Crosswedstrijd :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Crosswedstrijd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 17:16

Eergisteren ben ik naar de cross geweest.Met mijn paardje Tigo en m'n pony Kadette *LOL* Dat waren de beginners en de aspiranten.Ik startte tussen de beginners.Maar door dat rotweer was het dus verschrikkelijk glad op het terrein.Toen de dressuurproef en de springproef afgelopen waren,kwam de cross.Een parcours met 21 hindernissen dat zo'n 3 minuten duurde...Dus ik m'n pony opzadelen,naar de inrijring toe.Zie ik daar vlak naast me,op hindernis nr 3 (berg omhoog,sprong,bergaf,over een sloot) een pony naar beneden kletteren Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen Die pony de berg op,springt,wil naar beneden (bergje was steil,en glad) boem patat,pony halsoverkop naar beneden.Meisje dat erop zat lag dus bijna in de sloot en was zo aan het wenen,hebben ze d'r uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht... Scheve mond Dus ik aan het inrijden,waren nog 5 combinaties voor me...Vier van de vijf gewoon bij sprong drie naar beneden gepleurd... Nagelbijten / Gniffelen Zou je dan geen schrik hebben Tong uitsteken Dus ik met Kadette beginnen aan de cross.Na hindernis twee hij dus gewoon door zijn achterbenen Hij overeind,en crossen naar die 3...Aii berg op,spring,schuiifff (letterlijk op z'n billen) naar beneden,recht staan,in galop....WEIGER Schijnheilig Maar hij weigert,schuift door 't natte gras en PLonZZ samen de sloot in Bloos Hihi zal em leren...M'n moeder dus helemaal histerisch Tong uitsteken Lollz maar ik stond op,ging even me lekker rot lachen en weer (drijfnat) op m'n even natte pony. En de cross vanaf sprong 3 opnieuw gereden.Hij gleed nog wel ff,maar sprong (met aanmoediging ~~}> ) de cross fourloos uit OK dan!

Dan met Tigo Scheve mond Maar hij was superbraaf...Hij liep heel rustig en dus niet uitgegleden in de cross.Cross was foutloos,maar 8 punten tijdsoverschrijding...En net over de finish geef ik em wat teugels en gaat ie ff lekker strekken..En verschrikkelijk bokken >;) Jeezes pleurebeest Tong uitsteken Dus tuurlijk Pataaaat tegen de grond...Gelukkig hadden we weer beide niks,maar de afroepmeneer (of hoe noem je dat mens) had wel heel erg veel lol met al die valpartijen...

Met Kadette werd ik 12e van de 38,met Tigo werd ik 2e Haha! Zo fier op men lieverds...De laatste was iemand die 1 sprong had genomen,zen pony slipte even en die stopte gewoon Scheve mond ...Tijdens de ereronde zijn er BTW nog een heel aantal op hun bek gegaan...(Waaronder ik en Kadetteje *LOL*

In totaal hebben ze 3 personen naar het ziekenhuis gebracht...En zelfs een paard zijn ze komen ophalen...

Nou,hopelijk vinden julie dit een 'coole' beschrijvind van een wedstrijddag Lachen Ik moet zometeen ook een 'test'pony gaan rijden in het bos,ff crossen en op het veld,wandelen en daarna dressuur.Is een hele frisse pony,dus ik zal wel nog een paar keer onderuit gaan met d'r Lachen:P

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:21

Wedstrijdverslag. Verplaatst naar Wedstrijden.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:06

Nou sorry hoor, maar hier kan ik niets "cools" aan vinden...........

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:20

is het "cool" als je steeds met je pony onderuit gaat?! >;)
pff..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:21

Hmm... ik ben in mijn leven op veel crosswedstrijden geweest, maar daar ging het heel wat 'cooler' aan toe dan op die wedstrijd van jou. Zonder gewonden en onderuitgaande paarden...

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:30

Ik zou denk ik ook wel stoppen als m'n paard bijna onderuit ging na een 'gewone' hindernis en ik al meerdere gedupeerden bij hindernis nummer 3 had gezien hoor! Ik denk dat de mensen die nu in het ziekenhuis liggen en de eigenaren van het paard het een stuk minder coole dag vonden!

Nou heb ik wel een ponypaardje dat stevig op z'n benen staat, maar volgens mij kan je toch wel nadenken dat je erg voorzichtig stuurt en ruimere bochten maakt als het glad is? Bij de hindernissen is het te begrijpen (alhoewel ik het dus zeker niet gek vind dat die ene is gestopt met zoveel ongelukken en uitglijders!!) maar zeker bij een ereronde hoeft er volgens mij niemand "zomaar" op z'n bek te gaan... Verward Oh ja, als je een frisse pony rijdt en je verwacht onderuit te gaan op gras, rijd dan vooral niet op dat gras maar blijf lekker in de bak of op stevige bosgrond.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:40

Tsja het is maar wat je leuk vindt..... zoals jij de wedstrijd beschrijft, was ik never met mijn paarden de cross in gegaan. Maar goed dat moet natuurlijk iedereen zelf weten!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:53

Ik had dus ook echt niet meer durven starten als ik dat gezien had maar jij blijkbaar wel.

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:07

Als de wedstrijd er zo uitzag, zou ik niet meedoen, en ik zou het niet leuk vinden als iemand heletijd uitgleed

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:39

tjee ik vind crossen fanatsisch en ik wil het super-super graag doen maar niet onder deze omstandigheden, ik zou gewoon niet mee doen als het parcours er zo bijlag!!! als je erg gevallen was zou je het niet meer leuk gevonden hebben...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:57

Geloof dat Skaterke dat nu wel begrepen heeft...........er komt geen enkele reactie van zijn/haar kant............ dat zegt wel genoeg geloof ik.