Hoe en Wat springwedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Hoe en Wat springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 15:26

Hoi !!

Ik ben nu met mijn E-pony B+11 dressuur, maar ik zou eigenlijk heel graag willen springen. Maar ik snap er volgens mij nog niet zo veel van. Ik weet dat je andere startcoupons moet hebben, maar geen andere startkaart toch ? En dan... je komt aan op het concours... Je meld je aan, (waar ? ) en dan zadel je op.. Je loopt naar het inspring terrein, en loopt en springt daar wat warm... Dan wordt je geroepen..... En toen wist ik het nog maar half... Want.. je moet groeten, dan over de startlijn, En dan beginnen ? En daarna weer over de eindlijn ? En als je wordt uitgesloten door 3 weigeringen, mag je dan nog een andere hindernis nemen ? En hoe gaat dat met punten voor de wijze van rijden ? En hoe gaat dat met prijsuitreiking ?

Sorry, weet er nog niet veel van... Hoop dat iemand me kan en wil helpen ?

Alvast bedankt !

Quidou

Re: Hoe en Wat springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 17:46

Rupsje schreef:
Hoi !!

Ik ben nu met mijn E-pony B+11 dressuur, maar ik zou eigenlijk heel graag willen springen. Maar ik snap er volgens mij nog niet zo veel van. Ik weet dat je andere startcoupons moet hebben, maar geen andere startkaart toch ?
nee gewoon dezelfde startkaart

En dan... je komt aan op het concours... Je meld je aan, (waar ? )bij het secretariaat
en dan zadel je op.. Je loopt naar het inspring terrein het ligt eraan als hoeveelste je moet, als je als een van de eerste moet kun je alvast gaan losrijden voordat je parcours loopt als je wat later moet kun je beter eerst parcours lopen en daarna pas gaan opzadelen,
en loopt en springt daar wat warm... Dan wordt je geroepen..... En toen wist ik het nog maar half... Want.. je moet groeten, dan over de startlijn, En dan beginnen ? de startlijn ligt vlakvoor hindernis 1, opletten dat je eroverheen gaat natuurlijk maar t is meestal moeilijk om dr niet overheen te gaan
En daarna weer over de eindlijn ? die ligt dus vlak na de laatste hindernis, hier kom je dus ook eigenlijk vanzelf overheen
En als je wordt uitgesloten door 3 weigeringen, mag je dan nog een andere hindernis nemen ? ja meestal mag dat wel ja, en heel soms mag je zelfs het parcours afmaken
En hoe gaat dat met punten voor de wijze van rijden ?
1 cijfer voor binnenkomen, halthouden, groeten (telt 1x mee)
1 cijfer voor de wijze van rijden in het parcours (telt 3x mee)
1 cijfer voor houding en zit van de ruiter (telt 3x mee)
stijlpunten krijg je alleen in de B

En hoe gaat dat met prijsuitreiking ? de stijlcijfers worden opgeteld en degene met de hoogste punten wint

Sorry, weet er nog niet veel van... Hoop dat iemand me kan en wil helpen ?

Alvast bedankt !

zo k hoop dat je hieraan wat had

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 15:41

heel erg bedankt heb ik erg veel aan !!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 21:13

Oh ja, en tot 4 strafpunten (1 balkje is 4 strafpunten) is 1 winstpunt, foutloos, binnen de tijd ,en een voldoende voor stijl is 2 winstpunten.
Op de KNHS-site kun je de reglementen downloaden van het springen. Is best interessant om eens door te lezen!! Succes!!