jasje dressuur, mag dit: ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

jasje dressuur, mag dit: ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:34

Bij dressuur een normaal wedstrijdjasje (dus donkerblauw of zwart) met een randje op het kraagje? Dus zoals sommige jasjes een smal gouden of zilveren randje langs het kraagje hebben.
Mag dat ook in een andere kleur? uiteraard wel subtiel, niet het hele kraagje ineens gekleurd Haha!

Fleurtje100

Re: jasje dressuur, mag dit: ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:39

Ik neem aan van wel aangezien het nederlandse team ook oranje accenten aan hun dressuurrokken hebben sinds kort. Onder andere een kraag die knaloranje is.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:28

Dat mag gewoon! Ik heb zelf ook een d. blauw jasje met fluwelen kraag + gouden randje.
Op de concoursen zie ik ook vaak een bordeaux-rood kraagje oid. De kleur maakt niets uit!

Ben er nooit op aangesproken, en als het niet toegestaan zou zijn, dan lijkt het mij dat de ruitersportzaken deze jasjes ook niet zouden verkopen....

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:39

ik heb een zwart jasje met een fluwelen kraag en wit randje... volgens mij mag het gewoon...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:40

ik had een donkerblauw jasje met bordeaux fluwelen kraagje, mocht gewoon hoor

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:58

Wat jullie hebben zijn dingen die in ruitersportzaak verkrijgbaar zijn...
Ik zit nl over iets anders te denken. Wel idd het randje op kraagje, maar dan een 'eigen' kleurtje. Ik ga denk ik voor de ultieme zekerheid de KNHS vragen, voor ik voor niks mn huidige jasje aanpas, dat zou erg zonde zonde zijn!

Maar iig, dank voor de antwoorden! Heb er hoop op dat het mag iig nu Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:12

Het is helaas niet waar dat alles wat in een ruitersportshop verkocht wordt ook daadwerkelijk gedragen mag worden bij dresuur... Had laatst een meisje wat erg graag een grijs jasje wilde kopen... Ze kwam er zelfs voor terug... Toen ik vroef of je ook dresuur wilde rijden, antwoordde ze dat ze alléén maar dressuur reed.... Ik heb haar dat jasje dus niet verkocht... kwestie van eerlijke informatie verstrekken Lijst

De kleuren voor dressuurjasjes zijn zwart of blauw. Er staat nergens donkerblauw, of egaal zwart... Met kraagjes en koorden kun je creatief zijn. Er staat wel iets in het dressuurwedstrijdreglement maar daar kun je niks mee. Je wordt doorverwezen naar het algemene reglement en naar de FEI.... Gewoon creatief zijn dus Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:14

Artikel 143:
Het dragen van kleuren op boorden en kragen, inclusief de nationale kleuren , is aan STRIKTE regels gebonden en ALLEEN de bij de fei geregistreerde kleuren mogen worden gedragen.

Weet iemand wat de bij de fei geregistreerde kleuren zijn?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:27

WWWiske schreef:
... Weet iemand wat de bij de fei geregistreerde kleuren zijn?

Haha! ... dat bedoel ik dus....

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:31

Tenzij je met je rijverenigng afspreekt dat de kleur die jij wilt het verenigingstenue wordt! Dan mag het weer wel!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:33

't zal wel zwart en donker blauw voor de basis zijn en geel alleen in de lichte/zware tour?

En daarnaast natuurlijk oranje!!! speciaal voor het Nederlandse A kader Haha! Haha! Haha!

Ik ga het eens even opzoeken..........

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:35

Don_Marcello schreef:
Tenzij je met je rijverenigng afspreekt dat de kleur die jij wilt het verenigingstenue wordt! Dan mag het weer wel!

Ja ok. maar hoe vaak zie je dat nou eigenlijk nog, het verenigingstenue is toch bijna een uitgestorven soort geworden.

Ik had laatst nog een meisje met een heel licht grijs jasje in de ring, en t was geen verenigingstenue, helaas maar ze moest toch maar even snel een ander jasje gaan regelen of niet starten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:42

[quote="WWWiske]

Ja ok. maar hoe vaak zie je dat nou eigenlijk nog, het verenigingstenue is toch bijna een uitgestorven soort geworden.
[quote]
bij ons in de buurt is t vaak toch echt verplicht om een bepaalde kleur rijjasje te hebben,en bij de ponyclubs zelfs vaak nog met n speciale ponyclubtrui, dus hier in de buurt zijn er ZEKER nog veel clubtenue's!!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:44

Volgens mij mag dit gewoon.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:16

Volgens mij ook hoor!!
Je ziet trouwens behalve zwarte en blauwe jasjes ook nog wel een groene jasjes.. maar dat zal dan wel weer een clubtenue zijn ofzo

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:59

wauw, wat een antwoorden en wat een hulp mbt dingen opzoeken!
dank jullie wel allemaal Lachen
al is het antwoord nog steeds niet helemaal duidelijk. Want idd, welke kleuren mogen er dan wel? En verenigingstenue zal niet gaan lukken, denk niet dat alle *heeft geen idee hoeveel, maar het zijn er veel* leden zich aan mij willen gaan aanpassen Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:40

en weet iemand van jullie dan mischien ook of je met een gestreept jasje mag starten? het gaat om een cavallo, zwart met een klein blauw en grijs streepje erin. iemand een idee?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:09

Noukie schreef:
wauw, wat een antwoorden en wat een hulp mbt dingen opzoeken!
dank jullie wel allemaal Lachen
al is het antwoord nog steeds niet helemaal duidelijk. Want idd, welke kleuren mogen er dan wel? En verenigingstenue zal niet gaan lukken, denk niet dat alle *heeft geen idee hoeveel, maar het zijn er veel* leden zich aan mij willen gaan aanpassen Haha!

tja ze kunnen ook zeggen het verenigingstenue er een extra kleurtje bij krijgt, bijv het normale blauw/ zwart, en dan ook het kleurtje wat jij graag wil, misschien zijn er wel meer mensen die met een grijs jasje willen rijden Knipoog!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:02

Dus een donkerblauw jasje met een iets lichter krijtstreepje zou dus WEL mogen in de dressuurring? Ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen voor het springen, maar zou wel relaxed zijn om die ook met dressuur te kunnen dragen.

Gekleurde jasjes als clubtenue:
Berkel-Enschot: Bordeaux Rood.
Best: Bordeaux Rood.
Diessen: Groen.

Dat zijn er al 3 alleen al binnen kring oirschot!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:31

Ik heb gisteren een paar keer geprobeerd het FEI reglement te openen... mislukt steeds. De KNHS verwijst namelijk naar dit reglement als ze het zelf niet meer weten... Ben voorstander van persoonlijk samengestelde jasjes voor de dressuur. Uiteraard wel binnen de grenzen van het mogelijke Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:46

Ik snap ook niet waar ze eigenlijk bang voor zijn, denken ze nu echt dat er straks iemand in de ring komt met een of ander fluoriserend jasje, of een paarse met groene en gele sterren erop?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:03

vonneke schreef:
Ik snap ook niet waar ze eigenlijk bang voor zijn, denken ze nu echt dat er straks iemand in de ring komt met een of ander fluoriserend jasje, of een paarse met groene en gele sterren erop?

gaaf toch Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:05

smaken verschillen zullen we maar zeggen Tong uitsteken

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 11:19

Vonneke: waarschijnlijk zijn ze daar bang voor ja Haha!
denk dat hoe meer vrijheid ze geven, hoe gekker mensen gaan verzinnen. Aan de andere kant: ik vind een persoonlijk tintje wel erg leuk. En idd zolang het binnen de grenzen is en dus nog wel stijlvol, waarom niet! (zoals de grijze jasjes bijvoorbeeld, die zijn zo mooi!)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:45

marloezzke schreef:
en weet iemand van jullie dan mischien ook of je met een gestreept jasje mag starten? het gaat om een cavallo, zwart met een klein blauw en grijs streepje erin. iemand een idee?

volgens mij of beter gezegd, de KNHS niet?