wat sportief zeg :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

wat sportief zeg :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:26

ja en dan gaat het om de zilveren medaille en dan zie je dat je concurrent op moet geven omdat zijn paard kreupel is en wat doe je je? je juicht.. nou sorry hoor maar als je zo echt blij bent dat je wint wat onsportief zeg.. dit valt me echt tegen van rodrigo pessoa!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:28

Wat was er dan? Ik heb wat gemist denk ik

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:29

Het is best dubbel hijzal ongetwijfeld gespannen geweest zijn en ik vond hem redelijk bescheiden. Je weet niet of hij de ring ook kan zien.Vreselijk hoor dat het zo loopt, dat paard kwam zo ongelukkig terecht.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:30

nou het ging om de zilveren medaille, het ging tussen rodrigo pessoa en een ruiter uit Amerika.. rodrigo had gereden en die ander moest nog toen sprong die netjes rond maar opeen werd zijn paard kreupel,heel sneu en toen ging rodrigo juichen! nou dat vond ik niet echt netjes tuurlijk ben je blij met zilver maar op zo`n manier?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:37

dat vond ik ook, maar zou hij niet gejuicht hebben toen die eerste balk rolde. Ik denk niet dat hij wist wat er echt gebeurde. Wel jammer dat de regie dit zo in beeld bracht.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:38

Inderdaad, ik zei het al in een ander topic.

Dat hij blij is okee. Maar juichen met je armen in de lucht, nee dat vind ik dan weer te ver gaan.

Ik vind Rodrigo een erg goede ruiter, maar hij is niet bepaald sprortief. Ik kan me nog goed een wereld(beker)finale herinneren. Waar hij net een balk teveel had. Dit reageerde hij af op zijn paard in de ring, dus iedereen kon het zien. Hier werd schande van gesproken en terecht.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:39

ik hoop maar dat het verkeerd werd opgenomen door de regie ik vind rodrigo namelijk wel een hele leuke springruiter Lachen maar zoals het nu leek...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:39

dat laatste is schandalig, en doet mij idd twijfelen aan wat ik net schreef.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:43

Misschien heeft Lielle wel gelijk, lijkt het alleen maar zo omdat het zo achter elkaar gezet is. Zullen we het daar dan maar op houden met zn allen?

Tenslotte weet je maar nooit met tv beelden, ze kunnen je van alles laten denken.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:45

ja dat is idd zo.. Lachen

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:48

Na Rodrigo net gesproken te hebben en hem gefeliciteerd te hebben met zijn zilveren medaille is mij in elk geval duidelijk geworden dat hij dacht dat Chris opgaf en hij kon niet zien dat het paard zich verstapt had. Dat hoorde hij na een paar felicitaties pas en toen was hij ook veel ingetogener als je goed gekeken hebt.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:52

Insider schreef:
Na Rodrigo net gesproken te hebben en hem gefeliciteerd te hebben met zijn zilveren medaille is mij in elk geval duidelijk geworden dat hij dacht dat Chris opgaf en hij kon niet zien dat het paard zich verstapt had. Dat hoorde hij na een paar felicitaties pas en toen was hij ook veel ingetogener als je goed gekeken hebt.


Ik wilde eigenlijk Rodrigo ook net even gaan bellen Haha!
Ik zei net al in een ander topic dat ik me plots realiseerde dat hij misschien eigenlijk wel helemaal niet realiserde wat er in de ring aan de hand was.
Fijn om te horen dat dat echt zo is. Ik vond het al een vreemde reactie.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:04

Ja, ik snap wel dat hij blij is met zijn medaille, maar op deze manier....

Even over Wim Schöder: ik vond echt dat hij heel rustig bleef tegen zijn paard, hij beloonde hem zelf 2x toen hij weigerde. Echt goed, zie ik niet vaak als een paard 2 keer stopt OK dan!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:07

paardje schreef:
Ja, ik snap wel dat hij blij is met zijn medaille, maar op deze manier....

Even over Wim Schöder: ik vond echt dat hij heel rustig bleef tegen zijn paard, hij beloonde hem zelf 2x toen hij weigerde. Echt goed, zie ik niet vaak als een paard 2 keer stopt OK dan!



Dat is ook niet zo raar dat je je paard beloond als je van zulke ruiter fouten maakt.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:11

Ik moet toegeven dat ik ook wel YES roep als de laatste combinatie iets laat vallen als de belgen aan de winnende hand zijn Haha!

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:30

Ik snap ook wel dat-ie blij is, maar om dan zo te juichen... Ik zei ook harrgrondig "banketstaaf" en mn pa was t zomaar met me eens

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:30

hihi, naja, niet banketstaaf dus, mar jullie snappen t wel Tong uitsteken

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:31

RanouK schreef:
Ik moet toegeven dat ik ook wel YES roep als de laatste combinatie iets laat vallen als de belgen aan de winnende hand zijn Haha!

spijtig dat dat niet vaak voorkomt he Ranouk

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:33

libke schreef:
spijtig dat dat niet vaak voorkomt he Ranouk


Ja
Maar vandaar het Yes roepen om iemand ander zijn pech Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:49

tja ik heb het niet gezien, als ik het zo lees is het niet netjes, MAAR als ik dan de reactie van Insider lees(en als ze Rodrigo daadwerkelijk heeft gebeld), dan wist Rodrigo niet dat het paard van zijn concurrent zich misstapt had en dacht hij dat ie had opgegeven, dan zou ik in zijn plaats ook juigen om een zilveren medaille. Had ie geweten dat het helemaal geen opgave was zou ie vast en zeker niet zo hebben gereageerd imo Lachen

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:52

Antoinette schreef:
Misschien heeft Lielle wel gelijk, lijkt het alleen maar zo omdat het zo achter elkaar gezet is. Zullen we het daar dan maar op houden met zn allen?

Tenslotte weet je maar nooit met tv beelden, ze kunnen je van alles laten denken.




Bovendien heb ik rodrigo regelmatig gezien op het CHIO in Rotterdam waar ik via via ook achter op het inspringterrein kon komen en daar is mij nooit enige onsportiviteit van Rodrigo of een ander opgevallen. Over het algemeen zie je alleen maar dat de ruiters met elkaar meeleven, maar achter zien ze meestal niets van wat er in de ring gebeurt.

Maar uiteraard wil iedere ruiter liever zelf winnen Haha! .

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:59

Ik heb de beelden een paar keer zitten bekijken. Had nl. het springen via de PC opgenomen. De conclusie die ik eruit trek is dat hij helemaal niet door kan hebben gehad wat er precies gebeurde. Hij wil nl. richting terrein lopen om te kijken wat er was gebeurd, maar iedereen houdt hem tegen om hem te feliciteren. Waarschijnlijk heeft men daar ook alleen maar gezegd dat hij het zilver had gewonnen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 07:38

Vond het erg sneu, had het ze allebei gegunt, maar wel op een 'normale' manier. Jammer, maar toch nog brons voor hem

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:42

Na Ulla nu Rodrigo door de mangel. Die man wist duidelijk niet wat er aan de hand was en was gewoon oprecht blij met zijn zilveren plak!!
Trouwens, zelfs al was het zo geweest dat hij wist hoe het zat, dan nog moet je dat juichen niet zien als 'Yes, die bok is kreupel'... Hij was gewoon blij voor zichzelf, dat doet verder geen afbreuk aan hoe sneu het is voor het paard.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 10:16

Justy schreef:
Na Ulla nu Rodrigo door de mangel. Die man wist duidelijk niet wat er aan de hand was en was gewoon oprecht blij met zijn zilveren plak!!
Trouwens, zelfs al was het zo geweest dat hij wist hoe het zat, dan nog moet je dat juichen niet zien als 'Yes, die bok is kreupel'... Hij was gewoon blij voor zichzelf, dat doet verder geen afbreuk aan hoe sneu het is voor het paard.


ik heb hier boven ook al reacties gegeven dat ik inderdaad hoop en denk dat het verkeerd is overgekomen op de televisie..dan snap ik wel dat hij heeft gejuicht..