Onderzoek voor kürmuziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:04

En toch gaat het publiek op de banken voor Edward als hij de kur heeft gereden,...

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 21:15

Horsedances schreef:
Volker Mouritz heeft in Aken tijdens de persconferentie duidelijk gezegd, dat Edward beduidend hoger zou hebben gescoord als hij voor andere muziek had gekozen. Hierover is in vorige onderwerpen al zeer uitgebreid over gesproken.

En voordat het Belgische Junioren en YoungRiders team naar Denemarken ging voor de Europesche kampioenschappen heeft Mariette Withages nog een avond georganiseerd waarbij zij alle küren van de Belgische deelnemers heeft beoordeeld. Hierbij werd alles wat maar enigzins naar synthesizer rook afgekeurd. Synthesizer is en blijft voor mij "kort door de bocht geneuzel".

Theo


Je vorige verhaal is mij duidelijk.
Ik heb een opleiding gedaan voor studiotechnicus/producer en om dan te moeten horen dat dat ik bezig ben met geneuzel vindt ik wel wat hard en niet terecht.
Soms zie ik het meer als hogere wiskunde waar heel wat meer aan te pas komt dan alleen knippen en plakken.
In iedergeval weet ik dat ik een stuk vrijer ben met mijn producties die ik in mijn studio maak dan dat ik ooit zal worden door cd's te gebruiken.
Ik vindt het een kunst als je van bestaande cd's zulke goede küren kunt maken maar het is ook een kunst om met eigen gemaakte muziek een kür productie af te leveren en zeker geen geneuzel.

Ik hoop dat je dat toch met me eens bent.

En wat betreft de belgische jury.............. laat maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:53

Ragne schreef:

de échte kürmakers gaan voor kwaliteit! en niet voor de massa.



Vind je dit niet een ontzettende naieve opmerking? Ook kurmakers moeten brood op de plank hebben. En zullen dus op de een of andere manier hun geld moeten verdienen. Waarom zou kwaliteit niet samen kunnen gaan met kwantiteit ?

Muziek is net als met paarden, puur emotie! En niet iedereen houd van dezelfde soort muziek. Ik persoonlijk val redelijk in slaap bij de kuren van Marlies. Terwijl ik haar wel heel fijn vind rijden, het rijtechnische zie ik graag..........maar de muziek

Anky bijv. die heeft gewoon echt goede muziek! Daarvan ga je op het puntje van je stoel zitten! Maar goed, die heeft dan ook echte profs uit het muziekwereldje ingeschakeld, en bespaard niet op het goed mixen in een studio waar ze kwaliteit leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:56

Horsedances schreef:
Stuur me even een Email dan zend ik je een kopie van de Emails van Oot aan mijn klanten.



Theo,

Hoe denk jij dat het in het zakelijke wereldje gaat? Daar is de concurrentie bikkelhard en benaderen bedrijven iedere dag andere bedrijven ook al zit een ander bedrijf er al binnen. Het is juist de sport om de handel van de concurrent binnen te halen. Iedereen laat weleens een steekje vallen en dat is HET moment om als salesdier binnen te vallen.

Het gedrag van: Je moet van mijn klanten afblijven is nivo kleuterschool. Zeer onprofessioneel en kinderachtig. Zorg dat je klanten tevreden zijn, dan zullen ze nooit en te nimmer op het aanbod van de concurrent ingaan.

Als mijn concurrenten een onderzoek doen naar kwaliteit ( zoals dit topic) en dat openbaar doen..........Verward:? Ik zou daar lekker gebruik van maken en meelezen en mijn ding eruit halen. Dat is toch ideaal, zonder enige moeite een marktonderzoek kunnen krijgen.......... OK dan!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:43

Pipo"]
Vind je dit niet een ontzettende naieve opmerking? Ook kurmakers moeten brood op de plank hebben. En zullen dus op de een of andere manier hun geld moeten verdienen. Waarom zou kwaliteit niet samen kunnen gaan met kwantiteit ?
[/quote]

Ja inderdaad! óntzettend naïef! Kurmaker is nog steeds geen beroep, maar ze moeten ook aan hun pensioen denken he! Vandaar dat er vandaag massa's kürmakers op het museumplein waren...

Wil de kürmaker die er geld aan verdient NU opstaan!?

[quote="horsedances schreef:
En ik neem echt niemand in het ootje als ik zeg dat iedereen die denkt dat je hier een business van kan maken beter vuilnisman kan worden, want als je het allemaal serieus neem kost het vaak meer dan dat het ooit op zal leveren.


Ik leef gewoon nog met idealen, pipo!
met kwaliteit ver boven kwantiteit...zoals een liefhebber van muziek en paardensport die twee losse elementen aan elkaar koppelt in de meest denkbare ideale situatie. Dat is voor mij kür op muziek...

om sentimenteel van te worden, right!? Knipoog

de kür van Marlies is trouwens in elkaar gezet met behulp van die professionals van Anky...weltrusten! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:13

Ragne schreef:

de kür van Marlies is trouwens in elkaar gezet met behulp van die professionals van Anky...weltrusten! OK dan!



Het maakt mij geen zak uit wie die kur heeft gemaakt. Ik vind deze slaapverwekkend. Net als dat ik de kur van Edward met die enorme housebeat niet mooi vind. Dat is nou smaken verschillen!

Ragne, het lijkt mij niet dat mensen die kuren maken er zelf geld in stoppen. Als ze dat doen dan zou ik dat graag ronduit...............

laat maar.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:35

Ter afsluiting van mijn bemoeienis met dit topic wil ik alleen nog even een mailtje, dat ik gisteren ontving van één van mijn laatste klanten, en een stukje wat één van mijn Amerikaanse klanten (een deelneemster aan twee achtereenvolgende Olympische Spelen) schreef op een Amerikaans forum, waar ik de kwaliteit (o.a. het gebruik van synthesizer en de zgn "music-first-approach") van de huidige küren ter discussie stelde, vermelden.

Voor mij vormen dit soort berichten een grotere beloning dan de pesetas.

Citaat:
hallo theo

wij vinden hem helemaal top, echt gaaf alles past

Arnold (je weet hoe lastig DJ's kunnen zijn) had nog een vraag of er misschien voor het intro nog een stukje tekst van Elvis geplaatst kon worden, hij heeft een stukje op de dvd staan maar wij kunnen het niet kopieren(waarschijnlijk beveiligt) kun jij daar iets mee of zeg je van gewoon zo laten en niks meer veranderen , ik vindt hem gaaf zo , je hebt er echt iets moois van gemaakt , moet namelijk eerlijk bekennen dat ik niet zo'n elvis fan ben maar dat dat Arnold zijn grote passie is en ja je moet af en toe consesies doen , maar op deze manier vindt ik Elvis ook leuk en het past zo goed bij mijn paard en dat is het belangrijkste.


Citaat:
I think you all should know that this freestyle was choreographed and created by Theo van Bruggen. (I can hear all the sighs, as you all think you know him so well). But let me give you a little insight to Theo van Bruggen. The freestyle he made for me was competitively priced, in fact, cheaper than the most in the U.S.. I am not monetarily wealthy, so I made payments as I could. Meet the man yourself, and you will find the most dedicated, kind soul in the world, who does this out of passion, not monetary gain. And sure he's opinionated, but his wealth of knowledge, in my opinion, has earned him that right.


Theo

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 10:34

Horsedances schreef:
Ter afsluiting van mijn bemoeienis met dit topic wil ik alleen nog even een mailtje, dat ik gisteren ontving van één van mijn laatste klanten, en een stukje wat één van mijn Amerikaanse klanten (een deelneemster aan twee achtereenvolgende Olympische Spelen) schreef op een Amerikaans forum, waar ik de kwaliteit (o.a. het gebruik van synthesizer en de zgn "music-first-approach") van de huidige küren ter discussie stelde, vermelden.

Voor mij vormen dit soort berichten een grotere beloning dan de pesetas.



Theo


Dit zijn mooie berichten Theo daar kan je inderdaad enorm trots op zijn. Ik denk dat iedere kürmaker mits hij zijn/haar gevoel er in stopt vaker van dit soort berichten krijgt. Ik kreeg te horen van een combinatie dat alle mensen langs de kant stonden te swingen, dat is voor mij ook genoeg.

Mijn doel is dan ook niet om rijk te worden van küren maken maar wel om er een deel van mijn boterham mee te verdienen en gewoon bezig zijn met muziek. Er is toch niets mooiers!

Maar over de synthesizers ben ik nog niet klaar. Ik ga iedereen die hier op die forum heeft meegedaan aan de discussie laten oordelen over synthesizers. Ik ga een klein stukje muziek maken, een simpele midi file die regelrecht van het internet is afgetrokken zal ik via synthesizers laten afspelen en daarna afmixen. Gewoon een klein stukje van 20 sec ofzo.
Er zal geen instrument aan te pas komen!
Ik ben dan benieuwd wat iedereen er over te zeggen heeft. Ik zal het zo maken dat ook alle instrumenten onderling even goed solo te horen zijn zodat iedereen een goed oordeel kan geven.
Vanavond kan ik het pas maken, eerder gaat me niet lukken.

Goed idee? Lijkt mij leuk.

Olaf

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 10:43

Pipo schreef:
Theo,

Hoe denk jij dat het in het zakelijke wereldje gaat? Daar is de concurrentie bikkelhard en benaderen bedrijven iedere dag andere bedrijven ook al zit een ander bedrijf er al binnen. Het is juist de sport om de handel van de concurrent binnen te halen. Iedereen laat weleens een steekje vallen en dat is HET moment om als salesdier binnen te vallen.

Het gedrag van: Je moet van mijn klanten afblijven is nivo kleuterschool. Zeer onprofessioneel en kinderachtig. Zorg dat je klanten tevreden zijn, dan zullen ze nooit en te nimmer op het aanbod van de concurrent ingaan.

Als mijn concurrenten een onderzoek doen naar kwaliteit ( zoals dit topic) en dat openbaar doen..........Verward:? Ik zou daar lekker gebruik van maken en meelezen en mijn ding eruit halen. Dat is toch ideaal, zonder enige moeite een marktonderzoek kunnen krijgen.......... OK dan!


Ik heb inderdaad een bedrijf benaderd. Ook ik doe natuurlijk aan promo. lijkt me heel normaal. Ik wist niet eens wie er achter het bedrijf zat laat staan dat Theo zaken met deze dame deed. Het is mij niet te doen om Theo zijn klanten af te pakken, er zijn zoveel mensen die tevreden zijn met hun kürmaker dus die blijven toch wel.

Wat ik wel heel vervelend vindt is dat de dame in kwestie niet even het fatsoen heeft om een mailtje terug te sturen dat ze al zaken doet met Horsedances en verder geen belangstelling heeft. Een beetje rot is ook dat ik dan te lezen krijg op dit forum dat ik alle klanten aanschrijf.
Maargoed deze discussie is eigenlijk al een beetje geweest.

Ik vindt de discussie Synthesizer vs CD's een stuk leuker.


Olaf

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:26

Nou Olaf kom maar op met je stukje. Ga je er dan een soort poll van maken? en zet je het op je eigen site of hier?

@pipo: no offence! never mind... Knipoog

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:50

Horsedances schreef:
Ter afsluiting van mijn bemoeienis met dit topic wil ik alleen nog even een mailtje, dat ik gisteren ontving van één van mijn laatste klanten, en een stukje wat één van mijn Amerikaanse klanten (een deelneemster aan twee achtereenvolgende Olympische Spelen) schreef op een Amerikaans forum, waar ik de kwaliteit (o.a. het gebruik van synthesizer en de zgn "music-first-approach") van de huidige küren ter discussie stelde, vermelden.

Voor mij vormen dit soort berichten een grotere beloning dan de pesetas.



Theo



Voor mij hoef je dit soort berichten echt niet hier op dit topic te plaatsen, dit soort reacties lijken mij namelijk niet meer dan normaal op jouw werk en waarschijnlijk heb je boeken vol van dit soort reacties van klanten.
Dit soort bevestiging heb je toch helemaal niet nodig Verward begrijp ook niet goed je doel ervan Verward als of we hier op dit topic jouw kwaliteit in twijfel trekken Verward , (en je dat vervolgens dmv een reactie van een klant van je recht wilt trekken ofzo) volgens mij wordt dat in zijn geheel niet gedaan, maar als iemand 'de reacties van zijn klanten hier gaat plaatsen, kan Oot er ook vast wel een paar neerzetten, alleen ik snap er de meerwaarde echt niet van Verward

Ik denk dat jullie ieder het beste uit jezelf halen, en ieder met even veel passie motivatie en gedrevenheid de kuren maken, (hoop ik) waar de kurrijder in spe uiteindelijk zijn kur laat maken zal volgens mij persoonlijk zijn, jullie eerdere werk / de levertijd / de prijs / de muziekkeuze zal waarschijnlijk iemand wel of niet aanspreken, soort zoekt soort, de een komt bij Oot terecht de ander bij Horsedancer een volgende weer bij iemand anders, ik geloof niet zo in concurrentie onderling in dit geval, je komt als kurrijder terecht bij degene met wie het klikt en bij wie je het gevoel hebt dat het past, het is niet alleen een zakelijke overeenkomst maar ook veel emotie, en in princiepe verkoop je "lucht" zolang er nog niets zichtbaars iis, dus uiteindelijk denk ik dat mensen heen gaan waar ze zich het prettigst voelen, en of dat dat nu bij een synthesizer of bij een orkest is? t is maar net wat je smaak is, als het geen massa werk is, moet een kurmaker toch bij ieder kunstwerkje wat hij voor een klant maakt een klein beetje een gevoel van Lovers hebben

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:18

Wat is er dan zo erg aan die zogenaamde synthesizers ?
Ik begrijp het probleem niet het gaat er toch om wat bij je paard past en welke liedjes /muziek je mooi vind?
En wat zijn eigenlijk synthesizers Verward
Is dat muziek zonder instrumenten of zo ??

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:53

Synthesizers zijn geluiden uit een module of een toetsenbord of via Virtuele instrumenten.

Het klopt helemaal als je zegt dat het gaat om de muziek die je leuk vind en die bij je paard past.
Er zijn alleen een aantal mensen die zeggen dat het werken met je pc en synthesizers not done is in de kurmakerij.



Daarom ga ik het volgende doen:

Ik heb gewoon van het internet een midi file geplukt en heb deze bewerkt met synthesizers en VST instrumenten. De uitleg komt verder op de site te staan.
Ik heb op een andere site van ons diverse klantenpagina's waar ik mensen stukjes laat horen voordat ik daadwerkelijk aan de kür ga beginnen. Op deze manier kunnen de mensen eerst kiezen uit div. stukjes. Ik meen dat Theo ook zo werkt en dat werkt prima. Ik zal deze site gebruiken om jullie mening te vragen.

Ik zal straks het internet adres geven.

Gr.
Olaf

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:01


WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:33

Ohhhhh, klinken synthesizers zo?

ik heb er geen verstand van hoor, maar ik vind de nummer 2 niet om aan te horen Ziek
de nr 1. vind ik subtieler dan de nr. 2. de saxofoon is aardig, alleen vind ik de drum iets te "nep" klinken Verward kan ook aan de kwaliteit van mijn laptop liggen, ik heb namelijk geen aparte luidsprekers er op zitten, vandaar. maar de nummer 2 is zeker aangenamer in het oor dan de nr. 1.

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:52

De nr. 2 is ook een voorbeeld van hoe het niet moet zijn. Nr. 1 is de bewerkte versie van nr. 2 en de bewerking is echt mega snel gedaan. Om alle instrumenten nog even appart te laten horen heb ik na de gehele versie alle instrumenten stuk voor stuk laten opkomen.

Het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat de huidige synthesizers, modules of VST instrumenten gewoon erg goed zijn.

Ik heb hele orkesten tot mijn beschikking.
Natuurlijk is The real thing, mits goed opgenomen nog net iets beter maar om het voor ieder budget betaalbaar te houden kan dit gewoon niet.

De drums zijn wel echt, dit zijn echte geluiden via een sampler. Ik kan kiezen uit zo verschrikkelijk veel drumstellen en ja dit is niet de ideale kit voor dit nummer. Maar het is maar een voorbeeld en geen perfect iets.

Tnx voor het luisteren en je mening!

GR.
Olaf

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:05

Als je een heel eerlijke mening wilt....
Ik vind ze allebei verschikkelijk Bloos

Heel erg nep, bijna een beetje karaoke-achtig, ik zou er niet mee in de ring willen verschijnen..
Vooral nummer 2 vind ik niet om aan te horen...

Nee, duidelijk geen synthesizer-sound voor mij.. Échte instumenten klinken mij veel beter in de oren,
of toch meer iets classic-rock-achtigs, maar dan niet zo'n heel dramatisch orkest Knipoog

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:16

Ik vind het idee helemaal niet verkeerd.Misschien zou ik een andere stijl kiezen maar het geluid vind ik echt wel leuk.
En dan vind ik die 2de niet echt leuk om naar te luisteren, maar die eerste vind ik qua geluid echt niet minder mooi als iets 'instrumentaals'
Het gaat er denk ik om wat je wil en wat voor soort muziek.
Want dit blijft een kwestie van smaak.

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:20

Bettine schreef:
Als je een heel eerlijke mening wilt....
Ik vind ze allebei verschikkelijk Bloos

Heel erg nep, bijna een beetje karaoke-achtig, ik zou er niet mee in de ring willen verschijnen..
Vooral nummer 2 vind ik niet om aan te horen...

Nee, duidelijk geen synthesizer-sound voor mij.. Échte instumenten klinken mij veel beter in de oren,
of toch meer iets classic-rock-achtigs, maar dan niet zo'n heel dramatisch orkest Knipoog


Zijn het de geluiden die je niet mooi vind of gewoon het nummer?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:26

oot123 schreef:
Zijn het de geluiden die je niet mooi vind of gewoon het nummer?

De geluiden...
Nummer vind ik wel oké, zou er zelf niet voor kiezen, maar ik denk dat dit in een mooiere uitvoering te krijgen moet zijn / te maken moet zijn.
Ik vind dit geluid zo ingeblikt klinken....

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:43

Bettine schreef:
De geluiden...
Nummer vind ik wel oké, zou er zelf niet voor kiezen, maar ik denk dat dit in een mooiere uitvoering te krijgen moet zijn / te maken moet zijn.
Ik vind dit geluid zo ingeblikt klinken....

Van nr. 2 zeker ja!
Nr. 1 is niet blikkerig, dat kan haast niet.

Qua uitvoering kan je er alles van maken wat je wilt, al wil je er heavy metal van maken alles kan. Ook qua geluiden kan je kiezen wat je wilt en ook het verloop van het nummer kan je maken zoals je zelf wilt. Je hebt werkelijk alle vrijheid om de uitvoering van welk nummer dan ook te maken zoals jij dat wilt.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:59

Nummer 1 vind ik ook ingeblikt, ja.. (vind ik weer wat anders dan blikkerig, zoals jij het nu omschrijft Knipoog)
Een beetje karaoke-achtig, van die geluiden die ook standaard (en ja, ik weet dat je er veel aan gedaan hebt en aan bewerkt hebt) uit een keyboard zóuden kunnen komen..

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 03:18

Één opmerking van het onlangs gehouden symposium van de USDF :
(United States Dressage Federation)

Citaat:
Be true to the dignity of the horse. Synthetic music, drum machine
music, is from the "frying pan and spoon" school of musical freestyle
design. "BANG BANG BANG, it hammers a horse into the ground". It's
objectionable.


Verder heb ik op mijn website vorig jaar het verschil al laten horen tussen
karaoke, synthesizer, lyrics en zoals het volgens mij hoort (symphonic)

http://www.kurmuziek.nl/Jukebox00.htm

kies voor week2003-39 etc.....

De gratis RealMedia Player kun je hier downloaden.

http://www.real.com/freeplayer/?rppr=rnwk

Ook ik heb even geluisterd naar je voorbeelden van California Dreaming, maar gelukkig had ik de koptelefoon op, want anders hadden mijn kippen morgen absoluut geen eieren meer gelegd.

Theo

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:51

Moet ik nog reageren?? Scheve mond

sorry Olaf, maar dít is het dus...synthesizer...brrr daar krijg ik het koud van..Hier zie ik geen paard op dansen!

die snare is echt verschrikkelijk en dat is dan het 'echte' instrument (?)
auw mijn oren..sorry!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:55

Je moet even een aantal midi-files plaatsen Olaf, waarbij je NIET aangeeeft welke met synthesizer is gemaakt en welke puur.
Als de gemiddelde bikker het verschil niet kan aangeven doe je het nog niet zo slecht.
Nu reageren mensen al met een voorbedachte mening.....