Proef uit t hoofd rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:21

Ik rijd hem ook wel eens uit mijn hoofd.Vind ik echt fijn.
Gewoon in de vrachtwagen onder weg ff leren en dan een keertje zelf lopen en dan weet ik het wel !

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:32

Tot en met de M1 reed ik eigenlijk altijd uit mijn hoofd, ben nu net M2 gestart, heb me laten voorlezen omdat ik de proeven nog erg ingewikkeld vind. Maar ben inmiddels wel hard aan het oefenen om deze ook uit het hoofd te gaan rijden. Ik vind het nl veel rustiger rijden, ik hoor de stem van mijn instructrice in mijn hoofd herhalen wat ze in de les altijd zegt bij de verschillende oefeningen en ben op die manier veel geconcentreerder aan het rijden.
Hoe ik ze uit mijn hoofd leer: paar keer doorlezen en dan thuis oefenen, met iemand met boekje in de hand erbij, die grijpt dan in wanneer ik verkeerd ga.

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:36

Nou zie t al helemaal zitten!
Ik heb net toen ik me paard ging rijden even geoefend.
wel met een kladje met de proef in mijn hand!
Maar het ging niet slecht!
dus nog een paar keer oefenen en ik durf t wel aan!
Al vind ik t wel spannend!!!

Rieta

Berichten: 2231
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: nieuw-roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:35

ik rijd ze ook altijd uit het hoofd.
naja van de z dan ik heb 1x een black out gehad maar dat was voor de 1e x in de z2 toen was ik zo zenuwachtig dat ik alles vergat!maar zelf vind ik het ook veel netter lijken!

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:16

@ Rieta ,
Haha! ha die ken ik ,tijdens proef nummer 38 in het Z1 ik werd voorgelezen en ik moest Bij S door een S van hand veranderen en op L eenvoudige wissel en ik rijd gewoon stug tot twee keer toe van S naar F en rijd gewoon aan het einde van de diagonaal een wissel Rolleyes
Hoezo eigenwijs Schijnheilig

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:22

Mijn moeder gaat altijd mee Lachen Ik kan dat echt niet, proeven uit mijn hoofd rijden

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:52

jup! ik rijd ze ook altijd uit mn hoofd, vind het wel makkelijker kan me lang voorbereiden op een oefening en daardoor echt bedenken waar ik tijdens die oefening op moet letten.
Heb 2 weken geleden voor het eerst 2 proeven op 1 dag uit mn hoofd gedaan en ook dat ging goed Lachen
Ben 1 xtje verkeerd gereden, maar wel uitgerekend op de gelderse kampioenschappen Clown

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 17:35

IK HEB T GEDAAN!!!!! *LOL* Haha! Tong uitsteken

Nou vandaag toch overwacht eigenlijk nog, de 1e proef uit t hoofd gereden! ENG...... Oh echt erg!
Maar het ging super! Het rijden van de proef dan!
Ik vergat nog wel het echte rijden, liet me paard zeg maar maar een beetje rond sjokken! maar dat wordt volgende week hoop ik wel beter! Bloos

Ik vind het ZO knap van mezelf hahaha Vingers aflikken
Ben er trots op! En wil er zeker de winterperiode mee doorgaan!
Inderdaad is dit rustiger rijden!

Dat ik t eng vond kwam ook doordat het zo stil was in de bak en omdat ik overal mensen zag praten van kijk, die rijdt uit haar hoofd!

Maar ben blij dat ik dit eens geprobeerd heb! En het is me nog goed bevallen ook!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:18

hoihoi ik ben slechthorend en ik doe altijd uit mijn hoofd en bevalt zich echt super OK dan! enne meesten zeggen goed zo enne goh das goed enzenz en als je vaker doet wordt ook beterder

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:41

Ik leer ze uit mijn hoofd, een week voor de wedstrijd rij ik de proef voor mezelf om te kijken waar de moeilijke punten zitten. Dus ik kan het wel uit mijn hoofd, maar tijdens de wedstrijd vind ik het wel prettig om een voorlezer te hebben als back-up.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:49

fijn dat het zo goed bevallen is. Ik had eigenlijk altijd een voorlezer, maar dat kwam ook omdat ik eigenlijk altijd alleen de wedstrijden bij ons op de rijvereniging had staan, en aangezien ik daar ook met mn pony op pension stond, was dat wel makkelijk. Maar ik kende ondanks dat de proef uit mijn hoofd...

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:01

Ik rijd ze altijd uit mijn hoofd. Bij de ZZGP moet dat sowieso maar ik vind het wel prettig eigenlijk dus in het Z1 doe ik t ook. Zo bereid je je proeven beter voor en kan mn moeder filmen! Knipoog
Daar leer je ook veel van.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:24

Ik heb het ook een hele tijd gedaan, vond het heerlijk. Het is dan net of je gewoon aan het losrijden bent, dus veel meer rust in de proeven.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:07

Aan de TS: het is nu een kwestie van km maken. Je zult zien dat het je steeds makkelijker afgaat.

Die winstpunten komen er aan, let maar op! Knipoog

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:15

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:24

Misschien nog een kleine tip als hulpmiddel voor het uit je hoofd leren van de proeven:
Als je een discman (of een ander apparaatje waarmee je tekst op kunt nemen) aanschaft en iemand kunt vinden die je een keer wil helpen met het inspreken van de proeven, dan wordt het oefenen nog eenvoudiger.
Voor een vriendin heb ik eens alle proeven uit haar klasse ingesproken (zij reed de proef, ik sprak de tekst in - anders komt het nooit uit Knipoog) en die kon ze dan thuis oefenen.
Via een koptelefoontje / oortje kun je de proef af laten draaien en door meerdere malen te oefenen heb je het zo onder de knie.
In elk geval heel veel succes !

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:38

ja ik heb het weleens gedaan en ik vind het fijn want je doet het op je gemak en dat vind ik fijn

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:26

Ja Marije-jiplover, ik reed de proef in de M1 ook altijd uit mijn hoofd. Het ziet er idd rustiger uit, veel meer als een echte proef, in plaats van een aantal commando's die je opvolgt. In de M2 heb ik nog geen enkele proef uit het hoofd gereden, omdat die wat moeilijker waren en ik er niet echt aan toe kwam ze goed uit mijn hoofd te leren, maar ik ben van plan het zeker weer te gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:03

Hier in Zweden moet je alles vanaf LA (M-niv) uit het hoofd rijden. Heerlijk.... ga je op concours, vier zandbanen naast elkaar, gewalste middellijnen, alles netjes aangekleed en.... niemand schreeuwt... niemand walst door je proef heen... ik vind het echt super relaxed om hier concours te rijden.

Zelfs de ponycombinaties leren hier hun proeven uit het hoofd in de zwaardere ponyproeven.

Een ander super regeltje vind ik dat je je papieren op het secretariaat laat controleren. Je hoeft dus niets mee te nemen naar de ring en daar nog eens aan de jury te laten zien. Daardoor stroomt alles lekker door aan de ringen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:13

Je kunt je hierdoor wel beter concentreren hoorde ik van iemand, zelf heb ik het nog niet gedaan. Te lui Schijnheilig

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:02

patos schreef:
Ik teken hem uit, hoe gek het ook klinkt. Gewoon een bakje tekenen met de letters en de proef van het groeten tot het afgroeten tekenen, dus lijnen trekken zoals jij de proef zal moeten rijden. Dan leer je de 'vorm' van de proef goed. Meestal lees ik thuis de proef een paar keer door en dan probeer ik onder de training de proef uit mijn hoofd te rijden, als dat lukt ken ik de proef goed genoeg.


Doe ik ook ja, vooral dat ik weet welke kant ik moet moet, en of dat nou links of rechts heet... Bloos! ik kan me wel eens vergissen tussen die 2 Blond

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:11

Heb nu 2 weekenden achter elkaar de proef uit t hoofd gereden! en de 2e keer ging al veeeeel makkelijker.

Ga er voorlopig wel mee door! Alleen is t even afwachten hoe t van de zomer zal gaan, als ik weer 2 proeven kan starten. Weet niet zeker of ik ze dan uit elkaar kan houden!

Maar ja. tegen die tijd ben ik er misschien wel ZOO getraint in Tong uitsteken

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:53

Ik heb altijd de proeven uit mijn hoofd gereden. Ik reed regelmatig verschillende proeven op een dag. Het was een kwestie van een paar keer rijden *LOL* , en dan vlak voordat ik de ring inging nog ff doorkijken of ik de goede had. De laatste tijd heb ik het niet meer gedaan, sinds ik heb uitgevonden dat mijn vriend heel erg goed kan voorlezen, vind ik dit ook wel gemakkelijk Bloos

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:47

Zep schreef:

Een ander super regeltje vind ik dat je je papieren op het secretariaat laat controleren. Je hoeft dus niets mee te nemen naar de ring en daar nog eens aan de jury te laten zien. Daardoor stroomt alles lekker door aan de ringen.


leuke regel, maar sta je dan ook met je paard bij het secretariaat Verward

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:33

met mijn vorige pony deed ik het wel altijd maar nu niet meer en ik weet eigenlijk niet eens waarom Verward
dus volgende wedstrijd maar weer eens proberen Haha!