Vandaag gereden in Zuidwolde, naar mijn idee 2 fijne proeven, zonder al te grote fouten, kon lekker zitten en rijden. Mijn punten: 1e proef 151, 2e proef 153. Dan vraag ik me toch steeds weer af, wat willen ze zien???

De jury van de 1e proef had ik afgelopen dinsdag ook in Stuifzand, toen had ik 155 punten voor een proef met veel spanning en een aantal fouten... Zie topic >> viewtopic.php?f=29&t=428917&hilit=
Commentaar was vooral kantelt en aanleuning stiller, ik weet dat ie af en toe kantelt en ook weet ik dat hij stiller moet, maar naar mijn idee kon ik fijn zitten handen stil en rijden maar.
Dan de 2e proef, 4 vijven, 1 7 en de rest allemaal zessen!! Wat kan ik daar nu mee?? Wat willen ze zien?? Enige wat minder ging was SBW (inzet beetje tegen de hand en over schouder weg), volte middengalop en de overgangen terug uit de galop (zijn we thuis hard mee bezig). Verder allemaal best netjes, contragalop bv hij springt mooi door, blijft goed in de buiging, springt niet om, valt er niet uit, komt niet terug, waarom is het dan een 6 en geen 7??
Overgangen, doet ie vaak netjes, komt niet tegen de hand, blijft mooi rond en bij elkaar en draaft vaak meteen goed door.
Middendraf, hij doet het maar idd niet spectaculair, waarom moet daar dan altijd bij staan; moet meer, te weinig.
Stap, hij stapt goed door, nooit onzuiver of telgang oid uitgestrekte stap volgt ie mooi de hand en maakt ruimere passen, opvangen ook niet tegen de hand oid, keerwendigen kan ie actiever doorstappen, maar hij laat nooit een been staan en blijft goed op de plek. Waarom dan altijd weer die verrotte 6!
Is het dan echt zo dat jury's al voor aanvang op een bepaald cijfer gaan zitten?? Ik heb dit wel eens gehoord en ook eigenlijk wel vaker gemerkt, maar ik kan me dat echt niet voorstellen en ook niet snappen.... Dit leer je neem ik aan toch niet op de cursus??
Nou ja, na zo'n wedstrijd denk ik dus weer van moet ik dan echt een duurder paard kopen?? Of maar gewoon gaan boscrossen??
Door zulke jury's wordt ik dus echt gedemotiveerd....

O ja, wanneer beginnen de nieuwe cursussen??? Ga namelijk zelf aan de cursus beginnen nu.