hoe interessant is sponsoring belastingtechnisch gezien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoe interessant is sponsoring belastingtechnisch gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:29

In het topic over de professionalisering ind e paarden sport las ik dit:

Wouter24 schreef:
en sponsoring is belastingtechnisch gezien wel redelijk interessant,

Maar even concreet. Hoe interessant is het nu voor een bedrijf om te gaan sponsoren?
Wie kent de feiten, regeltjes en getallen?

Dimple

Re: hoe interessant is sponsoring belastingtechnisch gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:26

Ik weet nog wel een goede belastingadviseur die je vraag kan beantwoorden Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:30

dit zou ik ook wel willen weten ja *LOL* !!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:35

Ik ben ook wel benieuwd Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:40

Ben ook wel benieuwd!
Blijf dit ff volgen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:15

Zeker niet zó interessant dat elke B-ruiter ineens kan gaan hopen op sponsoring.... Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:17

Aimee schreef:
Zeker niet zó interessant dat elke B-ruiter ineens kan gaan hopen op sponsoring.... Knipoog

Verward

Omdat wij zeggen dat we ook benieuwd zijn, wil nog niet meteen zeggen dat half wedstrijdstartend nederland sponsors gaat zoeken!
Ik kan het toch ook gewoon interessant vinden om te weten hoe het zit?!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:31

Zie de knipoog

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:22

En hoe weet jij of er hier iemand B off ZZ rijd?/

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:29

Zo heel veel mensen rijden er niet ZZ en daarvan komen er nog veel minder op bokt....

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:40

Aimee schreef:
Zo heel veel mensen rijden er niet ZZ en daarvan komen er nog veel minder op bokt....

Ja maar ze zijn er wel

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:42

En van die personen die er zijn is over het algemeen wel bekend dat ze op een ander dan basisniveau bezig zijn.

Bovendien snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je hierover doorgaat, mijn bericht was namelijk héél anders bedoeld.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:50

Aimee schreef:
En van die personen die er zijn is over het algemeen wel bekend dat ze op een ander dan basisniveau bezig zijn.

Bovendien snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je hierover doorgaat, mijn bericht was namelijk héél anders bedoeld.

Sorry
omdat een slechte eigenchap van me is
Bloos

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:51

ik ben ook wel benieuwd hoe het exact gaat met sponsering.
Ik heb wel eens een aanbieding gehad voor deken en shabrakken. Die kon ik toen gratis krijgen met reclame als ik die met wedstrijden op zou doen, nooit wat van gekomen Knipoog

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:37

Even tussen haakjes: de meeste combinaties worden gesponsord door familie, vrienden of het werk, dus zo interessant is dat niet, meer een vriendendienst voor je bekenden. Zo word ik gesponsord door mijn vader, weer een leuke reclame voor zijn zaak aangezien ik altijd veel bekijks trek met zo'n zwaar gebouwde bonte dame. Dus 'echte' sponsoring zal voor sponsors pas interessant worden als de combinatie minimaal ZZ licht loopt lijkt me zo Lachen

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:54

Volgens mij is sponsoring geen aftrekpost voor de belasting.
Hooguit heb je dan wat kosten die de winstdrukken maar ik denk niet dat je erveel mee opschiet het lijkt me meer reclamevoordeel wat je eruit haalt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:07

Diaan dat klopt niet. Knipoog

Sponsoring is wel degelijk aftrekbaar zolang het persoonlijk belang van de sponsor maar niet al te zeer op de voorgrond staat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:19

Sponsoring is goed voor het bedrijf omdat ze dan geld kunnen witwassen... Clown

Nee, geen idee. Voor een bedrijf is het toch interessanter om een Anky-in-dop te sponsoren (reclame-technisch) dan een hobbymatige paardenliefhebber?

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:36

Wij doen zeker ook aan sponsoring en niet alleen van ruiters/amazones op een hoog niveau.
Bij elke op maat gemaakte kür krijg je een sponsor dekje of dit nu op hoog of op een wat lager niveau is.
Tevens sponsoren wij een aantal evenementen.
Natuurlijk is het voor ons belangrijk om naamsbekendheid te hebben maar dat gaat toch meestal van mond op mond en in ons geval van kür tot kür. Belastingtechnisch is het best wel aardig maar rijk zal je er niet van worden en vergeet niet dat je al dat geld eerst moet uitgeven!

Ons idee is in eerste instantie om de kür op muziek te promoten om zo tot meer wedstrijden te komen. Meer wedstrijden betekend meer küren dus ook meer opdrachten. Knipoog

Nu kost het gewoon geld maar in de toekomst gaat dit zich zeker terug betalen, en dat hoeft niet eens direct in geld.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:45

Haha... ik zou een keer een string gesponsord krijgen, een knalgele, en die moest ik dan onder mijn witte rijbroek moeten dragen.. Voorwaarde was wel dat ik ging springen Haha! Haha!

Tuurlijk.................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:53

oot123 schreef:
Ons idee is in eerste instantie om de kür op muziek te promoten om zo tot meer wedstrijden te komen. Meer wedstrijden betekend meer küren dus ook meer opdrachten. Knipoog

Daar heb je al een hele goede motivatie. De belastingdienst zal ook vast niet zo moeilijk gaan doen wanneer je via je bedrijf redelijk wat geld uitgeeft aan sonsoring. Jouw klanten zitten nl. ook in diezelfde branche.

Mijn man heeft ook een eigen bedrijf. Dat heeft werkelijk niets met paarden te maken. Ik denk dat de belastingdienst toch wel een beetje moeilijk gaat doen wanneer hij per jaar 20 dekjes, 2 dekens en mijn startgeld gaat bekostigen op naam van zijn bedrijf. Ik denk dat hij bij 2 dekjes en 1 deken dat al behoorlijk moet kunnen motiveren.

Dus hoe interessant is dat sponsoren nu? Ik kan niet zo veel argumenten bedenken waarom het sponsoren van paardensport voor Eurocommerce nu zo vreselijk interessant is Knipoog

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:04

Jippie schreef:
oot123 schreef:

Daar heb je al een hele goede motivatie. De belastingdienst zal ook vast niet zo moeilijk gaan doen wanneer je via je bedrijf redelijk wat geld uitgeeft aan sonsoring. Jouw klanten zitten nl. ook in diezelfde branche.

Mijn man heeft ook een eigen bedrijf. Dat heeft werkelijk niets met paarden te maken. Ik denk dat de belastingdienst toch wel een beetje moeilijk gaat doen wanneer hij per jaar 20 dekjes, 2 dekens en mijn startgeld gaat bekostigen op naam van zijn bedrijf. Ik denk dat hij bij 2 dekjes en 1 deken dat al behoorlijk moet kunnen motiveren.

Dus hoe interessant is dat sponsoren nu? Ik kan niet zo veel argumenten bedenken waarom het sponsoren van paardensport voor Eurocommerce nu zo vreselijk interessant is Knipoog

Je kan best wel sponsoren met je bedrijf als je denkt dat jouw doelgroep tussen de paardenmensen loopt. Voor ons is dat zo klaar als een klontje.
Het is wel leuk als je bvb een aantal mensen/zakenrelaties kunt meenemen naar een evenement maar dan ben je wel ineens een groot bedrag kwijt.
De belasting denkt volgens mij zo: als jij kunt uitleggen waarom je denkt dat sponsoring goed is voor je bedrijf en je kunt ook aantonen waarom je dit met juist paardensport wilt doen dan kan er een hoop.

Toen wij net begonnen ben ik naar een seminar gegaan van de Kvk en de belastingdienst en daar vroeg ik of ik mijn kosten voor mijn mobiele telefoon kon aftrekken.
Deze meneer vroeg aan mij of ik nu ook een mobiele telefoon had. Uiteraard was mijn antwoord bevestigend. Toen legde hij uit dat je alles tot in het redelijke mag aftrekken van je bedrijfswinst. Met andere woorden, bel je voor 60% zakelijk dan mag je ook 60% aftrekken.

Zolang je maar redelijk blijft en alles kunt uitleggen en onderbouwen mag er een hoop.

Wat is de doelgroep of de bedrijfstak van het bedrijf eurocommerce dan?

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:45

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 00:11

oot123 schreef:
Zolang je maar redelijk blijft en alles kunt uitleggen en onderbouwen mag er een hoop.

Wat is de doelgroep of de bedrijfstak van het bedrijf eurocommerce dan?

Klopt!

Over Eurocommerce; ik ken ze als een onderneming die grote kantoorpanden bouwt en in gedeelten verhuurt aan bedrijven. Maar zo zijn er nog wel heel wat meer bedrijven op te noemen die groot sponsoren. Ik denk dat het gewoon een fabeltje is dat sponsoring belastingtechnisch aantrekkelijk is. Als je kunt aantonen dat je met sponsoring een doelgroep bereikt en dat dit een bijdrage levert aan je omzet, dan is het nog wel te verantwoorden maar het houdt een keer op.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 01:06

Als je partner een bedrijf heeft en hij sponsort jou wordt dat in principe niet als sponsoring gezien door de belastingdienst.

Er heeft een aantal maanden geleden een heel uitgebreid en verhelderend artikel over sponsoring in de paardensport in de mensport gestaan. Ik heb alleen geen idee waar die mensport ligt maar ik zal eens gaan graven.