recht 'vol' te zitten.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:29

Je kunt gewoon regiokampioen in de B worden hoor! Alleen geen nederlandskampioen!

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:34

Samsam schreef:
Je kunt gewoon regiokampioen in de B worden hoor! Alleen geen nederlandskampioen!

In de winter worden er selecties gereden vanaf L2...dus kan wel dan dat de B vol zit....

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:37

Sannie1980 schreef:
In de winter worden er selecties gereden vanaf L2...dus kan wel dan dat de B vol zit....

Nee hoor!

Indoorkampioenschap Regio Gelderland 2006:

Dressuur Paarden: PRC Lichtenvoorde B, LI, LII en MI, RV Velp e.o.MII, ZI en ZII

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:40

Samsam schreef:
Sannie1980 schreef:

Nee hoor!

Indoorkampioenschap Regio Gelderland 2006:

Dressuur Paarden: PRC Lichtenvoorde B, LI, LII en MI, RV Velp e.o.MII, ZI en ZII

Raar, bij ons in Utrecht namelijk niet:

Selectieprocedure indoorkampioenschappen 2006 Kring Utrecht Oost

Voor de indoor regiokampioenschappen dressuur welke gehouden zullen worden op 17 en 18 februari in Bunschoten geldt de volgende selectieprocedure.

Voor de paarden klassen L2 tot en met Z2 zullen twee selectiewedstrijden worden georganiseerd waar 2 proeven kunnen worden gereden op de hieronder vermelde data:

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:42

Ze hoeven geen B en L1 te doen in de winter, bij kring Utrecht Oost hebben ze bijv. alleen vanaf de L2 winterkampioenschappen. Maar wat SamSam al zei, ze mogen dus niet voor de sluitingsdatum de wedstrijd al sluiten!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:43

anydale schreef:
Ze hoeven geen B en L1 te doen in de winter, bij kring Utrecht Oost hebben ze bijv. alleen vanaf de L2 winterkampioenschappen. Maar wat SamSam al zei, ze mogen dus niet voor de sluitingsdatum de wedstrijd al sluiten!

Ik wist idd dat ze iedereen moesten laten rijden als je je optijd inschrijft, maar ik wist dus niet dat sommige delen wel B en L1 doen in de winter......

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:48

Ja het is in de winter dus niet verplicht, ik denk dat dat te maken heeft met de beschikbare ruimte. In de zomer kan je wel 8 ringen naast elkaar plaatsen terwijl je in de winter vaak 1 of 2 banen beschikbaar hebt

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:27

Is ook een kwestie van willen, wij hebben nou niet bepaald een kleine regio!

60 in de B
60 in de l1
50 in de L2
50 in de M1
25 in de M2
18 in de Z1
19 in de Z2

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:08

bij ons is het geloof ik onbeperkt inschrijven... als je voor de sluitingsdatum bent natuurlijk
je mag daarom bij ons ook maar één proefje rijden

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:16

Samsam, bij ons is het allemaal nog groter, en tis ook nog eens pony's. WIj hadden van de zomer 70 dressuur B/DE combi's, nu is de L1 vreselijk groot, maar zijn er nog 2 ringen nodig( goede 40 combi's). Maar bij ons geldt ook: voor inschrijfdatum binnen heb je plek, ben je te laat kan je geweigerd worden( wat n mazzel dat ik veel bij onze wedstrijdsecetaresse kom, was nl veel te laat, en de B is bij ons, is doorgeschoven ivm ruimtegebrek en kon er dus gelukkig nog bij ).
Wij hebben wel idd 1 proef, maar je kunt bij ons bijna geen 2 proeven rijden binnen, meeste is maar 1 proef!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:20

Regiokampioenschappen zijn gewoon voor alle klasses... Je kan alleen 's winters in de B en L1 niet door naar de Nederlands.. Bij het springen is er ook voor de B gewoon regiokampioenschap maar geen nederlandse.... Kan me niet vooorstellen dat het per provincie verschilt, maar het zal wel....

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:41

Hier wordt bij de selectie die in Oudendijk verreden wordt de mededeling gegeven dat mocht het nodig zijn er uitgeweken zal worden naar de vrijdagavond. Lijkt me dan dus dat het niet vol kan zitten, tenzij er extreem veel combinaties inschrijven.

Maar of het daadwerkelijk 'verboden' is vol te zitten voor de sluitingsdatum zou ik niet weten, goeie vraag!