Kür Beatrice Ferrer-Salat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Kür Beatrice Ferrer-Salat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 18:35

Hey! Weten jullie misschien hoe de muziek van de kür van de Spaanse Beatrice Ferrer-Salat heet? Ik vind het namelijk zo'n gave kür (niet zo goed als die van Anky hoor Tong uitsteken Haha!), maar ik zou hem graag nog een keer willen beluisteren (bekijken?). Dus mensen....weten jullie misschien waar je die vandaan kan halen??? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:36

Het klonk nogal bekend, Robert Miles achtig.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:12

Ik dacht de hele tijd: moet ze de trein nog halen? Man wat een geren!
Maar inderdaad anderen vinden dat juist wel mooi.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:14

Ik vond het een vreselijke kur en van mij mag ze meteen haar bronze medaille inleveren. Rijtechnisch sloeg dit nergens op dan kun je de medaille nog net zo goed aan Imke geven. Die reed nog beter.
Ik vind het heel erg dat dit kan en dan ten nadele van Brentina en Wansuela Suerte die wel een heel goede kur liepen.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 20:48

Of jullie de kur nou wel of niet goed uitgevoerd vonden heeft er in weze niks mee te maken. Ze reed vrij slordig maar van mij hoeft ze die bronzen medallie echt niet in te leveren. Mijn vraag was gewoon of iemand wist op wat voor soort muziek zij reed, omdat ik de muziek gewoon erg leuk en vooral gááf vond.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:55

Ik heb me dood lopen ergeren aan de staart van dat paard!! Zwiep, zwiep, echt heel storend, niet echt een teken van ontspanning.
Volledig off topic, maar goed, daardoor heb ik niet eens op de muziek gelet!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:20

Insider schreef:
Ik vond het een vreselijke kur en van mij mag ze meteen haar bronze medaille inleveren. Rijtechnisch sloeg dit nergens op dan kun je de medaille nog net zo goed aan Imke geven. Die reed nog beter.
Ik vind het heel erg dat dit kan en dan ten nadele van Brentina en Wansuela Suerte die wel een heel goede kur liepen.

volledig mee eens. Paard kwam ook erg ontevreden over, liep constant met haar staart te zwaaien.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 21:22

Dat is wel zo. Het geheel kwam vrij rommelig over. Ik heb af en toe ( nu ik de kur een aantal keer heb gezien ) het idee dat de muziek net íets te snel gaat voor het paard. Volgens mij had het een stuk mooier er uitgezien als het tempo wat lager had gelegen. Maar goed...over de muziek zelf...

...Kan niemand me helpen met de muziek??? Huilen ....Hoe heet de muziek?? Waar kan ik het vinden??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:35

Sorry, ik kan je er niet mee helpen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:42

Ben ik met Lielle en Insider eens, ben sowieso niet zo weg van het paard.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:02

hey vvalar, tabitha doos !!! nee mnou es je telefoon op ! probeer je al 3 dge te bellen !!

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:07

De muziek tijdens de uitgestrekte draf lijkt inderdaad op het nummer CHILDREN van Robert Miles, maar ik heb de kur en de cd van Robert Miles naast elkaar geluisterd en het is toch anders, maar het lijkt er wel op geinspireerd te zijn er zit in iedergeval een stevige house dreun in op de momenten van de uitgestrekte draf, als je het cd-tje DREAM HOUSE nog op de kop kan tikken (1996 ARCADE), nummer 3 hierop (een geremixte versie van Robert Miles) lijkt een beetje op de muziek uit de kur van de Spaanse, maar volgens mij is het toch niet helemaal hetzelfde , succes. OK dan!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 13:34

Hey dank je, WWWiske!!! Ik ga deze muziek wel even naast elkaar beluisteren. Idd, nu je het zegt kunnen er best wel wat overeenkomsten tussen zitten. Lachen

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:48

De kürmuziek van Beatrice was wel heel ritmisch, maar dat verschrikkelijke synthesizer geluid heeft er wel voor gezorgd dan onze kippen van de leg zijn.

Verder zijn er echt maar weinig die zo goed op de muziek kunnen rijden als Anky, want als je ziet hoe ze het oploste om de wissels on de pas nog precies goed op de muziek te krijgen was dit echt klasse.

Waar iedereen nu weer over begint te zeuren is dat Anky bij de groet niet stilgestaan heeft, en toen ik zei dat je hier toch geen cijfer voor krijgt kwamen die stoffige boekenwurmen weer met een regel dat als je niet stilsta tijdens de groet je gediskwalificeerd moet worden. Maar goed de druiven zijn zoals altijd weer zuur.

Theo

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:49

Die tonen deden af en toe pijn aan mijn oren.. Zo hoog!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 14:19

Mwa, ik denk dat het maar net is waar je van houdt. Qua muziek ligt die kur van Beatrice mij het meeste, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Die kur van Deborah McDonald lag mij niet, net zoals die van Ulla Salsgeber, die vond ik vrij saai. Anky's muziek paste er wel goed bij, maar als ik alleen op de muziek let, is dit ook niet echt mijn smaak. Natuurlijk wel mooi uitgevoerd, past goed bij het paard en de vocale begeiding was heel erg leuk Haha! Maar toch, ik ga voor de muziek van onze spaanse!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:25

Ik vond de muziek van Deborah MacDonald helemaal zo erg nog niet, een stuk beter dan die van Ulla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:53

Een goeie kür is smaakloos Haha!.
doordenkertje

Je hoort Robert Miles heel duidelijk in Beatriz' kür.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:32

ja zelf vond ik de muziek van de kur van Beatriz ook zeer aansprekend, en de muziek liep echt heel erg gelijk met de overgangen, super vloeiend, het was ook wat modernere muziek dan de rest, maar de jury's zijn in het algemeen een generatie ouder, en die houden waarschijnlijk wat meer van wat rustigere muziek, franse chansons of de amerikaanse filmmuziek doen het dan beter, denk ik, ook wel weer slim om daar over na te denken, wat dat betreft is de kur van Edward Gal met Gribaldi ( op ERA muziek) ook heel erg van deze tijd, die vind ik ook heel mooi, maar ik denk minder aansprekend voor een breed publiek, ( overigens, Anky stond misschien niet helemaal stil bij het groeten, Beatriz stond vreselijk scheef halt Knipoog )

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:01

De muziek vond ik wel okay, niet echt memorabel blijkbaar Verward

De proef, nou sorry maar... wat een spanning, wat een onrust. Ze zat ook echt te prikken. Het zag er volstrekt niet uit alsof die twee nou lekker aan het rijden waren en dat is nou juist waar Anky er zo uitspringt.. die zei het ook zelf "Ik was zo lekker aan het rijden" oid. En dat is het ultieme beetje méér in de topsport voor mijn gevoel, dat het eruit ziet of het makkelijk gaat...

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:07

ArwenLune schreef:
De proef, nou sorry maar... wat een spanning, wat een onrust. Ze zat ook echt te prikken. Het zag er volstrekt niet uit alsof die twee nou lekker aan het rijden waren


Helemaal mee eens OK dan! het zag er onrustig uit, begon al met dat groeten Knipoog en de piaffe, die kwam tot 4 maal toe niet helemaal door geloof ik.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 22:10

WWWiske...die proef van Edward Gal ken ik nog niet? Verward Wil ik dan wel graag zien! Ik heb het een beetje gehad met dat ouwe-wijfen muziek Haha! Haha nee hoor grapje. Ik bedoel bijvoorbeeld de kur van anky of deborah (of zelfs dievan ulla) waren wel heel harmonisch. Ik vind de muziek allen zo gaaaaap. Maar goed de proef van Beatrice was idd slordig, ik heb het haar netter zien rijden. Die piaffe was wel een beetje dramatisch, dat is dan toch balen op zo'n moment lijkt me. Net als veel andere oefeningen die in de proef verkeerd gingen. Maar die muziek Vingers aflikken

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:20

Edward Gal reed met Gribaldi op de hengstenshow in Den Bosch, in februari van dit jaar, een kur op geweldige muziek( mijn persoonlijke mening) een remix van Era / Enigma achtige tonen, ik kreeg er kippevel van, als je zelf een kur rijd op muziek waar je kippevel van krijgt dan is het goed, als je rekening moet gaan houden met alle juryleden die er zijn.... Verward dus ik was ook van plan om een kur te maken met deze muziek stijl, past ook bij mijn lichtvoetige merrietje Haha!
Misschien is die kur van hem ergens te vinden op internet? anders in de gaten houden waar hij weer met Gribaldi een kur rijd, wellicht is het dezelfde, casetterecorder in je tas doen Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 22:29

Oh wacht!! Die kur die hij reed op de hengstenkeuring in Den Bosch heb ik gezien! Zo hey, mijn hoofd is echt een zeef af en toe Haha! Ja ik weet nog wel dat ik daar de tranen in mijn ogen van kreeg (en dat krijg ik niet snel). Het was gewoon die prachtige combinatie van muziek en kur in één. Vooral toen de muziek opzweepte en hij met Gribraldi die uitgestrekte draf deed.....prachtig!!