wat sportief zeg :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:17

tja, ik vond het idd raar, maar echt sneu voor die man zeg!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:53

Ruchet schreef:
Dat is ook niet zo raar dat je je paard beloond als je van zulke ruiter fouten maakt.

Toch zie je redelijk vaak (ook als het de fout van de ruiter is) dat het paard de schuld krijgt Scheve mond

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:42

Rodrigo zat op zijn paard te kijken naar de andere ruiter. Meteen toen het paard kreupel werd, filmden ze rodrigo en je zag hem juigend wegstappen en even later afstappen! Ik zei ook al tegen me ouders, wat een hondel*l!! Tuurlijk is hij blij met zijn zilver, maar dan juichen terwijl een ander toppaard ernstig kreupel raakt?? Niet erg simpatiek!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:44

Hier een reactie van Rodrigo:

Rodrigo PESSOA (BRA) - Silver medalist

On winning the silver medal in a jumpoff in which Chris KAPPLER's (USA) horse was injured:

"It is never nice to defeat an opponent in this way. We want to find out why the horse got injured. I have mixed feelings, I didn't want to do it that way and I already told Chris that he is a super rider and that he is worth a medal."

On the horses injured during the Games:

"These horses are super-athletes and they are trained to do these jumps. Usually we don't have these kind of accidents, so I think an investigation of the ground should be made."

Meer hier:
http://www.athens2004.com/en/LatestNews/newslist?item=23ddbcc7831aef00VgnVCM4000002b130c0a____

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:49

Sanne86 schreef:
ja en dan gaat het om de zilveren medaille en dan zie je dat je concurrent op moet geven omdat zijn paard kreupel is en wat doe je je? je juicht.. nou sorry hoor maar als je zo echt blij bent dat je wint wat onsportief zeg.. dit valt me echt tegen van rodrigo pessoa!


Mijn moeder vond dit ook heel erg ja.. Haha! (Zij is ook amerikaans by the way) maar idd het is wel erg banketstaaf van hem..oke als hij nou met strafpunten had of langer over deed, ja juich maar..maar omdat een paard kreupel wordt..heb tenminste een beetje medeleven.. Boos! ..Maar goed..het ging om een zilver medaille...sommige mensen willen alleen maar winnen.........

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:58

Hoe zat het echt: buiten de piste liep Rodrigo gelijk op die andere ruiter af en gaf zijn medeleven. Dit zullen ze echter wel niet op televisie hebben laten zien. Maar ik zat op de tribune en geloof me iedereen klapte toe het paard afgevoerd werd in de trailer richting dierenkliniek. De ruiter kwam lopend naar de prijsuitreiking en kreeg een harder applaus dan Rodrigo.

Maar ja...de vraag blijft natuurlijk wie er gewonnen had als het paard niet spontaan stopte. Was echt zielig om te zien. Paard trok gelijk been omhoog.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:19

Skitter schreef:
Mijn moeder vond dit ook heel erg ja.. Haha! (Zij is ook amerikaans by the way) maar idd het is wel erg banketstaaflig van hem..oke als hij nou met strafpunten had of langer over deed, ja juich maar..maar omdat een paard kreupel wordt..heb tenminste een beetje medeleven.. Boos! ..Maar goed..het ging om een zilver medaille...sommige mensen willen alleen maar winnen.........

misschien even lezen , dan blijkt dat Rodrigro niet eens wist dat het paard van zijn concurrent kreupel was op het moment dat hij juichde.

Ik ben er volledig van overtuigd dat als Rodrogro wíst dat hij niet 'eerlijk' gewonnen had, hij heel wat ingetogener had gereageerd Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:39

Ik heb het gezien, ik begon thuis helemaal te schreeuwen van medelijden met dat paard. Boos! En die vent gewoon juichen, tja je kunt het natuurlijk van twee kanten bekijken.