Storen aan slechte verzorging tijdens wedstrijden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Storen aan slechte verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:37

Ik heb net gejureerd en het valt me steeds vaker op dat sommige ruiters zo weinig aan de verzorging doen....
Ik stoor me daar best aan!
Sokken die er nog aan hangen (uitgezonderd friezen enzo.) vieze shabrakken en bontjes, vieze laarzen aan de onderkant en gewoonlijk ongepoeste tuig.....etc. etc. etc.
Iedereen vlecht wel netjes in, maar sokken worden vaak niet gewassen.
Ben ik nou zo'n muts of zijn jullie het met me eens?!

Vroeger kwam de jury zelfs uit de auto om alles te inspecteren.(gaat ook wel een beetje ver, hihihi)
Maar het mag toch wel goed schoon zijn....
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-04-05 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:39

Valt mij idd ook weleens op ja, zelfs de hoeven worden dan niet meer netjes gemaakt. Ik kan zelf geen wedstrijd rijden voordat alles netjes is hoor, en k krijg d´r geen eens meer een cijfer voor!!!

Walco_Aqua

Berichten: 2032
Geregistreerd: 11-01-05

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:43

Ik doe ook altijd netjes de hoeven uitkrabben, hoevenvet op de hoeven, invlechten, mooi wassen, de sokken en de kroonrand en zo bijknippen. Ik schaam me dood als ik m'n pony's niet mooi was en ik zit dan in de M2 dus ik krijg er niet eens punten voor. Ik moet wel zeggen dat ik mn zadel niet altijd poets, maar ik zorg er wel altijd voor dat mn bit afgewassen is en mn laarzen gepoetst.

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:45

ik was wel altijd, iig voetjes, staart niet altijd, die is nl zwart, maar ik HAAT onverzorgde pony's/ paarden, dus de schaar is bij mij niet te gebruiken, er zit zowat geen haar Tong uitsteken!!!
voor dressuur heb ik altijd n schoon dekje, als ik ga springen gebruik ik misschien nog n keer dezelfde maar voor dressuur wil ik alles perfect in orde hebben!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:47

Heb zelf al meegemaakt dat mensen in hun spijkerbroek met gymschoenen of met een versleten ( je zag al gaatjes ) rijbroek reden.
Dat vind ik pas erg!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:47

Ik krijg er ook geen cijfer meer voor maar 99 van de 100 keer zie ik er tip top uit.
Die ene keer dan niet omdat Nordwind altijd erg aan de diarree is en hij 2 witte sokken heeft achter... nou reken maar uit wat er gebeurd als ik niet lang genoeg de beschermers erom laat.
Voor de rest is hij altijd netjes schoon gewassen (staart, ookal is die zwart maar met vlechten is het anders zo grijzig, en witte sokken achter), hoeven schoon, staartvlecht, keurige rij knotjes, schone broek, schoon jasje, schone cap, haar netjes in een knot, schone shabrak, zadel + hoofdstel netjes en schoon, Nordwind uiteraard ook schoon en goed gepoetst... Dat was het geloof ik wel.. maar heb nog nooit commentaar gehad dat het er niet netjes uitzag Knipoog
Maar ikv ind dan ook dat het er gewoon bij hoort, dressuur toont het 'dansen' van het paard. Dan moet je er natuurlijk niet als een vod bij verschijnen... Clown Knipoog

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:48

Ik krijg er zelf ook geen punten meer voor, maar ik ben best wel erg..... Bloos
Pony is super schoon, staart en benen gewassen, netjes getoiletteerd etc.
zadel maak ik altijd schoon (goeie reden om hem schoon te maken) en hoofdstel natuurlijk ook.
Ik heb zelfs aparte witte beugelblokjes voor de wedstrijden....erg he?
Ik wil gewoon netjes op wedstrijd gaan! Haha!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:49

ben blij te horen dat jullie er net zo over denken!

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:54

Ja, ik ben dan wel geen jurylid, ik ben wedstrijdrijdende amazone maar het valt mij ook wel op. Slechte vlechtjes maar vooral onbeslagen paarden met hele slechte voeten. Ik zou me echt doodschamen als mijn paard er zo bij liep.
Als ik jury was, zou ik er een 5 voor geven met commentaar erbij over de hoeven. Het staat duidelijk in het reglement vermeld.

Ik zorg er altijd voor dat mijn paard er netjes bij loopt, 9 van de 10 keer heb ik een 8 te pakken. M'n paard heeft een wit voetje en als dan de inrijbak iets slecht is, dan spring ik er niet nog een keer af om dat schoon te maken, dus dan krijg ik een 7. Ik doe veel om m'n paard goed voor de dag te laten komen maar zoveel niet. Bloos

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:11

ik kan me voorstellen dat je dat als jury erg vervelend vindt!

Ik heb zelf altijd zoiets: op wedstrijd presenteer je jezelf. Niet waar? En dus maak ik altijd mn hoofdstel schoon, alle gespjes goed vast en door de passantjes, laarzen (die ik alleen op concours gebruik) worden elke keer opnieuw in de schoensmeer gezet, zadel even doekje erover, dekje wit enz, paarden netjes gevlochten en getoileteerd. (ok, de vos krijgt voorlopig geen gevlochten voorpluk meer alleen, zie VvdD)
hoefjes even likje vet erover.

Ja, mensen zien je op concours, ik bedoel, je gaat toch ook niet naar een gala feest in je spijkerbroek?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:13

fresco schreef:
vieze laarzen aan de onderkant


Bedoel je daar nou de zolen mee?
Dat vind ik echt zwaar overdreven... Die kun je pas schoonmaken als je al te paard zit, want 1 stap en ze zijn weer vies, denk toch niet dat ik mijn "groom" zo gek krijg... (Hij zit nu naast me, zijn reactie: zak erin! Haha! )
Als je nou zo'n modderrand langs de voet bedoelt, ja, dat ben ik met je eens.

Mijn spullen zijn altijd schoon en verzorgd, voor wedstrijd is het niet veel extra werk. Argentaan moet glimmen, dus dat wordt gepoetst. M'n witte broek is schoon als ik 'm aantrek (met trainingsbroek erover) en m'n dekje is als ik opzadel ook spierwit, maar tussen opzadelen en daadwerkelijk rijden gaat er nog wel eens iets mis Haha! Idem zit er ook wel eens een veeg op m'n jasje of wat stofjes op m'n (gepoetste) laarzen. Vliegen ook nog wel eens wat klodders schuim in de rondte tijdens het losrijden, oeps, een vlek....

Ik rij een paard met 4 hoge witte benen en die worden ook echt spierwit gewassen, maar wat nou als het losrijterrein vervolgens modderig of stoffig is? Tja...

Uitstekende lange haren worden bijgeknipt, maar ik scheer niet. Staart is gewassen en uitgeplozen, manen zijn gevlochten inclusief voorpluk.

Nou dan vind ik het wel weer gezegend!
Mijn ervaring is dat juryleden toch altijd een standaardcijfer geven voor de verzorging, bij echte uitschieters (+ en - ) nog wel eens een puntje meer of minder, maar verder valt daar niet veel te "verdienen". Maakt natuurlijk wel deel uit van je algehele presentatie, dus ik zorg echt wel dat de boel netjes is en zo mogelijk blijft, maar als ik eenmaal aan het rijden ben is het verder pech hoor als er iets vlekt.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:25

Ach... het is lastig hoor met dit weer er netjes uitzien! Stond vandaag te vlechten en toen trapte/klauwde mijn paard mn krukje onder mn voeten vandaan. Als gevolg dat ik languit op mn rug op de grond (waar gelukkig rubberen matten zijn) terecht kwam. Als ik geen trainingsbroek aan had gehad was mijn broek alvast zwart geweest. Met dit weer in de modder ga ik geeen voeten en hoeven poetsen. Ik moest opstijgen en zadelen in de modder dusja daar werden mijn laarzen niet echt schoon van. Verder was hij netjes ingevlochten en zijn staart de dag ervoor uitgeplozen. Toen moesten we nog even door de regen wat het beeld ook niet verbeterde. Verder is mijn paard nogal panisch met knippen bij zijn hoofd, zijn oren en "baard" lukken nog wel maar snor en oogharen laat ik lekker zitten. Het gaat uiteindelijk toch om hoe je rijd en niet wie er het mooiste uitziet.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:29

mijn paardje (vroeger nog verorgpaardje) ziet er altijd heel netjes uit en ik zelf ook.
dat vind ik het leukste van heel de wedstrijd mn paardje lekker wassen, vlechten, scheren poeten enzo.
ben ik lekker de hele dag mee bezig.

de wedstrijd zelf vergeet ik dan een beetje en dan rijd ik juist lekker ontspannen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:50

Ik was alleen de voeten als ik weet dat ze schoon blijven, anders ga ik daar de moeite niet insteken Bloos

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:02

Egaal vuil is ook schoon Haha!

Maar met 4 hoge witte benen moet er toch wel gewassen worden hoor, want die gele vlekken vlak onder de knie vallen ook met wat modderspatters nog wel op...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:15

Ik kan me er ook rot aan ergeren hoor, vieze laarzen, vieze paarden, vies harnachement... bah!

Krijg er ook geen cijfer meer voor, maar m'n schimmel ziet er altijd uit als een metallic-zilveren glimmende kerstbal als ik op concours ga. Mijn wedstrijdlaarzen (die heb ik door de week niet aan, dus worden ook niet zo vies, voor 'gewoon' rijden heb ik 'gewone' laarzen Haha! ) worden gepoetst tot ik mezelf er (bijna) ik kan zien. Hoofdstel wordt gepoetst, zadel in de zeep gezet, sjabrakje gaat na 1 keer dragen in de was. Broek ook. Maar da's meer omdat ik echt helemaal niks schoon kan houden Bloos

Het hoeft echt niet zo overdreven (zoals met een tandenstoker het vuil uit de gespen van je hoofdstel te gaan peuteren) maar je zet jezelf gewoon voor l#l als je als een slons aankomt.

Okee, als je alles keurig gewassen en gepoetst hebt en je paard maakt met z'n schuimmond een vlek op je jasje of broek, tja dat dan gebeuren. Maar er helemaal niks aan doen vind ik echt voor schut.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:07

porscherider schreef:
Ja, ik ben dan wel geen jurylid, ik ben wedstrijdrijdende amazone maar het valt mij ook wel op. Slechte vlechtjes maar vooral onbeslagen paarden met hele slechte voeten. Ik zou me echt doodschamen als mijn paard er zo bij liep.
Als ik jury was, zou ik er een 5 voor geven met commentaar erbij over de hoeven. Het staat duidelijk in het reglement vermeld.


'Het al dan niet dragen van ijzers is voor de beoordeling niet van belang. ' Waar heb jij die ijzers dan voor nodig?
Verder zie ik niks over sokken en snorren en baarden knippen.

In elk geval:
Mijn pony staat op ijzers voor, mocht dat interessant zijn Verward.
Snorharen knippen vind ik persoonlijk onzin en een belemmering voor het paard, die zou ik ook van mn leven niet doen voor een punt meer of minder.
Tsja, sokken hoort bij het ras (mérens), dus ook die blijven hangen. De manen vlecht ik meestal niet, het is gewoon niet te doen. Ze hangen op 1 lengte.

Wel is alles schoon, tuig schoon, paard schoon (dus niet grijs van het stof maar gewassen en zwart!) en zelfs ik ben schoon. Ik start met een glimmende veiligheidscap en rubberen laarzen, dit zal jullie vast ook tenenkrommend in de oren klinken.

(En ik heb een 8 voor verzorging)

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:17

Volgens mij bedoelde porscherider de slechte voeten, niet zozeer of ze beslagen waren.

Waar ik me dus wel aan erger is ongeschoren teddyberen in de winter. Die geef ik dus wel een punt lager want ook dat staat in het reglement: wedstrijdconditie van het paard waaronder een gladde glimmende vacht hoort.
En uitstekende stoten kan ik me ook aan irriteren. Kleine moeite om die even door de passantjes te halen.

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:43

Myra1 schreef:
porscherider schreef:
Ja, ik ben dan wel geen jurylid, ik ben wedstrijdrijdende amazone maar het valt mij ook wel op. Slechte vlechtjes maar vooral onbeslagen paarden met hele slechte voeten. Ik zou me echt doodschamen als mijn paard er zo bij liep.
Als ik jury was, zou ik er een 5 voor geven met commentaar erbij over de hoeven. Het staat duidelijk in het reglement vermeld.


'Het al dan niet dragen van ijzers is voor de beoordeling niet van belang. ' Waar heb jij die ijzers dan voor nodig?
Verder zie ik niks over sokken en snorren en baarden knippen.

In elk geval:
Mijn pony staat op ijzers voor, mocht dat interessant zijn Verward.
Snorharen knippen vind ik persoonlijk onzin en een belemmering voor het paard, die zou ik ook van mn leven niet doen voor een punt meer of minder.
Tsja, sokken hoort bij het ras (mérens), dus ook die blijven hangen. De manen vlecht ik meestal niet, het is gewoon niet te doen. Ze hangen op 1 lengte.

Wel is alles schoon, tuig schoon, paard schoon (dus niet grijs van het stof maar gewassen en zwart!) en zelfs ik ben schoon. Ik start met een glimmende veiligheidscap en rubberen laarzen, dit zal jullie vast ook tenenkrommend in de oren klinken.

(En ik heb een 8 voor verzorging)

Zal ik je eens wat vertellen? Mijn paard staat ook op blote voeten, hoor. Knipoog Idd, Fitzroy, ik bedoel slechte voeten, het gaat me idd niet om wel of niet beslagen. Binnenkort komt mijn paard overigens wel voor op een ijzertje te staan omdat ik eens wil proberen of ze dan ook iets safer is met springen. (waarschijnlijk niet omdat ik het telkens verkl**t) maar goed, ik doe het ook voor de keuring. Ik wil een poging doen om haar ster te krijgen en aangezien ze achter iets overbouwd is, hoop ik dat het iets netter lijkt op deze wijze. Mocht achteraf blijken dat niets heeft gewerkt, dan gaat ze mooi weer op blote voetjes.

Dat van die snorharen ben ik volkomen met je eens! Mijn paard heeft ook nog mooi haar snorharen. Die heeft ze niet voor niets. De baard scheer/brand ik overigens wel want dat lijkt zo Koe als ik het niet doe. Hetzelfde geldt voor de vetlokken. Ik heb een KWPN-er dus dat lijkt me ook wel redelijk logisch.

Tja, en de kleding van de ruiter - het moet goed verzorgd en in goede staat zijn maar uiteindelijk gaat het er imo toch om dat het paard goed loopt.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:51

Mijn harnachement is altijd netjes schoon en mijn paarden staan ook eigenlijk altijd netjes op stal. Daar heb ik voor wedstrijd dus weinig werk aan Knipoog

Meestal was ik de sokken en staart even en haal ik een borstel en een lik vet langs de hoeven. Staart uitpluizen, vlecht erin, borstel over mijn paard en klaar is Carina Knipoog

Als ik weet dat ik in de bagger moet losrijden of door de bagger naar de losrijbak moet(assendelft na een week met regen bijv.) dan laat ik die sokken nog weleens zitten Clown (valt ook niet zo op, hij heeft alleen twee witte sokjes en daar zitten mijn kogelbeschermers toch voor een groot deel op Tong uitsteken )

Prut op de onderrand van mijn laars is ook niet altijd te vermijden. Ze zijn schoon als ik naar mijn paard loop om op te stappen, maar dat wil niet zeggen dat ze na het parcourslopen enzo nog steeds schoon zijn Clown

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:59

Ja, hier spreekt zo'n slons als waar topic startster over schrijft!!! Ik zie iedereen hierboven keurig opnoemen wat ze allemaal doen voor het starten en ik schaam me diep!

Ik knip wel oren,staarten en sokken, dat dan wel, maar wassen......nee. Vlechten doe ik wel, ook de voorpluk en ik zorg dat rijbroek,dekje en handschoenen wit zijn. Ik kom er vlak voor het starten achter dat mn laarzen toch niet echt om aan te zien zijn dus een doek erover, maar mooi worden ze niet. Poetsen.....doe ik bijna niet aan, ik weet het, dat is heel erg, maar ik krijg bij alletwee mijn paarden regelmatig te horen dat ze er goed glanzend uitzien, dus ja.....waarom nog extra poetsen voor een wedstrijd?? Tuurlijk haal ik er wel een borstel over, maar daar heb je dan meteen alles mee gezegd. Afgelopen zondag was het helemaal erg, beetje krap schema en niet echt rekening gehouden met nog een x starten (was zaterdag ook al geweest). Dus echt in nog geen tien minuten gevlochten en op de trailer gezet....maar geen commentaar, sterker nog: drie winst!

Oh en die vier witte hoge benen heeft hij ook, maar gelukkig is hij best schoon op stal...

Eigenlijk heel erg dit, want vroeger reed ik bij een manege onderlinge wedstrijden en dan stond je echt een hele dag te wassen, poetsen, knippen etc. Ik ben bang dat ik wat afgezakt ben.......

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:05

Schoon mag het wel zijn, maar eerlijk gezegd vind ik het cijfer voor de verzorging een aanfluiting zolang er meer wordt gelet op of de vlechtjes wel goed zitten en er glimmende hoefjes gemaakt zijn dan dat er gekeken wordt naar het hele paard.

En goed verzorgd gezond paard glimt van binnenuit. Die heeft geen vlechtjes nodig of (nog erger een opgeschoren dan wel ingevlochten staat). Een goed verzorgd paard heeft gezonde hoeven waar de hoefsmid met regelmaat bijkomt. En die hoeven dan echt niet beslagen te zijn. Mijn paard heeft superhoeven en een balans op gras waar menig paard met punten in gedraaid jaloers op zou zijn. Gewoon omdat ze op blote hoeven heel vaak op gras getraind wordt. Krijgen ze vanzelf balans.

En hoezo moeten die tastharen eraf. Die tastharen hebben een functie!
Hetzelfde geldt voor de sokken.

Godzijdank staat er in het regelboekje niets over het verplicht afscheren van tastharen, het uitscheren van oren of het bijknippen van sokken. Alleen die rare bijgeschoren staart/vlecht in staart. Die ene keer per jaar dat ik nog dressuur start kan ik daarmee leven.

Gelukkig rij ik voornamelijk western: daar kijken ze of het paard gezond is, van binnenuit glimt, niet te mager is. Bovendien staat in het regelboek dat tastharen e.d. niet afgeschoren moeten worden. Gelukkig mag ik daar mij paard in haar natuurlijke prachtige staat tonen. Schoon: maar met haar eigen manen, haar eigen staart en zonder frutsels.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:16

Het gaat om het rijden, en niet om de outfit hoor. Als je paard op het land staat heeft hij zijn sokken hard nodig, en invlechten zou voor mij ook niet eerste prioriteit zijn (desnoods niet ingevlochten ipv slecht ingevlochten) en dan zou het mij toch echt worst wezen of ik er aftrek voor zou krijgen of niet.

Aan een dekje kun je echter wel aan aflezen of de viezigheid die er op zit van een keer komt of het dekje al vaker is gebruikt. Idem van een broek. Maar als er geen tijd meer is om te wassen, doe je paard een plezier en leg er vies op.

Ik kan me de foto van een paardenrug nog heugen die ik een keertje tijdens een cursus heb gezien wat een dekje kan aanrichten die voor een wedstrijd nog even met WIPP express met de hand was gewassen (en waarschijnlijk niet goed was uitgespoeld) omdat het dekje zo nodig wit moest zijn. Met het zweet en de warmte had het paard een rug alsof hij uit een brandende stal was gehaald: de plek onder het zadel was open en rauw vlees was te zien.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:40

Ben ik nou zo penny dat ik het leuk vindt om te zorgen dat mijn paard er (zeker voor) een wedstrijd er tiptop uitziet? Ze glimt altijd al want ze is goed gezond, haar hoeven zijn altijd netjes bijgehouden, dekjes gaan altijd op tijd in de was, maar voor een wedstrijd doe je toch net even wat meer? Als je naar een feestje gaat, ga je toch ook niet in je vieze ouwe spijkerbroek?

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Storen aan slecht verzorging tijdens wedstrijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:50

Oki ziet er altijd wel netjes uit, wassen en vlechten (naald en draad) eigenlijk altijd.
Mijn laarzen poets ik altijd, mijn rijbroek wil ik nog wel eens 2 wedstrijden meedoen (losrijden, proef rijden, naar huis, omkleden, uitslag, dus niet zo vies). Singel en shabrak worden gewassen na elke wedstrijd, tenzij ze niet echt vies zijn.
Hoofdstel en zadel poets ik niet eigenlijk, wel bit schoon.