E-pony geldt als paard?

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

E-pony geldt als paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 16:48

In het regelement van de KNHS staat dat wanneer een ruiter met 2 paarden in de Z1 een winstpunt heeft behaald, hij met ieder ander paard in de L1 t/m Z1 starten mag.

Gaat deze regel alleen op voor paarden, of doen E-pony's hier ook nog in mee? Als ik nu met een pony en een paard een winstpunt heb gehaald in de Z1, mag ik dan met ieder paard Z1 starten?


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 18:25

ik kan het nergens vinden
niemand die dit weet?

Jet

Berichten: 7139
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:30

Volgens mij moet je die punten in elk geval bij de paarden gereden hebben, dus als jij met die e-pony bij de paarden gestart bent en daar een punt in het Z-I gehaald hebt, telt het wel, maar als je toen nog bij de pony's reed, telt het niet. Denk ik, tenminste, helemaal zeker weten doe ik het niet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Te koop Wintec dressuurzadel met cair 8-3-16 nieuwe foto's toegevoegd!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jes

Berichten: 9806
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:49

als jij bij paarden of pony's een punt in het Z1 hebt, mag je Z1 starten mits pony/paard ook Z1 is, na een paar keer bijvoorbeeld Z1 ofzo mag je ook met een groen paard hoger starten anders is het zo dat als jij bijvoorbeeld M1 bent en paard/pony B dat je in de B moet beginnen..... je start in de hoogse GEZAMELIJKE Klasse.....(kijk ook op www.knhs.nl onder knhs; regelementen) xxx

ღ 11/08/2013 V ღ
ღ 27/01/2016 A ღ

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 21:19

saffier, dat is niet precies wat ik bedoel

in het regelement staat dat wanneer je 2 paarden in de Z1 gestart hebt (met winstpunt) je met ieder volgend paard (groen of Z1) in de Z1 starten mag. de B mag je dan niet meer rijden, maar ieder paard mag je dan in de L1 t/m Z1 starten

nu is mijn vraag, als ik een E pony en een paard in de Z1 gereden heb met winstpunten, geldt deze regel dan ook?
Of telt de E-pony niet mee en gaat het echt alleen om 2 paarden

confetti

Berichten: 2146
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 06:52

Als je 2 pony's in de Z1 hebt gereden met winst, dan mag je met een groen pony L1 t/m Z1 starten, hetzelfde is bij de paarden. Ik denk dat de pony gewoon meetelt, maar het beste kun je even een mailtje sturen naar de KNHS, dan geven ze je gewoon antwoord. Als je een emailadres nodig hebt, dan kun je mij een pbtje sturen. *LOL*

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:33

Als je met de pony bij de paarden hebt gereden, dan geldt dat volgens mij als paard.

Mloui

Berichten: 991
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:33

als je met 2 ponies of 2 paarden Z1 hebt gereden mag je elk dier dat je hierna start in de klassen L1 t/m Z1 starten. Het maakt niet uit of dat een pony of een paard is, voor beiden geldt hetzelfde

Chef's Special (Special D x Houston) Z1+3, B+3

gomir

Berichten: 23575
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:33

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil misschien weer gaan dressuren, maar vraag me af of ik meteen L1 mag starten.
Ik heb met een pony M2 gereden bij de pony's. Als je met een paard M1 bent geweest mag je zeker direct L1 starten, maar of de punten van mijn E-pony nou ook gelden weet ik niet zeker.

Als je contact hebt gehad met de KNHS mag je het mij ook wel even laten weten (mij konden ze het vorige keer niet vertellen namelijk Clown )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:22

Volgens mij stond toen een keer in de paard& sport dat je ook met pony's M1 gelijk met een andere L1 mag.

En volgens mij moet je ook L1 starten als je 2x Z1 bent geweest bij de pony's, dus dan lijkt t me ook wel logischer wanneer je ook versneld mag promoveren etc.

gomir

Berichten: 23575
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:48

Maar mag je dan ook met een paard direct L1 starten Ctal of moet je dan eerst weer met een paard M1 zijn geweest Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

frunnik
Berichten: 1798
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:59

gomir schreef:
Maar mag je dan ook met een paard direct L1 starten Ctal of moet je dan eerst weer met een paard M1 zijn geweest Verward


Ja mag!!

INSCHALINGSTABELLEN VAN DE KNHS EENS BEKIJKEN STAAT ALLES IN *LOL*

gomir

Berichten: 23575
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:16

Die heb ik bekeken, maar daaruit wordt niet echt duidelijk of een klassering van de pony's bij de paarden ook telt.
Als je Z-springen met een E-pony bent geweest mag je bij de paarden namelijk niet direct L starten met een groen dier, als je M bent met een paard mag dit wel...En hoe dat met dressuur zit kon niemand me met zekerheid vertellen, ook bij de KNHS niet

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

frunnik
Berichten: 1798
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:33

Nee maar de KNHS snapt zijn eigen inschalingstabellen ook niet. Haha!

Ik kreeg een foutbrief thuis en toen heb ik dat mens van de KNHS moeten uitleggen hoe de inschalingstabellen werkten en dat ik toch echt zomaar L1 mocht starten met mijn groene paard (had M2 pony's gereden) Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:30

In België valt een E-pony onder paard. Maar wij moeten dan ook weer van 15 jaar naar paarden overstappen, bij jullie toch 18 ?

frunnik
Berichten: 1798
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:04

OK honderd procent zeker. Als je met een pony M1 (of hoger) hebt gestart mag je een groen paard in het L1 starten. Je mag ook in het B beginnen en vervroegd promoveren (dus zonder genoeg winstpunten). *LOL*

Dit heb ik zelf ook gedaan, maar niet schrikken als je vervroegd prromoveert en toch een foutbrief krijgt. Dan moet je gewoon even de KNHS bellen en hun eigen reegelementen even uitleggen. Komt alles goed Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, TCA en 5 bezoekers