kur anky online

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:22

hier wat kur info stond op de site van anky


De technische mannen achter l'Esprit Chanson

De vaste studioploeg van Cees Slings en Victor Kerkhof bestaat uit:

trompetten, piccolo trompet & bügel: Jelle Schouten, Jan van Duikeren, Malcolm Morton
trombones en bastrombones: Jan Oosting, Martijn Sohier, Martien de Kam
sopraan, alt, tenor en baritone saxen, klarinetten en fluiten: Arjan Muusz & Peter Broekhuizen
Fr.Horn: Pip Verhofstad e.a.
vast team (UK) string players: 2nd Honeymoon String Ensemble (26-32 players)

Gebruikte studiogear voor alle Anky produkties:
computers: Mac G4-1.8 gig dual proc , 2 x Mac G5, 2 gig dual proc. G4 Powerbook
beeldschermen: 1 x 20", 2 x23" en 2 x 20" Apple Cinema displays
Afluistering : Genelec 1031A (binnenkort ook Genelec 5.1 surroundset)
Software: o.a. Logic Pro 6, Final Cut Pro
Audio-hardware: o.m. Emagic Dedicated Logic Controller, 2 X Motu HD 192, TC Powercore, div. Sennheiser Microfoons
Audio instruments: o.a. 4 x Emu 5000 samplers, Yamaha Motif rackversies, Yamaha WX7 windcontroller en Yamaha Midi Grand Piano (laatste is zeer zeldzaam)

externe studio opnames en mastering: Bullet Sound Studio's, Nederhorst Den Bergh en CTS, London (externe studio engineer: Han Nuyten)
Supporting leveranciers: Stonehouse, Woerden - Tach & Tally, Den Haag, Yamaha Music Nederland, Sennheiser Nederland, Daimler Benz-Rüttchen Group Breda

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:26

en hier wat details

Alle details van Anky's kür

L’Esprit Chanson – Anky van Grunsven-Gestion Salinero
Re-composed, arranged and produced by Cees Slings & Victor Kerkhof ©2003/2004

Voor het componisten/arrangeurs/producers duo Cees Slings en Victor Kerkhof, dat in de paardensport in 1996 debuteerde met Bonfire’s Symphony (zilver in de kür op muziek in Atlanta 1996) goud behaalde met ‘Something Old, Something New’ kür in 2000 Sydney is L’Esprit Chanson inmiddels in totaal hun zevende kür voor Van Grunsven, en hun derde Olympische kür.

Meer dan een jaar werd aan L’Esprit Chanson gewerkt; Van Grunsven had met deze kür het Europees Kampioenschap in Hickstead 2003 zullen rijden, ware het niet dat Gestion Salinero niet in goede conditie was. Uiteindelijk reed Van Grunsven in december 2003, tijdens het JIM in Maastricht met Gestion Salinero met deze nieuwe kür naar een tweede plaats.
Daarna waren er alleen maar overwinningen: Een eerste plaats in Mechelen (BEL), evenals tijdens de Wereldbeker van Jumping Amsterdam en de geweldige zege tijdens de Wereldbekerfinale dressuur in Düsseldorf. Als kroon op deze rij van zeges kwam uiteraard de overwinning tijdens het CHIO van Aken in 2004.

Het was geen besluiteloosheid, geen twijfel over de keuze van het materiaal wat maakte dat deze productie zo’n lange periode nodig had om helemaal ‘af’ te zijn. Juist de snel opéénvolgende ontwikkelingen en verbeteringen in de bewegingen van Gestion Salinero maakten het noodzakelijk telkens weer het tempo en de maatverdeling aan te passen aan de bewegingen van dit getalenteerde paard.
Pas in juli 2004 werden de definitieve strijkers, hout en koperpartijen ingespeeld in de bekende BulletsoundStudio’s in Nederhorst den Bergh.

L’Esprit Chanson is de titel geworden. Een parelketting van melodieën die de tijd hebben weerstaan; ze zijn herkenbaar in hun eenvoud, voor jong en oud. En al deze melodieën bleken allemaal de benodigde ritmes en tempi te hebben; althans ze bleken voldoende sterk in hun melodische schoenen te staan om te worden aangepast voor passage en piaffe, de galopchangementen, de uitgestrekte draf en ook nog heel mooi de pirouettes te kunnen accentueren.

En als bonus zingt Anky zelf de vocalise ‘Une Belle Histoire’, een unicum in de historie van de kür op muziek; een amazone die zelf haar vocale bijdrage levert.
En niet onverdienstelijk, we herkennen Anky’s stem dan ook onmiddellijk.
De choreografie is er weer één van duidelijke lijnen, van eenvoud en kracht waarop je paard en ruiter vanuit alle hoeken kunt bekijken en bewonderen. Een typisch voorbeeld van een "Janssen Choreografie".
De titels uit L”Esprit Chanson zijn:
-Edith Piaff - Je ne regrette rien
-Edith Piaff - Mylord
-France Gall - Poupee de Cire
-Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
-Nana Mouskouri -Les Parapluies de Cherbourg
-Michel Fugain - Une Belle Histoire

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:14

En ik zat me al af te vragen wie Lalalalalaat daar zo vals... Is het soms Anky zelf? Haha! Had ik het nog goed ook. Cool

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:27

had het nog neit gezien maar ik krijg er spontaan kippevel van echt super! ze dansen gewoon de bak door.. *droom*

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:12

Heinekengirl schreef:
Heeft er ook iemand de huldiging?


Ja!! ik ben ermee bezig!

Over 10 min. te downloaden : (rechtermuisknop+opslaan als)

Huldiging Anky

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:23

Iemand ge"intresseerd in diverse NOS/HvN nieuwsclips [mpeg2]? moet alleen een host vinden dan >;)
'k heb ook nog 19 HQ foto's van AP WideWorld, interesse? Haha!

edit ik heb weer eens niet goed ingesteld met 't opnemen dus de videos zien er ong. zo uit Boos!
Afbeelding

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:11

ik ben niet zo anky, maar hoe ze rijdt (voor die kur) en gewoon die hele kur is super-fantasties-geweldig-mooi.. moet ik nog doorgaan? Haha!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:19

Helemaal super bedankt!!!! OK dan!
Jammer dat het Duitse commentaar er zo doorheen gaat...
maar ach, je kunt niet alles willen...
Ben al dolblij de kür nu es gezien te hebben! nogmaals... THANX

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 00:34

Het duitse commentaar vind ik niet storend, die man heeft er in tegenstelling tot onze eigen Frits wel verstand van. Carsten Sostmeier kan dat erg goed. Door zijn commentaar krijgt een wedstrijd net dat tikje extra spanning wat het extra leuk maakt. Ik stel voor dat we Bert de Ruiter maar voordragen als vervanger van Frits voor het springen. Bij de dressuur mag Edward wat mijn betreft elke keer wel achter de microfoon stappen. Vond hem het ook erg leuk doen.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:08

Ik vond de kur werkelijk super!!!hier zit nog eens een echte schwung!!! in!!!!!
die galopappuyementen zo knap en zo mooi!!!echt alles was geweldig!!
ps. bedankt da ik het toch nog kon kijken!!aangezien ik de werkelijkheid heb moeten missen omdat ik op intro ben geweest!!maar nu heb ik meteen wel ff de kur opgeslagen!!!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:01


Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:43


highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:04

Theo - wat is de maximale bestandsgrootte per ongeveer 6 minuten film ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:28

Theo, hoeveel gigabyte wil je hebben Haha!.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:52

Citaat:
Theo, hoeveel gigabyte wil je hebben .


Voor mijn jukebox heb ik zojuist een extra contract afgesloten met mijn provider van 1000 GB, dus kom maar op. Probeer eerst even of mijn mailbox niet ontploft. Zo ja, dan kan ik je ook mijn TCP-IP gegevens Emailen zodat je alles zelf rechtstreeks of mijn website kan zetten.
Maar dan moet je wel een TCP-IP programma hebben !

Ik hoor het wel.


Citaat:
Theo - wat is de maximale bestandsgrootte per ongeveer 6 minuten film ?

Degene van Anky was 9 MB, en dat is altijd OK.

Theo

De landen waar dressuur nog in de kinderschoenen staat, waardoor er dus niks van op televisie is uitgezonden zullen er van smullen.
Begin maar met de kür van Debbie en Brentina, want die Amerikanen denken nog steeds dat Brentina goud had moeten winnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:10

Theo, dat is alweer boven mijn pet.
Er zijn vast nog wel bokkers die eea beschikbaar hebben, ik ben op het moment druk bezig met het samenstellen van de DVD Knipoog.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:14

TCP/IP ? Ik heb : FTP ( smart FTP ). DC++ en e-mail..
bij de ftp moet ik bv ftp.bennink.info invullen en dan een naam en wachtwoord en een poort - zou die ook TCP/IP kunnen ? ( en anders - waar download ik TCP/IP software ? )

hier een screenshot van mijn filmpjes
Afbeelding
Verklein ze zowiezo,dit is ongeveer 3 GB en dat duurt me wat te lang met uploaden Haha! ( zal ook even een lijstje maken van wie er in de filmpjes rijden..wat je dan al hebt hoef ik niet meer te doen )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:24

op de dvd staat >4GB beetje veel om voor ieder te downloaden denk ik.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:59


Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:59

SuperPepeijn schreef:
op de dvd staat >4GB beetje veel om voor ieder te downloaden denk ik.


Hoe kan ik die DVD bestellen?

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:03

Corine - volgens mij even afwachten to hij klaar is en in dit topic in in de gaten houden of er al een link naar het centrale "DVD te koop" topic in EA- COmmercieel is geplaatst ?

Corien Lachen

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:16

Waarom heb ik geen BEELD??? Verward Verward

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:37

Corine schreef:
Waarom heb ik geen BEELD??? Verward Verward


Ik denk dat het aan je pc ligt. Heb je Windows movie player? Zo niet dan kan je die downloaden op www.windows.nl ofzo

USKYLD
Berichten: 86
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:34

Heel erg bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om de filmpjes op Bokt te zetten. Ik woon in Frankrijk, omdat de Françaises al redelijk snel uitgevallen zijn zenden ze er hier niet veel meer van uit.

BEDANKT

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:58

Wat is dat nou toch iedere keer weer als ik 't zie...
ZIT IK TE JANKEN OP M'N STOEL Huilen

GEWELDIG!!! gewoon...
super....
fantastisch...
ik wordt er helemaal emotioneel van...

Ben ik NOU DE ENIGE!!?????
NEEEE TOCH!

OK dan!