Zomertenue

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ploppertje

Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 16:25

Hoi, Ik heb een vraagje over het starten in zomertenue. Sommige mensen zeggen dat je alleen in zomertenue mag starten als je een witte bloes aan hebt, terwijl anderen zeggen dat de kleur niets uitmaakt. Ik heb altijd een blauwgeblokte bloes (Pikeur) aan. Nu vroeg ik mij af of ik hiermee dressuur mag starten of dat ik dan mijn jasje er over aan moet. En hoe zit dat bij het springen???
Graag alleen reacties van mensen die het héél zeker weten.

groetjes Rielle

Needje

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:08

Kleur weet ik niet, ik weet wel dat je iig korte mouwen moet hebben. Je mag dus niet met van die mouwlose bloesjes mag rijden.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:14

Vanaf hoeveel graden is zomertenue ook al weer? Plastron hoeft dan niet op lijkt mij he, elke keer zo'n wapperend ding in je gezicht. Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:39

30 graden geloof ik.... dussss komt niet veel voor. Heb 2 jaar terug de regio bij ons in zomertenue gereden. Dat was de enige x!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:40

volgens mij ligt het ook aan de jury, de een laat veel sneller in zomertenue starten dan de ander

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:46

Je mag in zomertenue al dit door de KNHS afgevaardigde wordt besloten. Met dressuur moet je dan een wit, geel of creme kleurig schirt aan (blauw geblokt mag dus niet), verder dient het shirt een korte mouw te hebben... de mouwloze shirtjes mogen dus ook al niet. Het dragen van een plastron blijft verplicht, maar die kun je heel goed vastzetten met een veiligheidsspeld (zou ik trouwens altijd doen!). Ik raad de meeste mensen af om in zomertenue te starten... het ziet er toch minder stijlvol uit dan met een jasje. Wat een jury uiteindelijk wil, moet in het wedstrijdreglement staan. Hij of zij kan natuurlijk niet zomaar een eigen versie gaan uitvoeren.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:48

haha dan bedoel ik de afgevaardigde (vaak is dat toch ook een jury.....? of heb ik dat helemaal verkeerd??)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:53

Bovendien: die 6 minuten per proefje zijn ook nog wel uit te houden toch???
Dus gewoon warmrijden zonder jas en proefje met jas.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:55

Op kleine wedstrijden is de jury over het algemeen de afgevaardigde van de KNHS en bepaalt die dus of er wel of niet in zomertenue gestart mag worden. Soms mag dit dan dus al bij bv 25 graden, een ander staat het pas toe bij 30 graden.
Op grotere concoursen met meerdere ringen is het wel aan de afgevaardigde van de knhs, want dan mag het of in alle ringen wel of in alle ringen niet.
Zou een beetje een raar gezicht worden als het bij de ene ring/jury wel mag en bij de andere niet.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:56

@ Michelle77 Nee hoor helemaal goed. Maar soms komt er speciaal iemand als afgevaardige.....nog nooit meegemaakt overigens.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:57

@ Tazz (vergeet ik er elke keer bij te zetten haha) ik kon me ook al niet voorstellen dat bij alle pietluttige kleine wedstrijdjes er een afgevaardigde is (nix ten nadele van kleine wedstrijden hoor) ik denk dan dat het lidmaatschap of de startgeld kosten de pan uit zouden rijzen....) maar miss met de grotere wedstrijden (meer dan 6 ringen ofzo en de selecties, kampioenschappen enzo dat er dan meer kans
is....

zie nu marije haar reactie, dus ik zit er niet ver vanaf haha

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:25

Ik rijd altijd in zonder trui als het warm is, ik vind het nl wel zo netjes om met ponyclub trui de ring in te komen!!! En idd, die 6 minuten zijn nog wel uit te houden
Ik heb het ook nog maar weinig meegemaakt dat het mocht, en meestal zijn er ook maar weinig die echt in zomertenue starten!!!

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:25

THNX!!! Ik rijd ook gewoon in mijn jasje hoor (wel zo netjes!!) Maar mag je nou met springen wel in een blauwgeblokte bloes?? en dan hoef je je plastron toch niet om???

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:16

met springen maakt het niet uit in welke kleur
[dat zijn niet zo van die zeikerds Nagelbijten / Gniffelen ]
in de dressuur mag het volgens mij helemaal niet hoor in zomertenue, vorig jaar zomer heb ik echt 3 wedstrijden gehad van boven de 30 graden waarbij ik nog steeds me jasje aan moest...

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 00:14

Ik heb vanavond al in zomertenue mogen rijden.... heb ook wel blouses gezien die blauw of rose geblokt waren en daar werd verder geen commentaar op gegeven....

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 00:29

Ja, eergister (Donderdag) hebben we in Deurne de dressuurwedstrijden ook gewoon in zomertenue mogen rijden, en geloof me warm was het Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:19

SquitAnae schreef:
Ik rijd altijd in zonder trui als het warm is, ik vind het nl wel zo netjes om met ponyclub trui de ring in te komen!!!

Wij hadden ook een ponyclub-polo. Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:27

Ik heb gisteren nog voor een klant opgezocht wat nu wel of niet mag met springen.... Ook met springen hebben ze dus nog regels.... rijjas (kleur niet genoemd), ..... blablabla....wit of licht geleurd overhemd (staat niet bij dat 'ie egaal van kleur moet zijn) witte kraag en bij lange mouwen witte manchetten..... dames mogen bij een hoge witte boord zonder plastron rijden....