hoelang deden jullie er over om door de B te komen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:07

4 wedstrijden voor 6 winstpunten

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:13

Dat is wel al een hele tijd geleden, dus ik weet het niet meer zeker. Ik heb er een half zomerseizoen en een winterseizoen over gedaan. Maar ik reed niet zo veel wedstrijden en bij ons is het maar 1 proef per keer.
Ik ben overgegaan met 6 winstpunten, behaald in 8 Verward wedstrijden.
De overgang naar het L viel vies tegen. Naar mijn idee had ik wel aardig gereden (als ik nog B gereden had, had ik waarschijnlijk wel een prijsje meegepikt), maar ik zat niet eens bij de eerste helft Bloos! . Toen heeft mijn instructrice me flink aangepakt, zodat ik flink pissig werd en mijn pony eindelijk eens ging rijden. En mijn tweede wedstrijd L had ik een winstpunt en prijs .

missygriedie

Berichten: 23
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:42

ik reed er een maand over. en de L1 deed ik in 1 weekend uit. Schijnheilig

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:45

Ik ben in 4 wedstrijden door de B heen gevlogen

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:45

missygriedie schreef:
ik reed er een maand over. en de L1 deed ik in 1 weekend uit. Schijnheilig


met de 5 winstpunten regeling of de 10?? wel knap trouwens!!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:46

heb eigenlijk geen idee hoe lang het precies duurde, is ook al zo'n tijd geleden. Image had tussendoor ook nog een half jaar stilgestaan ivm een peesblessure. Maar ik weet nog even duurde, maar dat op het eind de punten binnenstroomden, toen ben ik ook maar doorgegaan Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:47

Ik ben eind oktober met hem begonnen, maar omdat ie toen 3 was heb ik rustig aan gedaan. Ik ben toen geloof ik half april L1 gestart en had t zo geplant dat ik buiten eerst een klein B kringwedstrijdje mee kon rijden zodat ie ff aan het buitenwedstrijdrijden kon wennen.

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:18

ben dit jaar gestart (2004/2005) en rij alleen wedstrijd in t zomer seizoen (winter is voor oefenen:P)
mijn paardje is al M2 + 4 wp geweest Bloos dus ik ging dr lekkr snel doorheen
heb iets van ???7??? wedstrijden gereden en ben na 10 wp (3 wedstrijden 2 proeven) meteen doorgegaan naar de L1 waar ik van plan ben tot 15 wp te lopen omdat ik nu al over 2 wedstrijden 2 proeven 6 wp heb. Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:39

Oei, ik was er zo uit. Ik ging starten met mijn Fjord tussen de paarden, en iedereen raadde me het af.
Ik had binnen 4 wedstrijden 8 WP, toen haalde ik met 175 en 179 4 WP en was ik uit de B.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:19

Met twee wedstrijden Haha!
Toen moest je nog 5 wp

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:40

Met 7 wedstrijden...

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:42

Ik heb nu 15 proeven gereden en 13 WP..
Ik ga begin Nov over

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:01

Ik ben met Domingo 5 keer gestart in de B en had toen 13 wp.
En met Frank ben ik ook 5 keer gestart en had ik 10 wp.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:16

Met Okkie was de 5wp regeling nog en toen heb ik in 6 proeven 6 winstpunten gereden. Met alle wedstrijden prijs.

Met Treasure was de 10wp regeling en die heb ik in 8 proeven 10 of 11 wp gereden. Hier ook met alle wedstrijden op één na prijs.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:20

De laatste keer dat ik B heb gereden is 3 jaar geleden,
ik vind dat je dat niet meer kan vergelijken met nu, er wordt zo anders gejureerd :/
(Overigens heb ik nog nooit een B proefje gereden zonder WP te krijgen)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:24

Sjuimpje schreef:
De laatste keer dat ik B heb gereden is 3 jaar geleden,
ik vind dat je dat niet meer kan vergelijken met nu, er wordt zo anders gejureerd :/
(Overigens heb ik nog nooit een B proefje gereden zonder WP te krijgen)


Ik vind het anders jureren wel meevallen. Omdat ik altijd vooral jonge paarden gereden heb heb ik nooit eerder de kans gekregen om hogerop te rijden op concours en vind dat het jureren nog steeds hetzelfde is.

(En dan hier in Limburg, waar al tig klachten over zijn geweest: wel lage punten durven geven als iets minder gaat, maar geen hoge punten als iets super gaat Scheve mond ...nog altijd hetzelfde)

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:29

Ik heb vorig jaar 4 wedstrijden B gestart met Valentino en toen waren we B + 10 en toen ben ik naar de L1 gegaan omdat hij er toen wel klaar voor was...

In de L1 ben ik 3 keer gestart met nu 3 winstpunten (ook vorig jaar gestart) maar hij kreeg last van zijn rug waardoor de wedstrijden niet goed gingen... Begin dit jaar naar bodegraven geweest en nu rijd ik hem totaal anders... Geen problemen meer Haha!

Dus 1 januari ga ik weer starten in de L1 Haha! Kijken hoe het nu gaat Haha!

Verder vind ik het jammer dat er zoveel jury's zo partijdig zijn om het zo maar te zeggen:(

Ik reed een keer een super nette proef in de L1, ging allemaal perfect, kreeg zulke leuke reacties van totaal onbekende mensen enz, krijg ik me puntenlijst enz, dikke onvoldoendes:O Ja wnat het paard gallopeerd zo raar:O Ik dacht ehct nahja waar slaat dat nou weer op! Al zijn oefeningen deed hij super en toch onvoldoendes geven. Niemand snapte er wat van. Later heeft de stalbaas nog even met de jury staan praten en uitgelegd dat Valentino pas een half jaar onder het zadel kan galloperen omdat hij dat niet kon, nah toen vond ze het toch wel heel netjes hoe hij had gelopen Ach gut
Laatst bijgewerkt door Valentinotje op 11-10-04 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:32

Ik heb ook verschillende paarden gestart (en gegroomd) en voor enkele jaren terug kwam ik nooit geen gekke dingen tegen. Dat is nu wel anders.

Bijv: afgelopen weekeinde ruim 30 punten meer gescoord dan de keer ervoor, voor een gelijkwaardige proef.
Dat hoorde ik in het verleden nooit, terwijl ik nu steeds meer van dit soort ervaringen hoor en het nu dus ook zelf heb meegemaakt.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:34

Ik h eb 6 wedstrijden gehad= 10 proeven en 11 winstpunten. Punten enzo staan in mijn profiel.

Kimmetje112
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:39

Heyz
Ik heb er precies een jaartje over gedaan om door de B te komen. Ik zit nu dus in de L1 en de overgang vind ik best groot.
Ik vind wel dat de jurys in de B al wel heel streng zijn. Bijv. halthouden, aangalloperen enz.

groetjes kim

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:40

6 wedstrijden en 13 wp

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:48

Met mijn draver zo'n 3 jaar!!!en dat was ook nog eens in de tijd dat je met 5 wp overging!!!
Ik haalde dus niet in een paar proefjes allemaal winstpunten.
Nu ben ik sinds kort weer aan het wedstrijdrijden (weer B zucht) en dat gaat nu gelukkig al wat sneller al zit ik nog niet op de 10.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:09

Ik doe er nu al twee jaar over en heb nu 6 winstpunten. Heb alleen de twee zomer seizoenen niet kunnnn rijden. Dus wat ik nu gereden heb is alleen indoor seizoen. Het eerste jaar was mijn paardje echt bang in de ring en sprong liever over de hekjes heen. Maar nu gaat het alweer beter. En komen de winstpunten eraan. En we hebben geen haast.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:54

Valentinotje schreef:
Verder vind ik het jammer dat er zoveel jury's zo partijdig zijn om het zo maar te zeggen:(

Ik reed een keer een super nette proef in de L1, ging allemaal perfect, kreeg zulke leuke reacties van totaal onbekende mensen enz, krijg ik me puntenlijst enz, dikke onvoldoendes:O Ja wnat het paard gallopeerd zo raar:O Ik dacht ehct nahja waar slaat dat nou weer op! Al zijn oefeningen deed hij super en toch onvoldoendes geven. Niemand snapte er wat van. Later heeft de stalbaas nog even met de jury staan praten en uitgelegd dat Valentino pas een half jaar onder het zadel kan galloperen omdat hij dat niet kon, nah toen vond ze het toch wel heel netjes hoe hij had gelopen Ach gut

en dus moet je maar voldoendes krijgen omdat het zo moeilijk voor hem is Lips are sealed

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:20

Sjuimpje schreef:
Ik heb ook verschillende paarden gestart (en gegroomd) en voor enkele jaren terug kwam ik nooit geen gekke dingen tegen. Dat is nu wel anders.

Bijv: afgelopen weekeinde ruim 30 punten meer gescoord dan de keer ervoor, voor een gelijkwaardige proef.
Dat hoorde ik in het verleden nooit, terwijl ik nu steeds meer van dit soort ervaringen hoor en het nu dus ook zelf heb meegemaakt.


30 punten verschil?! Kan 2 kanten op trouwens, maar dit verschil is het verschil tussen slecht en goed.

Ik kan me wel ergeren als ik grote puntenverschillen/ plaatsingspunten zie op een kampioenschap oid. Dat kun je niet verkopen vind ik.
Verders heb ik zelf eigenlijk heel weinig te klagen over jury's.
Ik heb zo mijn favorieten en ook een paar waar jury's waar ik mindere ervaringen mee heb, maar dat heeft iedereen. Ik ben zelf vrij kritisch en ik vind dat ik altijd behoorlijk netjes gejureerd wordt.
Ik rijd altijd tot nu toe elke keer een wp, en het is een paar keer iets lager maar ook een aantal keer wat hoger uitgevallen dan ik had verwacht.

En hoe lang ik over de B heb gedaan? Heel kort, want ik heb maar 3 keer gestart en toen vond ik dat hij wel aan de L toe was. En dat was ook geen probleem. De B vind ik alleen een klasse voor de beginnende wedstrijdruiter. Als je wat verder bent is de B eigenlijk overbodig, ook voor een groen paard.

Wederom kan ik zeggen dat het per saldo weinig uitmaakt.