Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:34

pieternel schreef:
Als er na invoering van de regel om een cap te dragen toch nog iemand een hoedje op wil in de ring moeten ze de datum en plaats waarop CGJ12 jureert even noteren, kunnen ze daar met hoedje gaan rijden.

........... wel met hoedje.............. geen winstpunten............. Haha!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:35

CGJ12 schreef:
........... wel met hoedje.............. geen winstpunten............. Haha!


Daar komt meer bij kijken toch? Haha!

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:37

Da's nou flauw. Wel zelf willen rijden met een hoedje, maar combinaties die hetzelfde willen doen als de jury GEEN WINSTPUNT geven ???? Verward
Als er dan een hele ring vol met hoedjes dragers rijd geeft dat toch een probleem. Dus misschien toch maar NIET de data noteren waarop CJG12 jureert of anders gewoon een cap op, mag je in ieder geval WEL meerijden in een andere ring MET kans op een winstpunt !!!!! Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door pieternel op 22-09-04 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:38

Dat gaat niet om het hoedje.......... begrijp me goed.
Maar ik deel zo-ie-zo niet zoveel punten uit.
Ik ben geen 65+ Sinterklaas-jury.

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:44

CGJ12 schreef:
Dat gaat niet om het hoedje.......... begrijp me goed.
Maar ik deel zo-ie-zo niet zoveel punten uit.
Ik ben geen 65+ Sinterklaas-jury.


O zo las ik het wel, maar je wil toch meer hoedjes zien op de wedstrijden ? Geef dan wat meer punten kunnen er nog meer mensen de cap afzetten en het hoedje op. Dus al je 65+ bent kun je niet meer goed beoordelen wat er in een ring gebeurt (interessant) en Sinterklaas is er voor de cadeautjes en niet voor de winstpunten, dat weet een klein kind nog wel. Schijnheilig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:49

pieternel schreef:
Dus al je 65+ bent kun je niet meer goed beoordelen wat er in een ring gebeurt (interessant) Schijnheilig

en dan heb ik me nog zachtjes uitgedrukt.........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:51

Als jury moet je je gewoon niet al te veel aan de regels houden.
dan kan ik meer dan de helft van de ruiters wel naar huis sturen vanwege het dragen van allerlei nep-speldjes!

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:06

Nep speldjes ????? Mag je daar dan ook al mensen voor naar huis sturen ? Al eens gedaan CJG12 ? Nooit van die regel gehoord, ook erg belangrijk hoor als iemand een verkeerd speldje op heeft. Het gaat toch voor het grootste gedeelte over het beoordelen van rijtechnische zaken. Schijnheilig Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:13

Ik meen me te herinneren dat je alleen één ereteken van de KNHS mag dragen plus de eretekens uitgereikt namens de koningin.
(Maar dat kan nu achterhaald zijn met al die reglementswijzigingen).

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:17

pieternel schreef:
Nep speldjes ????? Mag je daar dan ook al mensen voor naar huis sturen ? Al eens gedaan CJG12 ? Nooit van die regel gehoord, ook erg belangrijk hoor als iemand een verkeerd speldje op heeft. Het gaat toch voor het grootste gedeelte over het beoordelen van rijtechnische zaken. Schijnheilig Verward


Nou spreek je je zelf wel tegen. Net zeg je nog dat regels er zijn om nageleefd te worden. Scheve mond

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:24

Fitzroy wel goed lezen hoor. Ik heb nog nooit van die regel gehoord !!!!! Dat kan toch. Als er een regel is die ALGEMEEN bekend is dan is die er om nageleefd te worden. Dat speldjesverhaal zal best wel waar zijn, maar vind je dat belangrijker dan bijvoorbeeld het dragen van een cap. Van een speldje meer of minder loopt niemand een trauma op.
Laatst bijgewerkt door pieternel op 22-09-04 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:28

straks je siliconen lek.........
.... en kijk dan maar eens naar de verzekeringsclaim........

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:33

CGJ12 schreef:
straks je siliconen lek.........
.... en kijk dan maar eens naar de verzekeringsclaim........


Daar wisten we toch al een oplossing voor Eur 20 premie EXTRA betalen bij de verzekering. Het is een aanvaardbaar risico dat je met al die speldjes op je jasje je siliconen lekprikt. Overigens is het hebben van siliconen alleen voor diegene weggelegd met VEEL geld dus daar zal de "gewone" mens weinig last van hebben...... Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:35

pieternel schreef:
Daar wisten we toch al een oplossing voor Eur 20 premie EXTRA betalen bij de verzekering. Het is een aanvaardbaar risico dat je met al die speldjes op je jasje je siliconen lekprikt. Overigens is het hebben van siliconen alleen voor diegene weggelegd met VEEL geld dus daar zal de "gewone" mens weinig last van hebben...... Haha!

Om het te kunnen verzekeren moet er sprake zijn van een "berekenbaar" risico en niet van een "aanvaardbaar" risico.
Knipoog

pieternel
Berichten: 278
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: groningen en binnenkort weer in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:37

Nou berekenbaar dan. Iedereen kan zo de tarieven opvragen van de siliconen......By the way lekker off topic volgens mij hebben we het over het dragen van een veiligheidshelm maar het kan aan mij liggen. Zullen we ons maar aan de bokt regels houden. Ik ben niet over siliconen begonnen en wil er als het kan ook graag over stoppen. Ik ben maar student en kan me geen siliconen veroorloven, laat dit soort items liever over aan diegene die er verstand van hebben. Haha!
Laatst bijgewerkt door pieternel op 22-09-04 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:39

pieternel schreef:
Nou berekenbaar dan. Iedereen kan zo de tarieven opvragen van de siliconen......


Tarieven zijn de laatste jaren aanzienlijk lager geworden hoor.Haha!

(en nee, geen ervaring mee.....)

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:56

Pff, ben ik toch net op tijd in de Z1 aangeland, ik had het niet grappig gevonden als mijn net aangekochte hoedje voor nop was geweest. Overigens vind ik het best redelijk, B t/m M2 een veiligheidscap. Het overgrote deel hier vindt immers dat je vanaf het Z met een hoedje mag rijden. Een andere zaak wordt het als ze de veiligheidshelm ook voor de klassen hoger dan Z verplicht gaan stellen, dat vind ik echt een stom plan.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:34

Hmmm, kunnen ze siliconen borsten niet ook verplichten? Is misschien ook veiliger. Als je dan valt dan stuiter je misschien terug in het zadel Knipoog Tong uitsteken

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:58

Kleintje schreef:
Hmmm, kunnen ze siliconen borsten niet ook verplichten? Is misschien ook veiliger. Als je dan valt dan stuiter je misschien terug in het zadel Knipoog Tong uitsteken


haha, je eigen veiligheids airbag! Dat is nog eens veiligheid! Haha!

Tja, ook ik vind het niet meer als redelijk de cap tot en met de M2 te verplichten en dan zie ik dat nog meer als het hoedje verdienen. Kijk de veiligheid is ook belangrijk maar de kans is 10 keer groter dat je er bij 1 van de 6 dagen thuis trainen er eerder afstuiterd dan die ene dag op wedstrijd. Hoeveel mensen zullen er thuis ook niet met cap rijden????

Maar goed, hopelijk laten ze het uit hun hoofd om het in de Z ook te verplichten want ik moet nog 3 punten!!! Boos!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:01

Zo ik ga me ook maar weer eens met de discussie bemoeien Lachen Ben een dagje weggewees en ik zie dat er weer flink wat bijgeschreven is. Ik ben nog steeds van mening dat een cap/v.helm afschhhhuuuuuuuwelijk staat. Hoedje is mooi! Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:17

Het zal mij eigenlijk een worst wezen..
Ik zie mn eigen hoofddeksel toch niet en iemand anders zal het al helemaal een worst wezen wat ik op mn hoofd heb staan. Als ze het maar niet vanaf de Z gaan verbieden want daar hoort het wel bij vind ik.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:30

Fitzroy schreef:
Ik blijf het belachelijk vinden maar oke, het moet dan maar.


Ik ook. Erg hypocriet, zeker gezien 80% van deze doelgroep (t/m M2) thuis zonder cap rijden ongeveer... En dan ga je op wedstrijd en moet je opeens wel een dopje op Knipoog. Inderdaad eigen verantwoording.
Maargoed, iedereen een HH Pro Plus kopen Cool. Die zijn wel ERG gaaf Cool .

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:38

astridastrid schreef:
Maargoed, iedereen een HH Pro Plus kopen Cool. Die zijn wel ERG gaaf Cool .


Uh uh
Iedereen een IRH met zilveren streep die zijn pas ERG gaaf Cool Haha!
Ik koop hem zelf niet maar voor iedreen die een cap moet aanschaffen is dit mijn tip

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:57

IRH = ? Ja, ben niet zo into caps Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:31

kadans16 schreef:
Uh uh
Iedereen een IRH met zilveren streep die zijn pas ERG gaaf Cool Haha!
Ik koop hem zelf niet maar voor iedreen die een cap moet aanschaffen is dit mijn tip


Daarom juist het nieuwe model van HH Haha!!
Die hebben een supermooie zilveren streep *LOL*.
(Uhh... waar ging dit topic ook'weer over Tong uitsteken).