Als ik met een rode strikt in de staart rij, weten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:23

Ikheb het nog nooit gezien, maar ik wist het wel. Wel ooit een wit strikje. Kheb toen ook maar afstand gehouden, voor de zekerheid Knipoog

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:40

Een vriendin van mij die heeft een paard dat zou kunnen trappen op wedstrijd. Wil niet zeggen dat ze het doet, maar voor de zekerheid heeft ze er wel een rooie strik erin. Die houdt ze ook in als ze de ring in gaat (dressuur) en er is nog nooit van de jury een opmerking of zo gekomen dat het niet mag. Denk zelfs dat juryleden het waarderen als je de moeite neemt om mensen te waarschuwen.

Helaas moeten we ons op wedstrijd nog altijd verbazen over mensen die zeggen: oo dat paard is een meisje, die heeft een strikje of mensen die gewoon vlak achter het paard langslopen of rijden en in het ergste geval zelfs mensen die het nog durven om een tik op de kont te geven van dat paard. Belachelijk toch!!! Verward

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:08

Het is indd wel waar dat jij altijd verantwoordelijk blijft voor wat je paard doet.. maar ik zou wel die strik derin doen dan kunne andere der ook rekening mee houden bedoel jij hebt ook geen ogen in je rug dus kan niet altijd goed zien wat er achter je gebeurd.. Je moet natuurlijk wel zelf uitkijken voor die mensen maar ze zijn wel *iets* gewaarschuwd dat het akn gebeuren...

Troste mama van Quinn & Mats

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 11:25

Ik heb t geluk dat hij het nooit naar een persoon doet of uit narrigheid. Hij is gewoon heel bang en voelt zich opgesloten en dat uit hij door dat zo te laten merken aan een ander paard. Ik hang er zaterdag gewoon een strik in en dan hopen dat ze het weten en een beetje afstand willen bewaren.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:59

Bij endurance is het vrij normaal. Lopen natuurlijk ook veel hengsten in de rondte.
Bij de keuringen is het soms dringen gebalzen. Het strikje is er ook eigenlijk voornamelijk voor bij de keuringen. Onderweg hou je er ook wel rekening mee door met een grote boog in te halen.

Bij dressuur heb ik het nooit gezien, maar zou wel handy zijn bij het losrijden.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

getty

Berichten: 36
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Gendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:27

ah! dat verklaart waarom ik van de week voor het eerst in 3 jaar! iemand met een rode strik in de staart zag rijden...ik dacht nog, jij hebt zoiets van dat is modern? maar dat was dus taktisch bedoelt! Lachen

weer wat geleerd Lachen

paljastineke

Berichten: 314
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Heusden - Gent - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:46

zeker doen, normaal moet je dat weten als je op wedstrijd gaat ,
dus 2 voorbeelden om het aan te tonen

stel 1 : geen strikje dan...
rijdt er misschien iemand te dicht, trapt jouw paard en dan is het andere paard misschien gewond en dan kan jij misschien voor de kosten opdraaien omdat je geen strikje in had

stel 2 : wel een strikje
rijdt er misschien iemand toch dicht die de regel niet kent en dan trapt jouw paard, maar dan kunnen ze jou niets verwijten en ben jij niet verantwoordelijk, allemaal door dat strikje dus... zeker doen !

ik hoop dat je er wat aan had

tine

Paljasjuh ... "klein" knuppeltjeh, zal je missen Verdrietig
..[!]One day i mcfly away[!]..
Milenco is gewoon de beste !!
smurfenfan #11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:53

En zo werkt het dus niet paljastineke
Lees het topic nog maar eens even door Lachen
Jij blijft veratwoordelijk voor wat je paard doet, als hang je er 100 srikken in.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:12

horselover23 schreef:
Ienemienie schreef:
Ik ga t gewoon proberen en als er dan iemand is die het niet snapt en een trapt krijg dan kunnen ze het mij niet kwalijk nemen want ik heb ze gewaarschuwd.


Dit stuk is alleen niet waar, jij blijft altijd verantwoordelijk voor wat jouw paard doet.

geloof me in werkelijkheid ligt dat wel anders.
Tuurlijk ben je altijd verantwoordelijk voor je eigen paard.
Maar als iemand geen rode strik draagt en toch trapt het paard een ander paard, ander paard krijgt blessure.. maar de rekening is toch voor het slachtoffer!..

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:13

Erg oud topic

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:15

idd, daarom een slotje.

Fiesta, freiberger, what else?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers