gestresst bij t springen

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

molentje

gestresst bij t springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:01

hoi,
ik heb een pony waar ik mee spring en dat doet hij heel braaf allemaal, maar zodra ik een springwedstrijd met hem rijd draait hij helemaal door!! Verward ik weet niet waarom dat komt.... zelfs de laagste, makkelijkste en minst enge sprongen weigert hij dan zelfs voor!! soms is hij zelfs zo opgefokt dat hij begint te rennen en dan wil hij bijna niet meer stoppen. dat gebeurt soms voordat ik op een sprong ben afgereden, maar ook nadat ik al een sprong met hem heb gedaan.
op zich is hij nog niet zo oud hij is bijna 5 maar ik ben 1,5 jaar geleden al begonnen met springen met hem. bij de eerste wedstrijd ging hij foutloos en was ik 4e geworden met hem maar sinds die wedstrijd doet hij vreemd.
weten jullie wat hier aan de hand kan zijn???

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 16:11

eerst balkjes leggen de volgende dag 2 balkjes achter elkaar enz...
volgens mij Schijnheilig

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:08

mijnes is ook zo bang in de ring maar volgens mij ligt dat bij mij aan de ervaring hij is nog 4 dus....

molentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 08:38

nou ik weet niet zeker of hij bang is want (vooral) bij de eerste wedstrijd waren zijn oortjes echt helemaal naar voren en vond hij het super leuk maar volgens mij is hij gewoon iets te enthousiast en gaat hij van opwinding alleen maar rennen. Verward
in de les is hij sowieso hartstikke braaf met springen maar zodra we een een wedstrijd hebben draait ie door... Verward zelfs al bij het losrijden waarbij we niet alleen in een bak rijden. ik weet niet hoe ik hem wat rustiger kan krijgen bij een wedstrijd.
zelf heb ik al veel wedstrijden gereden al vanaf mijn 8e en ik ben nu 16 dus ik heb geen angst en ben ook niet nerveus (nog nooit geweeest). ik rijd ook al langer springwedstrijden. diddel (zo heet t paardje) heeft ook meerdere wedstrijden gelopen (dressuur dan wel) dus hij weet hoe het is om alleen in de bak te lopen. maar waarom hij zo doet ik weet het niet....

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:25

"traumatische" ervaring bij een wedstrijd..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

molentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 20:27

nou neej want ik ben begonnen met wedstrijden met hem te rijden en bij mij heeft hij nooit een traumatische ervaring opgelopen. en hij had daarvoor nog nooit wedstrijden gelopen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie