ff een vraag: ik ga volgende week zaterdag voor het eerst starten. Ik heb een pony en moet starten tussen de paarden!! hoe wordt daar meestal op gereageerd door de jury?? zijn er meer mensen hier die dat doen?
nog tips om niet zenuwachtig te worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amondi schreef:Er wordt vaak meer door de betreffende ruiter gereageerd dan door de jury. De ruiter voelt zich al gauw een calimero en geeft aan alles en iedereen de schuld als er geen wp wordt gescoord.
joyceB en nog vele andere ponyruiters weten gewoon wat goed is en die kunnen idd ook op shetlanders winstpunten pakken.
Maar als je met een KWPN'er geen winst pakt, krijgt ook de jury helaas vaak de schuld. Met een pony ( of haflinger,fjord, ijslander of fries) gebeurt het m.i. nog veel vaker.
Niet zenuwachtig worden heb je alleen zelf in de hand. Waarvoor ga je de eerste keer? Wij hadden met de 3 jarige de doelstelling: in de baan blijven en alle oefeningen zo goed of zo kwaad mogelijk doen. De punten waren überhaupt niet belangrijk, maar dat komt ook omdat we met andere paarden al veel ervaring hadden opgedaan.
Als jezelf ook voor het eerst gaat kan je niet verwchten dat je winst scoort. Als je laat moet starten: kom vroeg en ga eerst eens een stuk of 5,6 combinaties in jouw ring bekijken. Zie wat ze doen, hoe ze rijden, of je het goed of niet goed vindt. Het zou fijn zijn als een ervaren ruiter je bijstaat en wat commentaar kan geven.
Moet jezelf vroeg: doe dan wat je kan, let erop dat je niet met je teugels gaat sturen, dat hij rustig maar wel met impuls loopt. En ga na het afzadelen terug naar de baan en ga weer kijken. Daar leer je het meest van, kijken naar anderen.
L0ve schreef:Hoi,
ik heb ook met mijn pony bij de paarden gestart. In de dressuur M1, kreeg ik zelden winst, of ik nou wel goed reed of niet, had bijna altijd 155 punten haha. In de sgw kreeg ik overigens wel altijd veel punten met de dressuur. Daar wordt toch weer op andere dingen gelet na mijn mening
gr margo