houding en zit Rafael Soto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:22

Eigenlijk een beetje een kromme redenering.

Ik zal hem eens vergelijken met de overige deelnemers. Het is dan wel interessant om te bekijken wat hij krijgt in vergelijking tot bijv. Lisa Wilcox.

damn, mijn broer zit voetbal te kijken >;)

Trouwens, over het feit dat hij op de Spelen rijd en dus wel goed moet zijn: dat is erg relatief. De vrouw van een Maleisische miljonair traint bij ons op stal. Als zij haar Zweedse nationaliteit had omgeruild had ze voor Maleisie naar Athene gemogen, wat ze wijselijk niet gedaan heeft...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:23

Is al zoveel over gediscusieerd op OS, ach die man is al aardig in de leeftijd, hij zit misschien een beetje krom maar het effect van de hulpen komt wel door, enne hij rijdt daar wel, op de Olympische spelen, en de jury geeft hem ook geen 10 maar een 8 he, dat is niet subliem maar goed, dat klopt toch? Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:24

That's my point, WWWiske Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:34

Taj ik doe 'm niet na Hij krijgt krom en hobbelig voor elkaar wat 9 van de 10 ruiters recht boven hun paard niet voor elkaar krijgen.
Moet je nagaan wat hij rijd als hij wel keurig te paard zit.

nee hoor ik heb er veel bewondering voor hij rijd daar maar mooi en welke bokker kan dat nou zeggen?
Daarnaast word ie niet eens laatste.Hij zal heus niet zo keurig zitten als bv anky maar daar is het verschil ook na van geen plak en goud.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:46

Natuurlijk is het zo dat hij daar maar mooi rijdt en wij niet, maar is dat dan een reden om geen commentaar op iets zo basaals als een houding te mogen hebben?

Ik zit bijna wekelijks in de jurywagen en weet net als vele bokkers met mij hoe een goede houding er wel uit hoort te zien.
En of iemand dan in de basis rijdt of op de OS doet m.i. niet terzake.
Dus omdat ik zelf de uitgestrekte draf van mijn paard op de diagonaal niet uit kan zitten zou ik in een proef ook geen onvoldoende's mogen geven voor iemand anders houding?
Beetje kromme redenatie.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:13

En hoe hij zit met de wissels om de pas!! Van links naar rechts troelala..... Haha!:D:D:D Dat ziet zelfs een leek!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:41

Pascha schreef:
En hoe hij zit met de wissels om de pas!! Van links naar rechts troelala..... Haha!:D:D:D Dat ziet zelfs een leek!!


Zo'n flink paard omkrijgen valt helemaal niet mee hoor! Het is heel moeilijk om stil te zitten in de tempi's, dus ik kan het me enigzins wel voorstellen.

Ik kan me herinneren dat Balkenhol ook niet echt de stilste was in de tempi's en dat was zeker ook niet de minste ruiter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:04

Sven-The Man- Rothenberger is ook heel wat lossiger geworden de afgelopen jaren.

Had jij daar niet ooit een topic over Tyrza, dat dat voor mannen moeilijker is ivm de heupen?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:18

Hij zit op z'n paard als de eerste de beste koeienvanger... Ik vind het geen gezicht...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:11

Fitz mensen hebben altijd zoveel commentaar maar doe het zelf eens?
Commentaar geven is altijd zo makkelijk.Rijd jij al je proeven 8ten voor je houding en zit?Daarnaast geef ik geen kromme redenatie dat maak jij er van en volgens mij staat er nergens in mijn post iets waarvan ik zeg dat jij geen commentaar zou mogen geven Verward
Ik niet ik schommel tussen de 6 en 7 Feit is dat ondanks dat hij er voor het oog niet mooi op zit hij wel een dusdanig onafhankelijke zit heeft dat hij zijn paard door al die oefeningen loodst zonder het paard te storen in de beweging, zou hij dat wel doen zou hij de mist in gaan met de oefeningen.

Met Lodewijk kreeg ik altijd zoveel commentaar dat ik zo wiebelde met mijn benen tijdens het doorzitten.
een bokker zei dat tijdens de luntenrit tegen mij.Natuurlijk ben ik na de rit afgestapt en heb diegene erop gelaten, na een half rondje ging diegene maar lichtrijden want jeeeeh wat gooit dat paard hoog op.

Nee hoor ik heb er alleen maar bewondering voor dat iemand met zo'n zwaar paard zulke punten kan rijden

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:36

Nimber schreef:
Fitz mensen hebben altijd zoveel commentaar maar doe het zelf eens?
Commentaar geven is altijd zo makkelijk.Rijd jij al je proeven 8ten voor je houding en zit?


Kim, volgens mij heb jij mijn stukje echt niet begrepen.
Moet je dan zelf GP gereden hebben om een mening te hebben over iemands houding?
Dan kun je bijna alle juryleden wel uit de hokjes weghalen.
Tussen zelf doen en weten hoe het hoort zit nog wel een wereld van verschil Knipoog

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:57

Ik ben geen fan van hem maar goed hij heeft daar wel goed gereden en er is nu al zoveel over hem en zijn schimmel geschreven .Ik zou zeggen leven en laten leven!! Ik denk dat het net als bij andere combinaties is je vindt het mooi of niet.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:59

Zep schreef:
Sven-The Man- Rothenberger is ook heel wat lossiger geworden de afgelopen jaren.

Had jij daar niet ooit een topic over Tyrza, dat dat voor mannen moeilijker is ivm de heupen?


Klopt Haha!

Maar ik kon nu niet echt een conclusie trekken of dat nu echt waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:00

Nou, het is dus niet alleen een kwestie van mooi vinden...

ik ga de dvd er nog eens ingooien en kijken wat Lisa Wilcox voor punten kreeg.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:16

Ben benieuwd, Lisa zou dan wel minstens een 9 moeten krijgen.

Maar goed, bij de GP moet ik eigenlijk mijn ouderwetse winstpuntenregeling loslaten en niet meer naar die 60/65% kijken.
65% is een matige score ipv 2 wp omdat de jury's uitgaan van een 10 ipv die 6.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:21

Bashuk schreef:
ja dus? betekend het dat als iemand niet over lichamelijke soepelheid heeft of gewoonweg niet stil kan zitten het minder punten moet krijgen >?
en over een paard met zijn tong uit zn mond? kan die ruiter daar wat aan doen? als dit paard beweegt als een huis kan hij hem moeilijk thuislaten omdat jij je als iemand in het publiek eraan stoort en de jury schijnbaar niet. En ik denk nog steeds dat een paard normaal met zijn benen kan functioneren ondanks dat zn lap uit zn mond hangt niet ?


pak eens een proevenboekje erbij en lees eens wat ze zeggen over paarden die hun tong uit hun mond hebben

Het ging alleen maar over de zit van de man, niet over de rest dacht ik, dus snap de commotie niet zo.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:38

Hij is misschien die spaanse zadels een beetje te gewend. Ik heb hem ook een paar keer spaans zien rijden (met de Garoche e.d.) en daar ziet het er een stuk anders uit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:05

Thyrza, verhelderend je opmerking over de aftrek van 2 punten voor zijn zit. Lijkt me dus duidelijk dat hij niet heeft gescoord over zijn houding en zit. Kunnen we wel weer lekker moeilijk gaan doen dat hij een 8 krijgt, terwijl in de basissport van een 6 wordt uitgegaan en een 8 juist heel goed is, hij die 8 niet heeft verdiend.

Maar kennelijk is deze man een maatstaf geworden over onze eigen rijstijl en kunnen. Eerst nog maar eens zien of je uberhaupt ooit mee mag gaan doen, laat staan op dat niveau te kunnen gaan rijden OK dan!
Juist diegenen die dat binnen hun bereik hebben, heb ik nog niet van leer horen trekken, of vergis ik mij? Schijnheilig

Lijkt me einde discussie, man o man, wat een grote fanclub heeft die man. Haha!

Misschien is dat paardje ook niet zo makkelijk uit te zitten en is het al een prestatie op zich.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:53

KarinvM schreef
Citaat:
Hij zit op z'n paard als de eerste de beste koeienvanger...

Laat Soto nu ook nog eens een niet-onverdienstelijk Doma Vaquera-ruiter zijn

Grappig overigens dat je nooit iemand hoort over ruiters die als een plank zo stijf en star in het zadel zitten.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:05

wat we misschien ook nog vergeten: we hebben hier een hoop dames aan het woord, maar het gaat hier wel om een man Knipoog , en een man heeft nu eenmaal andere lichaamsdelen Bloos! !!!!!!! dan een vrouw , en sommige mannen zitten gewoon beroerd omdat ze dus last hebben van hun "mannelijke delen" en daarom niet zo fijn kunnen zitten als vrouwen, (doet bij sommige mannen al snel auw enzo Haha! )

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:12

Joh, laat die man toch lekker rijden met z'n Andalusier, of ie nou slecht zit of niet. Hij geeft de hulpen misschien een btje overdreven, maar een Andalusier is een barok, zwaar paard, dat valt nog niet mee om daar zeer elegante, lichtvoetige wissels uit te krijgen. En echt gespannen kan hij niet zijn volgens mij, want anders kom je nooit op dat niveau. Het is gewoon zijn manier van rijden, ik heb daar echt geen problemen mee. Er zijn wel ergere dingen in de wereld.
En over die koeienvanger: Jee, die man is gewoon heel veelzijdig! (Probeer jij maar eens een koe te vangen op je paard!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:28

Toch vind ik het vrij schokkend dat deze man exact dezelfde punten voor zijn houding en zit kreeg als bijv. Minne Telde (SWE) Wie Minne niet kent: modelletje Lisa Wilcox en zeker in staat haar achterwerk t.a.t in het zadel te houden.

In de GPS kreeg Soto 2 8en voor zijn houding, zit en hulpen. Een van de jury's die hem een 8 toebedeelde gaf bijv Isabell Werth een 7.

Het gaat mij er niet om dat ik per defenitie Soto de grond in wil boren, maar hij kan gewoon niet mooi op een paard zitten. Dat geeft niet, maar waarom krijgt hij er dan wel de punten voor?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:15

Ik weet al wat het is.
Net zoals met een ander ras tijdens wedstrijden verschijnen Haha!
Voor zijn bouw zat men. soto gewoon heel goed, daarom kreeg hij een 8 Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:22

Tjongejonge,
zometeen krijgen we een bloeiende handel in braces, gordels, corsetjes en andere hulpmateriaal. Alleen dan niet om je rechtop te laten zitten, nee, om je juist als een gehandicapte op je paard te laten stuiteren. Blijkbaar weet je zo sympathie te wekken wat terug te zien is op je protocol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:35

Wow, Rafael lijkt de eerste knuffel GP ruiter te worden!