Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:17

Omdat de meningen verschillen wil ik graag van jullie weten wanneer je je zomertenue aan wilt en je jasje uit.

Graag zou ik twee antwoorden van jullie willen. Maak de keuze uit één van de bovenste drie en één van de onderste drie antwoorden.

Zouden jullie als je een reactie plaatst erbij willen zetten of je dressuur rijd of springt?

Zo lang de poll het niet doet dan hier maar de vragen.

Bij 20 graden, Ik zweet me dan al kapot
Bij 25 graden, Meer kan ik echt niet aan
Bij 30 graden, Prima ik ben echt veel mooier met een jasje aan.

Ik vind een zomertenue net zo mooi als met jasje.
Jasje is veel mooier
Jasje is mooi maar liever wat sportievers
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 20-06-05 15:49, in het totaal 4 keer bewerkt

narrator

Re: Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:19

goed topic Knipoog misshcien steken de jury's hier op bokt er ook nog wat van op! Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:21

Voor die 6 minuten trek ik m'n jasje wel aan. Als ik 'm met losrijden maar niet aan hoef.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:22

Ik vind het er niet mooi uitzien, starten in een blousje.
Als het echt heel heet is rij ik los in een bloes en trek ik voor mn proef mijn jasje aan, dat ziet er echt veel beter uit. En voor die 7 minuten..

Bij het springen vind ik het anders, dan vind ik blousjes niet erg.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:26

Ik vind dat je helemaal nooit met zomertenue zou mogen starten.
Gewoon even die paar minuten je jasje aan, ga je echt niet dood aan.
Je zorgt ervoor dat je paard er helemaal supernetjes op staat en dan kun je het niet aan om met jasje te rijden? Beetje overdreven.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:28

Altijd m'n jasje aan Ja
Ik doe hem als het zo heet is ook al met losrijden aan, anders valt er ineens zo'n 'warme deken' over je heen als je je proef moet rijden.
Je krijgt er niks van om even dat jasje aan te doen, plus het staat veel mooier.

Had afgelopen zaterdag ook wedstrijd in de hitte, maar jasje ging gewoon aan Haha!
Laatst bijgewerkt door Bettine op 20-06-05 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:36

Nou maar daarom kunnen ze wel zeggen dat zomertenue MAG. Als je dan zelf wil kan je altijd nog in zomertenue rijden

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:42

ja idd, ik vind wel dat je vanaf een bepaalde temperatuur in zomertenue mag rijden, of je dat doet moet je zelf weten..
ik rijd meestal met dressuren als het heet is wel met jasje, met springen niet

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:43

nou, ik had zondag wedstrijd, en ik had dus geen zomertenue, maar ik zou wensen dat ik hem had !! Ik had dus gewoon mijn jasje aan, en ik had een 7 voor verzorging, degene die eerste werd had geen jasje, en volgens mij ook een 7 of 8 voor verzorging...

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:48

Gewoon jasje aan Ja

Die paar minuten met jasje aan is geen probleem plus dat het veel mooier staat.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:50

Hmmm springen maakt nie uit daar vlecht je je paard ook nie voor in dus wrom geen zomer teneu? bij dressur rij k los zonder jasje en proef met jasje! Tstaat iid veel netter en dan komt t luie zweet r ook nog es uit! Tong uitsteken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:50

Samo schreef:
Ik vind het er niet mooi uitzien, starten in een blousje.
Als het echt heel heet is rij ik los in een bloes en trek ik voor mn proef mijn jasje aan, dat ziet er echt veel beter uit. En voor die 7 minuten..

Bij het springen vind ik het anders, dan vind ik blousjes niet erg.

Helemaal mee eens!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:22

RenskeG schreef:
Nou maar daarom kunnen ze wel zeggen dat zomertenue MAG. Als je dan zelf wil kan je altijd nog in zomertenue rijden

Ach ja, wat dat betreft. Het lijkt een beetje op de heisa rond het hoedje. Ook daar waren mensen die zelf niet met hoedje wilden rijden en het daarom wilden laten verbieden voor iedereen, dus ook voor degenen die wèl met hoedje wilden rijden.

Inderdaad, degenen die er wel mee willen rijden zouden het wat mij betreft best mogen (wanneer de jury het ermee eens is), maar ik doe het zelf niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:32

Afgelopen zaterdag mochten wij in zomertenue starten. Persoonlijk vind ik het netter met jasje, dus gewoon even losgereden zonder jasje en daarna voor de proef jasje aan Lachen.

Geloof dat ongeveer de helft van de ruiters toch gewoon met jasje heeft gereden en de andere helft in zomertenue.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:51

ik spring en dressuur en ik vind dat je voor beide disciplines vanaf 20 graden en mooi weer in zomertenue mag. Het zou niet leuk zijn de sport te beoefenen en wedstrijden te rijden als je knalrood op je paard zit en je als je van je paard afstapt je echt niet goed voelt.
Dit gun ik niemand en dit zorgt alleen maar voor afzeggingen/afmeldingen.
20 graden en paardrijden is echt al hartstikke warm en ik vind dat er ook rekening moet worden gehouden met de ruiters en dat het er minder mooi uitziet is misschien wel zo, maar die jasjes zijn echt heel warm dus ik vind dat het dan wel kan.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:28

Veel mensen zeggen dat ze het losrijden zonder en het proefje met jasje rijden omdat ze dat mooier vinden staan of omdat ze bang zijn minder punten te krijgen. Misschien is dat eerste wel zo, maar ik rijd lekker in mn blouse als dat dan toch mag. Dat je dan minder punten krijgt lijkt me absoluut niet eerlijk, omdat volgens de regelementen gewoon op bepaalde momenten is toegestaan zonder jasje te rijden. men kan het dan toch zeker niet maken minder punten te gaan geven??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:38

Ik vind dat er sowieso geen wedstrijdtenue verplicht hoeft te zijn,
mensen moeten zelf maar zien wat ze aantrekken. Ik vind het zo achterhaald en kinderachtig om dat voor te schrijven.

Ik zelf hou het echter dan gewoon bij het traditionele tenue, of het nou -20 of +35 graden is Ja

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:52

Ik heb zelf altijd mijn jasje aan of het nou warm of koud is vind het veel mooier staan en voor die 7 minuten kan dat makkelijk!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:16

ergens tegen de 30 graden mag van mij iedereen wel in zomertenue, maar dat mag tegenwoordig ook met korte mouwen en in de kleuren wit, beige en geel (of is het creme?).
Tja korte mouwen vind ik er niet uitzien en super getaileerd kan nog wel eens afleiden Cool

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:40

Bij 20/25 graden, ik vind een jasje wel erg mooi, maar als het zo warm is.. kom ik als ik met een jasje start met migraine van mn paard af, ook niet echt een goed idee dus!!! Ik zou wel met lange mouwen starten....
ik rij dressuur...... maar ook voor het springen zou het hetzelfde moeten zijn.....

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:49

minnie_muis schreef:
Hmmm springen maakt nie uit daar vlecht je je paard ook nie voor in dus wrom geen zomer teneu? bij dressur rij k los zonder jasje en proef met jasje! Tstaat iid veel netter en dan komt t luie zweet r ook nog es uit! Tong uitsteken

das flauwekul want onze paarden zien er bij springen net zo uit als bij dressuur........ ze zijn gewassen, gevlochten en alles is tip top in orde.... het lijkt alsof je het springen afschildert als een niet nette tak van de paarden sport.... Knipoog
ik vind dat je voor die 6 min. met dresuur en die hooguit 2,5 minuut bij het springen best je jasje kan aandoen..... staat veel netter!!!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:22

Met dressuur trek ik 5 minuten voor ik mn proef in moet mn trui( wat haat ik dat ding) aan, ff wennen en de pony nog weer even wakker maken, met springen doe ik het niet.... dan span ik me nog meer in als met dressuur Knipoog!!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:37

Ik vindt dat als je dressuur rijdt je een bepaald etiquette volgt. Dus in tenue. Ik zag zondag een paar Z ruiters in zomers tenue en dat is echt een ape kijk. Ze willen perse een hoedje want dat staat zo mooi, maar als het even te warm wordt gaan ze wel in zomer tenue.
Met springen vindt ik het minder erg, omdat ze niet zo zeer naar de combinatie kijken. Maar wel mooier als de ruiters in tenue rijden.
Dus allebei in tenue vindt ik persoornlijk mooier. het is maar voor een oaar minuten en in nederland hebben we niet gek veel dagen heel warm weer, dus zeg ik gewoon in tenue!!! Na de wedstrijd kan je je korte broek aan trekken (wat trouwens ook niemand doet en ondertussen wel in zomertenue rijden. dan heb je dus ook weer niet zo heel erg veel last van de warmte)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:46

ik rijd dressuur en rijd altijd met jasje omdat het dan toch maar 6 minuten zijn en ik heb als het heel warm is meestal een shirt zonder mouwen aan met een plastron erover, niet echt een zomertenue dus.
Bij het springen vind ik het anders, daar vind ik dat zomertenue wel is toegestaan. Omdat: ik werk bij een springruiter en die rijd vaak 6 paarden op een dag en om dan heel de tijd jasje aan jasje uit te doen is voor hem niet fijn (en voor mij ook niet omdat ik dan heel de tijd moet aangeven en aanpakken, niet dat ik dat erg vind hoor Tong uitsteken Schijnheilig )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:59

Wat mij betreft zou vanaf 25 graden iedereen voor zichzelf mogen beslissen of ze wel of geen zomertenue 'aantrekken'.

Ik heb zelf gedressuurd en ons zomertenue van de club was een witte polo. Dat vond ik er echt niet zo slecht uit zien.