Dit stond in een artikel over de problemen met het jureren in Nederland.
Wat vinden jullie hiervan? Ik zou dan nu in ieder geval zo ongeveer nog B+2 zijn of zo....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Veel juryleden (niet allemaal) zijn echte foutenkijkers. Tuurlijk, bij een slecht onderdeel hoort een slecht cijfer...bijvoorbeeld een 2 of 3. Maar ik zie maar al te vaak, dat wanneer er een onderdeel goed wordt verreden, er een zesje wordt gegeven. En dan wordt het lastig compenseren met de punten.
Voor veel mensen in de basis is het paardrijden een hobby. En dat moet een jurylid m.i. niet vergeten. Wat niet wil zeggen dat iedereen altijd een winstpunt moet krijgen, maar durf voor goede onderdelen dan ook eens een 8 te geven.
Vr.gr.
professioneel dressuuramazone
instructrice
Lielle schreef:het boeiende in dat artikel vond ik dat de beide discussiegenoten die oa in de basis rijden (ik meen oa Karen galema, maar ben even de naam kwijt) van mening waren dat er heel erg gewerkt moet worden aan de algehele kwaliteit van de juryleden (jury's op bokt, niet als aanval opvatten gaarne) terwijl de bobo (Wim Ernes) van mening was dat het allemaal reuze meeviel. Dan word ik niet vrolijk als ik dit soort maatregelen en weer nieuwe proeven die het gereden zijn zouden moeten bevorderen zie langs komen.
Pipo schreef:Lielle schreef:het boeiende in dat artikel vond ik dat de beide discussiegenoten die oa in de basis rijden (ik meen oa Karen galema, maar ben even de naam kwijt) van mening waren dat er heel erg gewerkt moet worden aan de algehele kwaliteit van de juryleden (jury's op bokt, niet als aanval opvatten gaarne) terwijl de bobo (Wim Ernes) van mening was dat het allemaal reuze meeviel. Dan word ik niet vrolijk als ik dit soort maatregelen en weer nieuwe proeven die het gereden zijn zouden moeten bevorderen zie langs komen.
Het verschil zit hem in het feit dat Karen veel op landelijke wedstridjen te vinden is, en Wim Ernes alleen op grote internationale wedstrijden. Niet vreemd dat Wim niet geconfronteerd word met de werkelijkheid![]()
Citaat:Maar qua punten vind ik het heel moeilijk om er wat zinnigs over te zeggen. Ik denk namelijk niet dat het probleem bij de ruiters ligt, maar dat het probleem voornamelijk bij de kwaliteit van de juryleden ligt. Het is een groot grijs gebied wat met goed vind, of voldoende.........en daar kun je met die punten niets aan veranderen.
Pipo schreef:Ik denk namelijk niet dat het probleem bij de ruiters ligt, maar dat het probleem voornamelijk bij de kwaliteit van de juryleden ligt.
KarinvdM schreef:Pipo schreef:Ik denk namelijk niet dat het probleem bij de ruiters ligt, maar dat het probleem voornamelijk bij de kwaliteit van de juryleden ligt.
Doel je er nu op dat de KNHS strenger zou moeten selecteren op mensen die een jurycursus mogen volgen of is de opleiding volgens jou niet goed genoeg?
KarinvdM schreef:
Doel je er nu op dat de KNHS strenger zou moeten selecteren op mensen die een jurycursus mogen volgen of is de opleiding volgens jou niet goed genoeg?
Citaat:De kern zit in de eenduidige definitie en vooral herkenning van een goed gaand paard voor de diverse niveaus