Comité onderzoekt peesblesures

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Comité onderzoekt peesblesures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 17:01

Gelezen op de hoefslag site:

Op verzoek van het internationaal Jumping Comité heeft het uitvoerend orgaan van de FEI ingestemd met de installatie van een tijdelijk, onafhankelijk comité dat zich zal bezighouden met het onderzoek naar de oorzaak van het groot aantal geblesseerde paarden in Athene. Tijdens het Olympische springen liepen zeker drie toppaarden een ernstige peesblessure op, waaronder Dileme de Cephe, Who Knows Lilly en Royal Kaliber van bronzenmedaillewinnaar Chris Kappler.


-

Het onderzoekscomité bestaat uit Edouard de Rothschild (FRA), Leopoldo Palacios (VEN), Jack Snyder (VS), Robert Jolicoeur (CAN) en Thomas Velin (DEN). Snyder is al sinds de Olympische Spelen van 1988 verantwoordelijk voor de veterinaire staf in de Olympische paardenklinieken ter plekke. In het dagelijks leven staat hij aan het hoofd van de afdeling paardenchirurgie van de veeartsenijschool van de Universiteit van Californië. Het comité hoopt binnen enkele maanden het onderzoek naar de oorzaak te hebben afgerond en met aanbevelingen te komen voor de toekomst.



Ik hoop dat er inderdaad iets nuttigs uitkomt zodat deze blessures niet meer kunnen voorkomen op concoursen. Tevens zou dit misschien wel een goede start kunnen zijn naar verder onderzoek naar kwaliteit bodems in relatie tot blessures bij paarden.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:25

Ik vind het goed dat er onderzoek naar de bodem wordt gedaan. Er moet een goede reden zijn waardoor er drie paarden geblesseerd zijn geraakt op de Olympische Spelen. Ik hoop dat ze er achter komen wat het geweest is.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:38

vind het ook een goede zaak, goed dat ze aan de paarden denken en er alles aan doen om het niet nog een keer te laten gebeuren