Jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:44

Ik ben een keer door mijn vorig instructeur gejureerd en door mijn huidige juf.
Beide had ik winstpunten te pakken. Bij mijn vorig instructeur 176 Bloos en een eerste prijs en bij mijn juf 161 en een tweede prijs. Ik moet wel zeggen dat Mirk toen beide keren erg goed liep, maar toch zit ik altijd in de twijfel of het verdiend wel of niet was.

Maar officieel mag het niet.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:25

Dit vind ik zo moeilijk:
1, vroeger gaf jurylid les op de vereniging, nu al 2 jaar niet meer maar ze kent de kinderen nog goed, mag dat?
2, jurylid komt soms bij de ruiter thuis om eens een half uurtje aan de houding en zit te werken. Geen clubles of priveles dressuur, mag dat?
3, jurylid krijgt goede vriendin in de ring, mag dat?
4, jurylid krijgt medejurylid in de ring, mag dat?
5, jurylid krijgt zijn eigen instructeur in de ring, mag dat?
6, jurylid is de nicht van de ruiter, mag dat?
7, jurilid krijgt ruiter in de baan die de vorige keer uitgesloten is wegens onbehoorlijk gedrag, mag dat?

en ga zo maar door. Een jury zal m.i. bijna nooit een hele baan treffen waarbij hij of zij niemand kent en geheel onbevooroordeeld kan jureren.
Dan zul je een computer moeten huren. Vertrouw erop dat de juryleden het zelf wel aangeven als iets echt niet kan. En verder niet zeuren, ik ben altijd blij als ik weer een veld vol met jury's zie, anders konden we direct weer naar huis.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:21

amondi schreef:
Een jury zal m.i. bijna nooit een hele baan treffen waarbij hij of zij niemand kent en geheel onbevooroordeeld kan jureren.
Dan zul je een computer moeten huren. Vertrouw erop dat de juryleden het zelf wel aangeven als iets echt niet kan. En verder niet zeuren, ik ben altijd blij als ik weer een veld vol met jury's zie, anders konden we direct weer naar huis.


Slim

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:23

graag gedaan!

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:04

amondi schreef:
Dit vind ik zo moeilijk:
1, vroeger gaf jurylid les op de vereniging, nu al 2 jaar niet meer maar ze kent de kinderen nog goed, mag dat?
2, jurylid komt soms bij de ruiter thuis om eens een half uurtje aan de houding en zit te werken. Geen clubles of priveles dressuur, mag dat?
3, jurylid krijgt goede vriendin in de ring, mag dat?
4, jurylid krijgt medejurylid in de ring, mag dat?
5, jurylid krijgt zijn eigen instructeur in de ring, mag dat?
6, jurylid is de nicht van de ruiter, mag dat?
7, jurilid krijgt ruiter in de baan die de vorige keer uitgesloten is wegens onbehoorlijk gedrag, mag dat?

en ga zo maar door. Een jury zal m.i. bijna nooit een hele baan treffen waarbij hij of zij niemand kent en geheel onbevooroordeeld kan jureren.
Dan zul je een computer moeten huren. Vertrouw erop dat de juryleden het zelf wel aangeven als iets echt niet kan. En verder niet zeuren, ik ben altijd blij als ik weer een veld vol met jury's zie, anders konden we direct weer naar huis.


Volgens het boekje:

1. mag wel, is geen instucteur meer
2. mag niet, is instructeur
3. mag wel, geen relatie in de zin vh reglement
4. mag wel, " " " "
5. mag niet, instructeur/leerling relatie
6. mag niet, familie v.d. combinatie
7. mag wel, geen relatie.

Als jurylid moet je ook zo professioneel zijn, dat je de dingen kunt scheiden. .

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:13

Ennh, Anky schijnt ook les te hebben van de mensen bij wie ze in de ring rijdt. Knipoog

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:29

Waar ik rijd, daar geeft de vader geen les (meer) maar is wel jurylid. Zijn vrouw en dochter geven wel les. Het komt wel eens voor dat er leerlingen van deze twee in de ring komen waar hij moet jureren, ik geloof het eigenlijk niet maar er gebeuren daardoor wel eens onredelijke dingen, zoals dat een leerling van zijn vrouw/dochter boven staat. Zelf heb ik hem nog niet gehad, gelukkig maar.