Jaloers???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Jaloers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 19:16

Ik kan me niet voorstellen dat hier allemaal brave bokkertjes zijn die iedereen het beste gunt. Ik geloof dat er hier een heleboel zitten, die elkaar de winstpunten misgunnen... Maar waarom? Omdat jezelf niet echte goede lessen kan veroorloven en diegene een rijke papa heeft? Of omdat je zelf weet dat die ander er harder voor knokt en bij jou meer is dan alleen paarden.

Ik heb geen bijzonder paard. Voor mij is hij wel bijzonder, maar hij heeft veel tekortkomingen, maar dat compenseert weer met zijn karakter. Hij wil ontzettend graag werken en hij vindt het echt leuk.
Nu rijd ik bijna 1,5 jaar fanatiek wedstrijden. Ik ben direct begonnen met wedstrijden als M. M. heeft een paar ouders achter haar staan en die pushen haar gigantisch. In de B konden we best met elkaar opschieten. Was altijd gezellig en onze punten lagen niet ver uitelkaar. Ik mocht wel eerder over naar de L1. Na Mirk en mijn debuut in de L1 werd Mirk een lange tijd kreupel. M ging gewoon door met wedstrijden en op een gegeven moment kwam ook ik de baan weer in Zij had wel wat meer winstpunten dan ik, maar ik rij voor mezelf, en het kan me niet schelen.

Na verloop van tijd begonnen mijn winstpunten te stromen en ik ging weer sneller over naar de L2 en de M en ik zat vaak hoger in de punten dan wat zij zit. Sindsdien is het erg over met onze 'vriendschappelijke omgang' . Ze komt vaak naar me toe: met een atrose paard mag je geen wedstrijden rijden. Of wanneer ze hogere punten dan mij heeft: "nu heb ik jou eindelijk een keer verslagen" Haar moeder die flauwe opmerkingen te maken bij mijn ouders, over oa Mirk, onze 'omkoping' bij de jury...

Haar ouders pushen haar enorm. Een duur paard, dure lessen en een ongelooflijke druk. Heel sneu, maar wat kan ik er aan doen?

Ik gun iedereen alle winstpunten van de wereld. Als iemand beter dan mij gereden heeft, heeft diegene gewoon beter gereden dan mij... klaar... Daar maak ik mij niet druk om.
Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind, ik heb er plezier aan en ik doe het voor mezelf. Ik snap daarom jaloerze mensen nooit zo goed... Altijd haat en nijd onder elkaar, ik wil liever iedereen te vriend houden en een wedstrijd wordt toch veel leuker op een vriendschappelijk manier met elkaar om te gaan?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:31

Als ik heel eerlijk ben heb ik wel eens dat ik het leuk vind als ik hogere punten haal dan bepaalde personen, maar ik gun het anderen wel en vind het ook oprecht leuk en knap als anderen goed rijden. Het is meer dat die bepaalde mensen mij vroeger (bewust of onbewust) het gevoel gaven dat ik niets was en/of niets kon. DAt je minder waard was omdat je geen wedstrijden reed, of omdat het met mijn eigen pony allemaal niet zo makkelijk ging. Dan voelt het als: Zie je wel Haha!! Ik ben niet helemaal waardeloos en kan best wel een beetje rijden... (nadruk op beetje van B en L1 Knipoog)

Gelukkig heb ik tegenwoordig vooral mensen om me heen die gewoon heel leuk met elkaar omgaan, en via bokt en de wedstrijden leer je steeds meer mensen kennen waardoor je ook tijdens lange wachttijden heel leuk kunt kletsen... Ik rijd wedstrijden voor mijn plezier, zeg ook altijd vriendelijk gedag tegen andere mensen op het losrijdterrein als ik oogcontact heb en ook dan merk je dat sommigen heel sociaal en gezellig zijn, en anderen je bekijken met zo'n blik van: Ken ik jou? en er geen vriendelijke blik van af kan... Ook al kom je ze bijna elke wedstrijd weer tegen Haha!

Ik vind onze kring trouwens wel heel gezellig en sportief over het algemeen! Ik ken ook mensen van andere verenigingen en dat contact is ook heel gezellig!

Kim. volgens mij hebben wij het wel eens over M gehad, en het is inderdaad jammer dat mede doordat ouders zoveel nadruk op presteren leggen mensen zo competatief worden in negatieve zin. Maar misschien zit het ook wel een beetje in de aard van het beestje en familie om te willen pronken en beter te zijn/voelen dan anderen. Dat is buiten de wedstrijden om ook wel te voelen in de omgang met haar.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:14

Ik heb bij sommige mensen ook wel dat ik het leuker vind dat ik hoger dan hun rijd. Maar verder rijd ik voor mezelf, en om te laten zien dat Hof echt wel wat kan.. Lachen

Gelukkig heb ik verder niet echt last van jaloers mensen, aangezien veel neerkijken op Hof en mij. Daarom is het des te leuker als Hof hoog rijd Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:17

Nou zulke mensen zou ik lekker links laten liggen hoor!! Jij rijd voor je lol en heb t er plezier aan, dat laat je toch niet wegnemen door een paar van die arrogante mensen! Ik zou ze lekker negeren...

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:04

Bij mij ligt het opzich ook wel aan mijn bui die dag. Maar dit komt me heel bekent voor:
joyce B"]
Als ik heel eerlijk ben heb ik wel eens dat ik het leuk vind als ik hogere punten haal dan bepaalde personen, maar ik gun het anderen wel en vind het ook oprecht leuk en knap als anderen goed rijden. Het is meer dat die bepaalde mensen mij vroeger (bewust of onbewust) het gevoel gaven dat ik niets was en/of niets kon. DAt je minder waard was omdat je geen wedstrijden reed, of omdat het met mijn eigen pony allemaal niet zo makkelijk ging. Dan voelt het als: Zie je wel Haha!! Ik ben niet helemaal waardeloos en kan best wel een beetje rijden...
[/quote]

Aan de andere kant heb ik soms ook wel zoiets van:

[quote="YvonneS schreef:
Nou zulke mensen zou ik lekker links laten liggen hoor!! Jij rijd voor je lol en heb t er plezier aan, dat laat je toch niet wegnemen door een paar van die arrogante mensen! Ik zou ze lekker negeren...