endurance: hoe lang van tevoren aanwezig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Matthanja

endurance: hoe lang van tevoren aanwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 08:59

Wij starten zondag onze eerste endurance maar nu vroeg ik mij af hoe laat we er dan moeten zijn.

Kunnen jullie mij verder ook vertellen wat je allemaal moet doen voordat je kan starten?

Firesolo

Re: endurance: hoe lang van tevoren aanwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:21

Een uur van tevoren is genoeg. Je hoeft alleen maar langs het secretariaat voor een hesje en de betaling, en met je paard zonder harnachement naar de keuring, daarna kun je direct opzadelen en wat rondstappen voordat je gaat starten. Op sommige wedstrijden moet je je bij de start melden en krijg je dan pas een starttijd en deze kan behoorlijk verschillen met de tijd die op je statlijst stond. Dit is niet altijd zo, hoor.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:02

Ik heb nooit genoeg aan 1 uur. 5 kwartier lukt net.

Voordat je kan starten: secretariaat -> hesje + vetkaart ophalen, licht verteerbaar voer geven of hooi laten eten, drinken aanbieden, paard poetsen (gelijk een lichte massage voor zijn spieren), voorkeuring -> entingen, paspoort, gezondheid en beweging checken (kan druk zijn in klasse 1:wachttijd), opzadelen, drinken aanbieden, minimaal 20 minuten aan de hand warmstappen en dan naar de start voor vertrek.
Dit is mijn ideale scenario (wat mij dus ook niet altijd lukt).

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:04

In het boekje stata hoe laat je moet voorkeuren, je zorgt dat je genoeg tijd ervoor hebt om je hesje en vetkaart op te halen, je paard beetje te poetsen en warm te stappen.
Na de keuring ga je alssie goed gekeurd is uitgebreid poetsen en opzadelen en go with the flow!

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:38

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb vandaag het programma-boekje gekregen en daarin stond ook dat je 1½ uur van tevoren aanwezig moest zijn.

Ik weet nu gelukkig een beetje wat me daar allemaal te wachten staat en ik hoop dat het een superdag wordt!!