Onderzoek voor kürmuziek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:36

Nistria schreef:
De buurman van Nistria kan ook erg mooie kuren maken!!
(bijv die van Salinero... of Bonfire...)



Ja volgens mij heeft OOT123 daar al wat tips van gehad, meen ik gelezen te hebben een paar pagina's terug.
Er zijn natuurlijk een hele hoop kur makers, goede of minder goede? dat is afhankelijk van je eisen pakket, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met veel minder genoegen nemen en mensen die zeer hoge eisen hebben, wat Theo zei dat ook een basis sport ruiter moet streven naar het beste, ben ik het persoonlijk mee eens, maar er zullen genoeg mensen rond lopen die daar anders over denken, voor ieder wat wils, dus ook een verschil in aanbod is denk ik niet verkeerd, dat jury's klagen over de kwaliteit van de kuren van tegenwoordig zoals Theo aangaf, dat is mijn uitspraak niet, maar zou goed kunnen, voor hem alleen maar een voordeel lijkt me, dan steken de kuren die hij maakt er toch met kop en schouders boven uit? moet je voorstelllen dat morgen iedereen met de meest fantastische kur komt aanzetten, dat wordt het kiezen wel erg moeilijk, ik denk dat het meer afhankt van wat je zoekt, soort zoekt soort, toch? wat de ene niks vindt vindt de andere fantastisch, wat je eigen smaak is, je budget en kwaliteitsnorm, bepaald uiteindelijk wat je keuze wordt en met wie je verder in zee gaat, de hele kritische onder ons zullen eerder zelf eindeloos gaan "klussen"en willen denk ik zoveel mogelijk zelf doen om de "regie "niet uit handen te willen geven om het ook echt als eigen kur te hebben waarbij zijzelf achter elke noot staan.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:11

Ik geloof niet dat hij gaat stoppen met kuren maken WWWiske Knipoog. Tenminste, ik weet van niets Schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:19

Magique schreef:
Ach en het ergste is nog dat de muziek echt niet op de eerste plaats komt in een Kür, krijg eigenlijk vaak de indruk dat de jury het artistieke gedeelte punt naar het technische gedeelte.

Al die ophef voor niks Ach gut Haha!

Goed punt van Magique hier. Veel mensen stappen hier een beetje overheen volgens mij.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:20

WWWiske schreef:
stop je met kurmuziek maken of met dit topic?
We kunnen ook nog eens om de idee-en van andere kurmakers vragen?

www.marvins.nl


Zo zit je nog fijn mee te lezen...

Mijn mening? Wij trachten om voor ieder budget het rijden van een kur op muziek mogelijk te maken. Zoals al diverse malen gezegd in dit topic: het is hard, maar uiteindelijk wint de beste ruiter/combinatie de kur op muziek rubriek. En dat is niet altijd degene met de duurste kur.

Op onze website kun je een paar voorbeelden beluisteren van kuren die we voor klanten hebben gemaakt. Wanneer je niet zoveel geld hebt of bijv. een eenmalige demo/showkur gaat rijden, kun je gebruik maken van een zg. standaardkur. Daar is overigens al iemand Z2-regiokampioen mee geworden, gewoon door heel goed te rijden, want de muziek paste natuurlijk niet helemaal. En dat voor €49,95 Cool .

Wil je een op maat gemaakte kur, dan is het afhankelijk van je eigen inbreng wat je betaald. Maar je hebt al een perfect passende kur vanaf €200,-. Tuurlijk is het geld, maar ach, hobby's mogen geld kosten zei m'n moeder vroeger al... (volgens mij is die uitspraak van voor m'n paardensport tijd Knipoog )

Verder maken wij als Marvin's Music voornamelijk Z1 en Z2 kuren, met af en toe eens een lichte tour of een Grand Prix kur tussendoor. De krenten in de pap zijn dat, wat mij betreft.
Maar ik ben net zo trots op een pas de deux ponykur hoor, wanneer ik ernaar ga kijken. En net zo zenuwachtig Haha! . Je kent natuurlijk iedere overgang en alle moeilijke stukjes, ik zit me altijd op te vreten aan de kant van de spanning Bloos Haha! .

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 10:36

Ik stop er niet mee hoor, ik moet en dat is geen geintje ook nog küren gaan maken.
Wel met dit topic, ik had een belofte gedaan aan de moderators er geen reclame topic van te maken en dat lijkt het wel te worden.

Ik zal een voorlopige conclusie trekken uit dit topic en die is geheel voor mijn rekening.
Er zijn een hoop nieuwe kürmakers om de hoek komen kijken waaronder ik zelf. Een dosis goede concurentie zou gezond moeten zijn voor de kür en de kwaliteit daarvan en wat Theo al riep in een vorig commentaar, de slechte vallen vanzelf door de mand en verdwijnen wel weer.

Voor mij persoonlijk heeft het een hele hoop opgeleverd en het heeft me alleen maar hongerig gemaakt naar meer kennis en meer kwaliteit. Een aantal extra prive lessen in een goede VST productie is geen luxe. Wie weet een kijkje in de keuken van een andere kür maker. Niet van Theo, die heb ik reeds gezien via de e-mail, Tnx. Ik wist overigens niet dat je zo'n mooie studio had, ergens in Wenen?

Maar het belangrijkste wat hier is uitgekomen is de mening van vele van jullie over muziek, muziekkeuze, kwaliteit en de vele tips die jullie ons hebben meegeven.
Ik weet zeker dat ik ooit weer zo'n leuk topic ga starten, als ik weer een stapje verder ben.

Allemaal enorm bedankt voor jullie reacties en tot het volgende topic!

Groetjes,
Olaf

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:06

Ik wil graag wél jouw conclusies ergens nog lezen!!!

(Anders heb ik 'voor niets' zo'n verhaal afgestoken Haha! ).

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:26

Randy01 schreef:
Ik wil graag wél jouw conclusies ergens nog lezen!!!

(Anders heb ik 'voor niets' zo'n verhaal afgestoken Haha! ).

bedoel je mijn conclusies? of die van anderen.
Of wil je nog een reactie op je verhaal?

Gr.
Olaf

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:33

Nee hoor, ik denk dat heel veel wel al gezegd is. Maar je bent dit topic gestart omdat je een soort onderzoekje aan het doen was naar bepaalde muzieksmaken etc. onder de ruiters.
Je hebt hier wel wat 'serieuze' antwoorden op gehad, voordat er een andere discussie ontstond.
Volgens mij vertelde je ook de eventuele uitkomsten c.q. conclusies ook samen te vatten en op bokt te zetten. Ik ben hier wel nieuwsgierig naar. Ik kan natúúrlijk mijn eigen conclusies wel trekken, maar ik ben júist benieuwd naar die van jou (vanuit het oogpunt van de kürmaker dus, zeg maar).
(En dat is niet bedoeld om je daarmee vervolgens dan af te zeiken ofzo hoor - alhoewel ik een gezonde en interessante discussie niet uit de weg ga Knipoog ).

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:39

Ik beloof je dat ik naast mijn voorlopige conlusie van hierboven ook nog een samenvatting/conculsie van alle reacties zal geven en dan vanuit mijn oogpunt.

Ik moet nu eerst een ziek paard gaan verzorgen en dan de hele dag en avond de studio in Hilversum in maar daarna, zal morgen worden, zal ik er zeker een mooi stuk over gaan schrijven!

Groetjes,
Olaf

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:44

Citaat:
Ik wist overigens niet dat je zo'n mooie studio had, ergens in Wenen?


Nee gewoon hier in België op het platte land. Zoals je op de website van Antoinette Falandt heb kunnen lezen en in de diverse persberichten, hebben we voor de kür van Antoinette & Jarwo gebruik gemaakt van de lokale muziekschool. Dat heeft me slechts een aantal pinten in de lokale staminee gekost. Soms moet je creatief zijn als er geen onbeperkt budget is. En ik werk liever met honden die een kluifje nog lekker vinden, dan met honden die hun neus voor een biefstuk ophalen.

Eigenlijk wil ik dit onderwerp afsluiten met een opmerking die ik laatst hoorde van een Olympisch jurylid die stelde "jullie kürmakers doen zich veel belangrijker voor dan jullie zijn", want het gaat uiteindelijk toch hoofdzakelijk om het technische gedeelte.

En hij heeft gelijk; want zolang er nog een regel is dat de artistieke score gerelateerd moet zijn aan de technische score dan zijn wij (muziekmakers) slechts een klein onderdeel van het geheel.

Momenteel gaan er binnen de FEI stemmen op om bij de belangrijke wedstrijden 3 juryleden aan te wijzen die op het technische gedeelte letten en drie die op het artistieke gedeelte letten, en dan kan de importantie van de choreografie en muziek iets toenemen. Tevens zal alsdan een slechte kür meer afgestraft gaan worden omdat er gekozen gaat worden voor juryleden met de één of andere muzikale achtergrond.

Anne Gribons, één van de meeste gewaardeerde juryleden in Amerika heeft onlangs een artikel geschreven over het feit dat het eigenlijk niet mogelijk is om een juist beeld te vormen van alle onderdelen tijdens een kür op muziek. Vaak constateerde zij pas later (bij een video-nabespreking) hoe mooi de muziek alle bewegingen van de combinatie in de ring volgde. Tijdens de proef was het haar namenlijk helemaal niet opgevallen dat de muziek ook de omstellingen in de appuyementen feilloos volgde etc... Pas bij de nabespreking zag zij hoe perfect symmetries de choreografie was opgebouwd etc... En ik moet haar gelijk geven, na het meerdere malen zien en horen van alle Olympische küren in Athene op DVD, heb ik ook vaak mijn eerste mening aan moeten passen, omdat ik tijdens de life-uitzendingen andere dingen dacht te zien.

Dus er is nog heel veel (opleidings)werk te verrichten, ook voor de juryleden, terwijl het systeem van jureren ook onder de loep moet worden genomen. (maar dat is reeds in volle gang)


Theo
Laatst bijgewerkt door Horsedances op 29-09-04 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:53

Horsedances schreef:

Momenteel gaan er binnen de FEI stemmen op om bij de belangrijke wedstrijden 3 juryleden aan te wijzen die op het technische gedeelte letten en drie die op het artistieke gedeelte letten, en dan kan de importantie van de choreografie en muziek iets toenemen. Tevens zal alsdan een slechte kür meer afgestraft gaan worden omdat er gekozen gaat worden voor juryleden met de één of andere muzikale achtergrond.


Theo

Wat mij betreft een perfect idee.
Laten we blij zijn met deze ontwikkelingen Theo, als dit topic hiervoor ook nog een extra stimulans is dan ben ik helemaal gelukkig en wederom iets dichter bij waar ik/wij heen willen toch!.

tnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:06

Horsedances schreef:
Anne Gribons, één van de meeste gewaardeerde juryleden in Amerika heeft onlangs een artikel geschreven over het feit dat het eigenlijk niet mogelijk is om een juist beeld te vormen van alle onderdelen tijdens een kür op muziek. Vaak constateerde zij pas later (bij een video-nabespreking) hoe mooi de muziek alle bewegingen van de combinatie in de ring volgde. Tijdens de proef was het haar namenlijk helemaal niet opgevallen dat de muziek ook de omstellingen in de appuyementen feilloos volgde etc... Pas bij de nabespreking zag zij hoe perfect symmetries de choreografie was opgebouwd etc... En ik moet haar gelijk geven, na het meerdere malen zien en horen van alle Olympische küren in Athene op DVD, heb ik ook vaak mijn eerste mening aan moeten passen, omdat ik tijdens de life-uitzendingen andere dingen dacht te zien.

Dus er is nog heel veel (opleidings)werk te verrichten, ook voor de juryleden, terwijl het systeem van jureren ook onder de loep moet worden genomen. (maar dat is reeds in volle gang)


Theo

Dat roept vragen op Theo. Want als de kür dus bij de jury niet dié indruk oproept waar die voor bedoeld is (door de makers en de ruiter) dan is er dus iets niet helemaal goed. Moet je dan wel de manier van jureren aanpassen of toch liever gaan nadenken over hoe kürs gemaakt worden?

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:21

Anne Gribbons heeft volgens mij een hele belangrijke stap gezet, door in het openbaar te verkondigen, dat het eigenlijk allemaal veel te veel is om gemotiveerd de scores te kunnen geven van alle onderdelen in een kür op muziek. Anne gaf heel duidelijk aan dat er drie soorten juryleden zijn :

1. Degene die van een andere planeet komen en het wel allemaal goed
kunnen beoordelen.
2. Degene die zeggen dat ze het kunnen, maar dat niet laten blijken
3. Degene die zeggen dat ze heel veel moeite hebben om een eerlijke
score op het protocol te zetten.

Zoals gezegd ben ik van mening dat dit een zeer volwassen stap is naar een verbetering van de jurering van de kür op muziek.

Citaat:
Moet je dan wel de manier van jureren aanpassen of toch liever gaan nadenken over hoe kürs gemaakt worden?


Nee je moet dus de manier van jureren gaan verbeteren.

Je kunt de juryleden helpen door de choreografie van de kür van te voren in te leveren. Maar dat willen de ruiters niet, want dan zien juryleden gelijk dat ze aan het improviseren zijn. Dus we moeten de juryleden gaan splitsen, temeer daar ze zelf aangeven het niet allemaal eerlijk te kunnen beoordelen. Tijdens de laatste bijeenkomst op de horse-academy werd zelfs al gesproken over 12 juryleden.


Theo

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:06

Horsedances"]
Nee gewoon hier in België op het platte land.
[/quote]
Haha! Knipoog
[quote="Horsedances"]
Eigenlijk wil ik dit onderwerp afsluiten met een opmerking die ik laatst hoorde van een Olympisch jurylid die stelde "jullie kürmakers doen zich veel belangrijker voor dan jullie zijn", want het gaat uiteindelijk toch hoofdzakelijk om het technische gedeelte.
[/quote]

Nou daar hoef je geen intern. jury voor te zijn, er zijn toch meerdere "simpele zielen" (Bokters ) hier die dat ook al aangevoerd hadden.

[quote="Horsedances"]
Momenteel gaan er binnen de FEI stemmen op om bij de belangrijke wedstrijden 3 juryleden aan te wijzen die op het technische gedeelte letten en drie die op het artistieke gedeelte letten, en dan kan de importantie van de choreografie en muziek iets toenemen. Tevens zal alsdan een slechte kür meer afgestraft gaan worden omdat er gekozen gaat worden voor juryleden met de één of andere muzikale achtergrond.
[/quote]

En hoe doen we dat in de basissport, met al die simpele Z ruitertjes dan Verward

[quote="Horsedances schreef:
Tijdens de proef was het haar namenlijk helemaal niet opgevallen dat de muziek ook de omstellingen in de appuyementen feilloos volgde etc... .


Had ik ook al eerder gezegd, en dus kunnen we dan dus net zo goed de radio aanzetten tijdens een proef uit het boek

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:08

OK dan! *LOL* OK dan! OK dan! *LOL*

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 15:38

Zoals afgesproken een samenvatting van de meeste reactie op ons enerverende, veel gelezen en veel besproken topic over kürmuziek en alles wat er nog ter tafel kwam.


1. Op de vele evenementen die wij bezoeken zien we veel paarden dansen op nummers in klassiek jasje gegoten van o.a. The Rolling Stones, Queen, Marco Borsato, The Beatles enz enz.

Is het jullie eigen keuze om deze nummers in een klassieke uitvoering te gebruiken.

De meesten zijn hierover erg duidelijk, het is wel genoeg met deze uitvoeringen zoals ze in de huidige vorm worden gebruikt. Het is uitgemolken en niet origineel meer.

2. Zo niet, wat zouden jullie graag anders zien.

Nieuwe muziek, eigen composities.

3. Is de muziekkeuze jullie eigen keuze.

Zo niet, wat zou jullie keuze dan zijn.


Wederom nieuwe muziek en eigen composities. Volgens sommige mag een synthesizer wel en volgens anderen moeten ze van 4 hoog uit het raam.
De muziekkeuze moet meer vanuit de ruiter/amazone komen. Mensen zouden meer naar hun eigen paard moeten kijken en ook meer op gevoel hun muziek moeten kiezen.
De optie om meer koorachtig werk of ondergeschikte zang partijen in een kür te verwerken is ook genoemd.

4. De prijs die jullie voor een kür op muziek betalen, vinden jullie die in verhouding met het eindproduct? (je hoeft hier geen prijs te noemen als je dit niet wilt, maar het mag wel)

Zo niet, wat is er dan niet goed en wat zouden jullie anders willen zien.

De een is erg tevreden of vindt het zelfs meevallen. De ander denkt daar heel anders over en vindt het duur tot te veel.
Kwaliteit is iets wat vaak ter sprake is gekomen. Het gebruik van echte instrumenten of niet en het warm of niet warm klinken van de gebruikte instrumenten of de totale productie is ook ruim aan bod gekomen maar daar zijn de meningen over verdeeld. Dit kan ook niet anders omdat het meningen zijn.
Er moet meer diversiteit in kürmakers komen, voor elk budget iets.


5. Wat voor tip of suggestie zouden jullie ons kunnen geven.

Je kunt hier alles kwijt, muziek ideeën, thema ideeën noem het maar op.


De tips zijn wat algemener dus niet alleen aan ons.

Meer aandacht voor de kür op muziek in het algemeen. Dit kan door sponsoring of prijzengeld.
Maak je eigen kür op muziek is ook erg vaak als tip aan de mensen meegegeven. Kijk naar je paard, luister naar vele muzieksoorten en kies met gevoel maar toch ook met verstand. Muziek is emotie.
Tips aan mij waren, meer diversiteit in de küren, kom met wat nieuws. Gooi je synthesizer uit het raam, deze nemen we wel mee maar niet letterlijk. Gewoon doorgaan vonden wij ook wel een aardige.





Conclusie (geheel voor eigen rekening en bekritiseerbaar!)
Het was me er een bewogen topic met vele woorden en adviezen.
Persoonlijk heb ik er erg van genoten en tegelijkertijd stond af en toe de verbazing op mijn gezicht te lezen.
Voor mij persoonlijk was het leerzaam. De rode draad waar men over sprak is nog kort maar ik heb het begin zeker te pakken. Het resulteert voor mij in een aantal extra studio lessen met adviezen van mensen die nog meer en nog betere kwaliteit uit o.a. een synthesizer kunnen halen. Daar naast heeft het mij toch redelijk veel informatie opgeleverd wat betreft muziek keuzes, wensen en de belangrijkheid van een aantal zaken.
Ik hoop echt dat er ooit nog eens een goed en leuk gesprek komt tussen een aantal kürmakers. Juist door dit topic te starten zou dit voor iedereen een aanwinst kunnen zijn qua informatie. Jullie als afnemers/ruiters/amazones en critici zouden meer te zeggen moeten hebben over ons werk.
Daarom moeten wij als kürmakers goed luisteren en leren van onze doelgroep. Stilstand is achteruitgang om maar eens met een cliché af te sluiten!

Mijn dank gaat uit naar iedereen die aan dit topic heeft meegewerkt.
Zoals hierboven al staat………. Kritiek mag en ook ik ga een goede discussie niet uit de weg!

Groetjes,
Olaf


ps.

Trek je eigen conclussie en niet flauw doen.......deel hem met de rest!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:57

Je hoeft je synthesizer niet uit het raam te gooien van mij! Tong uitsteken
het gaat meer om de kwaliteit van het geluid dat uit je synthsizer komt, als die beroert is mag je nu het raam open zetten... Knipoog

Wanneer je met een synthesizer het geluid van een gitaar probeert na te bootsen ben je verkeerd bezig. Pak dan gewoon een gitaar! Dat klinkt veel echter en warmer...

het is ook maar net wat je mooi vindt he! wat de emotie oproept. Als muziek dat niet doet, klopt er iets niet...

het moet gewoon RAAK zijn! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:21

Horsedances schreef:

Nee je moet dus de manier van jureren gaan verbeteren.


Of dit de juiste benadering is, betwijfel ik een beetje. Als hetgeen je aanbiedt te overweldigend is en de essentie van het doel mist, dan weet ik niet zeker of het dan niet toch de moeite waard is om eens over het gebodene na te denken.

Als een kür niet goed begrepen wordt door een jury (en/of publiek), dan is er dus iets mis met de 'boodschap'. Dat ligt niet in eerste plaats aan de muziek.

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 17:24

[quote="Ragne"]Je hoeft je synthesizer niet uit het raam te gooien van mij! Tong uitsteken
het gaat meer om de kwaliteit van het geluid dat uit je synthsizer komt, als die beroert is mag je nu het raam open zetten... Knipoog
[quote]

Opdracht begrepen!

tnx!

gr.
Olaf

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:41

De belangrijkste conclussie lijkt mij dat wereldwijd, zeker ook in Nederland, de juryleden behoefte hebben aan aanvullende cursussen omtrent het jureren van de kür op muziek. Je kunt net zo veel geld uitgeven aan een goede choreografie en muziek maar zolang je niet voldoende juryleden heb die dit op waarde kunnen schatten, heeft het weinig zin. En verder stel ik nogmaals met klem dat welke weg je ook kiest, hoeveel geld je ook uitgeeft. Zonder een goede technische prestatie kun je een hoog cijfer voor het artistieke gedeelte gewoon vergeten. Het is nog altijd dressuur op muziek en geen muziek met dressuur.

Ragne loopt nu al een tijdje mee met een aantal bekende juryleden, die zich extra hebben gespecialiseerd in het jureren van de kür op muziek, en die weet ook hoe vaak de juryleden klagen over de kwaliteit van de choreografie en muziek, vooral de laatste tijd. Dit heeft niet alleen te maken met slechte choreografie op slechte muziek, maar in zeker 30% van de gevallen met het lenen van küren van en aan elkaar. Zelfs tijdens de Olympische Spelen in Athene reden twee deelnemers op geleende muziek.

Theo

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:12

Horsedances"]
Het is nog altijd dressuur op muziek en geen muziek met dressuur.
[/quote]

Geleende uitspraak........ Haha! ( Ragne pag. 2 )

[quote="Horsedances schreef:
Ragne loopt nu al een tijdje mee met een aantal bekende juryleden, die zich extra hebben gespecialiseerd in het jureren van de kür op muziek, en die weet ook hoe vaak de juryleden klagen over de kwaliteit van de choreografie en muziek, vooral de laatste tijd.


Dan weet je meer dan wij Verward is hier niet door Ragne in dit topic gemeld.
Welles nietes spelletjes lijkt mij wat kinderachtig, maar mijn ervaring daar over op ZZGP niveau zijn heel anders......

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:24

Klopt Wiske, dat heb ik niet vermeld...Vond ik in het begin ook niet nodig, omdat ik eerst lekker over muziek wilde discussieren. Later zei Theo het al.
en Theo weet trouwens niet heel veel meer van mij dan jullie Knipoog

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:46

ik vind het jammer dat er niet meer mensen hebben mee gedaan aan dit topic, alleen een paar basissport mutsen Blond zoals ik, ja oke uitzondering was Jacobien, maar die heeft niet veel gezegd, blijkbaar niet meer zoekende, maar tevreden over haar huidige kur, en dat terwijl er toch wel wat meer ZZGP amazones op bokt rond lopen, en zeker genoeg Z combinaties, toch weinig mede topic-ers

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:51

haha zoals je kunt zien aan mijn onderschrift en mijn eerste reactie, ben ik ook maar een basissportmuts die blij is dat d'r ex-manegemerrie travers kan Haha! . Verder kom ik weleens ergens af en toe Knipoog

Ja jammer dat er niet meer échte kürrijders reageren. Blijkbaar zijn we met niet zo heel veel kür op muziek liefhebbers hier... Scheve mond

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:51

Ik heb Oot een PB gestuurd, WWWiske. Knipoog

Ik ben ook gewoon tevreden over de kuren die ik heb laten maken. Verder ben ik zelf niet zo muzikaal dus inhoudelijk heb ik weinig toe te voegen aan de discussie.

Wel vind ik het jammer dat rijtechnische nog voor zo'n groot gedeelte mee telt bij de beoordeling van het artistieke gedeelte.
Ik vind dat zelf toch min of meer los van elkaar staan.
Het kan rijtechnisch dan misschien niet zo geweldig zijn, maar artistiek zeker wel.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 30-09-04 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt