Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:39

CGJ12 schreef:
En als jury let ik helemaal niet op die dingen..........
Dus als iemand PER ONGELUK zonder veiligheidshelm binnenkomt, dan ZIE ik dat toch gewoon niet???? Haha!:D:D


Haha that's the spirit CGJ12! Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:41

CGJ12 schreef:
En als jury let ik helemaal niet op die dingen..........
Dus als iemand PER ONGELUK zonder veiligheidshelm binnenkomt, dan ZIE ik dat toch gewoon niet???? Haha!:D:D


Jureer je ook wel eens in Zuid-Holland Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:42

Ienemienie schreef:
Count me in Fitzroy!!!!

Ik teken ook.

(De volgende stap zal dan wel zijn de het TOEGESTAAN wordt om t/m de GP met een veiligheidshelm te gaan rijden. Dat is nu namelijk nog verboden, maar wordt eventueel gedoogd).
Maar het is net als met de hypotheekrente.......... als er één keer een grens verschoven wordt is het hek van de dam.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:42

Verschil tussen een hoedje en veiligheidshelm is wel erg groot, CGJ.
Dat zie ik zelfs met mijn -15 *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:44

Oke, animo genoeg om er wat tegengas te geven.

Waar beginnen we?

En zit je als jurylid niet een beetje in een dubbelrol, CGJ?

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:46

Er is een algemene ledenvergadering voor alle leden van de KNHS voor zuid-holland op 29 november a.s. is dat misschien een goed begin om te demonstreren?

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:47

Ja idd waar beginnen we met deze actie???

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:47

Fitzroy schreef:
Verschil tussen een hoedje en veiligheidshelm is wel erg groot, CGJ.
Dat zie ik zelfs met mijn -15 *LOL*


Als ik het "niet gezien heb" is er geen reglement die dat kan corrigeren.
Dat geldt voor meer van die formele rommel.

Eerst maar eens goed rijden. De rest is bijzaak.

Dat gekloot altijd met die wedstrijd-organisaties die je verplichten om los te rijden met cap / hoed.
Uit noodzaak ben ik nu wel verplicht om mijn paarden thuis een half uur in te rijden voor ik afreis.
Sufkutten.... >;)
Die hoeven mij niet meer te vragen om te jureren.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:49

Maar gaan we nu massaal tegengas geven of niet? En hoe gaan we dat aanpakken.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:49

REGELS zijn nu eenmaal regels en als ze van hogerhand opgelegd worden zul je er toch gehoor aan moeten geven. Ja dan kun je wel actie willen voeren, maar dan kennen ze diegene die dat doen natuurlijk ook meteen toch ? Ze hebben lak aan die paar ruiters/amazones die het niet mooi vinden en die zullen zich natuurlijk ook wel onderscheiden van de hele grote massa die wel doen wat ze willen. Dus bereik je er iets mee ? Verward
Bovendien al diegene die hun andere paard(en) al zo hoog gestart hebben kunnen toch ook hun paard(en) thuis houden en meteen Z1 starten ? Schijnheilig Schijnheilig Die zullen zich niet zo druk maken, want die zitten toch niet in die lagere klasses dus....... Knipoog Haha! En "moeten" die dan al met een bepaald paard toch M2 starten, nou dan doen ze voor hun eigen veiligheid wel een keer zo'n helm op, want zo erg is het nou ook weer niet.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:50

CGJ12 schreef:
Dat gekloot altijd met die wedstrijd-organisaties die je verplichten om los te rijden met cap / hoed.
Uit noodzaak ben ik nu wel verplicht om mijn paarden thuis een half uur in te rijden voor ik afreis.
Sufkutten.... >;)
Die hoeven mij niet meer te vragen om te jureren.


Hmmm dit snap ik even niet. Hoezo moet je dan eerst je paarden thuis losrijden? Vind je het zó vervelend om met hoofddeksel op te rijden? LachenTijdens je proef heb je toch ook een hoedje (of cap/veiligheids helm, ewwwww Scheve mond ) op? Dus waarom niet met losrijden?

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:51

Zal ik er toch één aan moeten schaffen en dat vind ik zonde

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:52

Wie is hier jurist en gaat alles eens even doorspitten???

Alles gebeurt onder het mom van "de verzekering" maar dat lijkt me een belachelijk argument omdat het gaat gelden t/m M2........
Risico is dan wel dat het wellicht gaat gelden t/m de nationale GP vanwege het gelijkheidsbeginsel.

Ik ben bereid tot een schikking als er gesteld wordt dat het t/m M2 verplicht wordt, maar dan moet wel zwart op wit gesteld worden dat het vanaf de Z vrijwillig is tot het jaar 2100.........

Wie trommelt trouwens l'Hiver even wakker? Het gaat om zijn brood.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:54

VValar schreef:
Hmmm dit snap ik even niet. Hoezo moet je dan eerst je paarden thuis losrijden? Vind je het zó vervelend om met hoofddeksel op te rijden? LachenTijdens je proef heb je toch ook een hoedje (of cap/veiligheids helm, ewwwww Scheve mond ) op? Dus waarom niet met losrijden?


Ja, als noodzakelijk kwaad.
Maar je hoeft het niet te geloven, maar als ik afgroet aan het eind kan ik dat hoedje op de kop houden en loopt het zweet er met een "straaltje" uit. En dat na 7 minuten.
Fijn hoor.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:56

Ja Z-ters hebben zeker een hard hoofd. Blijf nog steeds vinden dat het je eigen beslissing moet zijn.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:59

Tazz schreef:
Ja Z-ters hebben zeker een hard hoofd. Blijf nog steeds vinden dat het je eigen beslissing moet zijn.

Precies!

Straks gaan ze ook nog verplichten dat je op een koudbloed moet rijden ipv die gevaarlijke Jazzen / Kracken / Ferros

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:02

Ja moet je jezelf extra verzekeren!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:03

Maar voorlopig wordt alles maar weer opgedrongen, het is een bond die er voor ONS is jaja...

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:11

Hoeveel ongelukken gebeuren er daadwerkelijk IN de ring!?
dat vraag ik me af. Je kan wel iedereen t/m M2 verplicht een veiligheidshelm opzetten (waar ik verder niet tegen ben), maar heeft het wel zin, aangezien de échte gevaarlijke situaties vaak BUITEN de ring plaatsvinden!? of helemaal niet op wedstrijd...
Of moeten de dressuurruiters een voorbeeldfunctie gaan vervullen?
Ja tuurlijk is het veiliger, maar hoe vaak gebeurt er nu iets waarbij je denkt, goh wat ben ik blij dat ik mijn helm op heb!?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:16

Ragne schreef:
Ja tuurlijk is het veiliger, maar hoe vaak gebeurt er nu iets waarbij je denkt, goh wat ben ik blij dat ik mijn helm op heb!?


Als iemand anders zonodig zijn 2e premie-hengst niet castreert en daarmee het terrein onveilig maakt .............. om later het dier als 8-jarige alsnog te laten castreren.......

Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:19

Dat je met springen zo'n Calimero eierdop op je kop moet dat snap ik wel ja maar ik heb in mijn korte wedstrijdcarriere er maar 1 keer iemand af zien vallen en dat was nog eens mijn schuld ook want haar paard is bang voor koeien. Jammer dat ze niet in een plas viel wie durft mijn bonte kanjer voor KOE uit te schelden maar dat terzijde.

Jongens hoe gaan we dit aanpakken en ja wie is hier jurist en kan ons iets meer vertellen.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:21

CGJ12 schreef:
Als iemand anders zonodig zijn 2e premie-hengst niet castreert en daarmee het terrein onveilig maakt .............. om later het dier als 8-jarige alsnog te laten castreren.......

Haha!


whahaha *LOL* nou... DAN dus wel!! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:31

Wanneer flikkeren mensen eraf............... juist ja............. bij prijsuitreikingen (AMEV Hippo in Sleen) en Parades (Hippiade).

En om die dingen vragen de ruiters juist niet.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:41

Ik vind het opzich wel een goede regel....
Heb afgelopen weekend wedstrijd gereden in de L2 (we waren met 6 starters) en ik voelde me onwijs niet thuis.... ik was namelijk de enigste met cap!!! De rest reed allemaal met hoedje!
Nou ik vind dus dat je je hoedje dan dus nog niet verdiend hebt met dat paard!

Wel zou ik het heel jammer vinden als je in de Z nietmeer met hoedje mag starten, maar zover is het geloof ik nog niet Haha!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:02

gelukkig ben ik met wisper al weer bijna Z!