Concours in Duitsland??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 14:03

Wie heeft er wel is concours in duitsland gereden?
en weet iemand een site waar op staat waar en wanneer er in duitsland concour is?

kelliej
Berichten: 565
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: ochten

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:47

Op startlijsten.nl staan ze er soms tussen.

Rhona17

Berichten: 78
Geregistreerd: 15-08-05

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:08

maar hebben ze in duitsland bij de basissport niet hele andere klasses?

kelliej
Berichten: 565
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: ochten

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:20

Ja dat wel en je kan er zelfs 3 proeven rijden.

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 17:30

een kennis van ons is een duitser en daar ben ik een keer mee geweest naar concour en die heeft hele andere proeven en puntentelling.
dat lijkt me heel leuk om aan mee te doen de proeven die wij strax krijgen lijken een beetje op die hun ook hebben.

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:10

Kan dat dan? Als Nederlander daar rijden? Dan telt het zeker niet voor de punten?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:48

Jawel hoor, dat kan wel. Aan de gewone nationale wedstrijden kun je met je Nederlandse startkaart meedoen. Hoe dat met de dressuur zit, weet ik niet. Maar op eventingwedstrijden zie ik regelmatig Duitse deelnemers langskomen en ik ken ook Nederlanders die in die tak van sport wel eens over de grens starten. Daar hoef je nog geen FEI-paspoort voor te hebben, dat gaat pas op voor de internationale wedstrijden (CCI/CIC). Bij endurance precies zo: ik kan gewoon in Duitsland, België of waar dan ook op nationale wedstrijden starten. Voor CEI's moet het paard wél een FEI-paspoort hebben (uitzonderingen in eigen land daargelaten).

Bij springen, eventing en endurance wordt gekeken naar de hoogte resp. de afstand waarop je in NL startgerechtigd bent. Op basis daarvan krijg je een 'riding permission' voor een specifiek land (een soort startbewijs) voor die bepaalde hoogte of afstand. Althans, bij endurance krijg je daarvoor een brief van de KNHS die je ter plekke moet laten zien. En die wedstrijden tellen gewoon voor punten.

Maar nogmaals, wat de dressuur betreft weet ik het niet. Als het al mogelijk is, dan neem ik aan dat er wordt gekeken welke proeven qua oefeningen overeenkomen met de Nederlandse proeven.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:13

Ik houd dit topic ook even goed in de gaten

ben nl ook wel benieuwd hoe dat gaat, en of er een site is waar de wedstrijden zijn e.d

groetjes bren

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:21

Ik woon aan de duitse grens, lijkt mij wel interessant!

Maar heb eigenlijk ook wel weinig tijd om wedstrijden te rijden. Zelfs in nederland kan ik niet aan alle wedstrijden meedoen!

Ben benieuwd!

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 08:54

Ik had een site gekregen van een kennis maar die ben ik weer vergeten
als ik haar binnekort nog zie zal ik het wel even vragen en zet ik hem hier wel op

Tukkertje
Berichten: 89
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:20

Bij ons op concour rijd ook altijd een duitse familie, maar die zijn volgens mij lid van een Nederlandse club.
Dus weet niet hoe dat zit!
Lijkt me wel leuk om een x in Duitsland te rijden, is misschien nog wel dichterbij dan sommige concoursen waar ik heen ga!

Vonkie2009

Berichten: 1840
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:52

Als je in duitsland wilt starten moet je lid zijn van een duitse vereniging en je mag maar een beperkt aantal wedstrijden rijden van de KNHS. OOk moet je een licentie aanvragen bij de KNHS zodat je in duitsland MAG rijden. Voor meer info kan je terecht bij de KNHS natuurlijk en volgens mij is er al een eerder topic over geweest. Suc6

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Concours in Duitsland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:39

Dat van dat beperkte aantal wedstrijden is mij bekend, alleen niet dat je lid zou moeten zijn van een Duitse vereniging. Een clubgenootje van mij reed wel eens een SGW in Duitsland (zij had daar een aantal jaren gewoond) maar was geen lid van een Duitse vereniging.