Wat een rotsmak!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:40

Millenium schreef:
De argetijn die gevallen was (toen straks) was de schult van de ruiter,. nu weer een paard kreupel Scheve mond

Paard ging veel te vroeg af, had nog een galopsprong moeten maken.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:41

Is het paard afgemaakt?????????? Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 11:43

Voor zover ik weet geen nieuws...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:47

paard is nog niet afgemaakt. volg het nog steeds en zie ook dat paard zo ineen huppele en stil staan

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:48

horsewisper schreef:
paard is nog niet afgemaakt. volg het nog steeds en zie ook dat paard zo ineen huppele en stil staan


Waar zie jij dat?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:04

Beber schreef:
Waar zie jij dat?

dat zie ik nergens, maar dat werd toennet ook verteld hoor Knipoog ze zouden ons op de hoogte houden

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:12

ik heb die franse aan de telefoon gehoord(zo op tv), maar er was teveel lawaai, kon hem niet tegoed horen, wat is er juist met dat paard?, hij leek wel erg *zielig* zegmaar

(is het trouwens het eerste jaar dat er oveel 'ongelukken' gebeuren???)

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:25

Wat er met het paard is krijgen we nog tehoren als het goed is.

heb alleen gehoord/ en heel even op het eind gezien dat ze met trailer het paar weg brachten naar een kliniek, en de beste dierenartse gingen met spoed ofzo naar die kliniek

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:27

Ja en dáárna is al het bericht gekomen dat 'het er niet goed uitzag' voor het paard..Maar nu staat op de site van de OS dat ie niets heeft gebroken:

Citaat:
Team Jumping: No bone fracture on DILEME DE CEPHE (FRA) 24 Aug. 2004


ATHENS, 24 August - Following the injury of French horse DILEME DE CEPHE during the first Round of the Team competition, Professor Leo JEFFCOTT (GBR), Chairman of the Veterinary Commission, issued the following statement:

"The horse went acutely lame on the right forelimb in the arena. The horse was taken immediately by horse ambulance to the Veterinary Clinic where radiographs of the limb were taken. There were no signs of any fracture to the bones of the distal right forelimb.

"An acute strain of the superficial flexor tendon (i.e. bowed tendon) was diagnosed clinically and by ultrasound.

"The horse has been given analgesic and anti-inflammatory drugs and the leg iced and supported with bandages.

"There is no surgery anticipated and the horse will be managed conservatively."

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:28

2 paarden binnen een uur kreupel erg voor de ruiters zeg. ze zeiden dat het aan de bodem ligt die is erg droog, op radio 1 komt daar strax wat over

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:31

Er is er nog een afgevoerd in de Trailer ,hoe is het daarmee?

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:32

geen idee nog nix over gehoord eigelijk

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:35


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:35

Zo te lezen niets gebroken maar een verrekte pees.

=^.,.^=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:53

Die overstrekte pees betekend een hele lange revalidatie. De springcarriere is voor dat paard waarschijnlijk over...

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:55

het Argentijnse paard WHO KNOWS LILY heeft ook een peesblessure:

Citaat:
Team Jumping: Tendon injury on WHO KNOWS LILY (ARG) 24 Aug. 2004


ATHENS, 24 August - Following the injury of Argentinan horse WHO KNOWS LILY during the first Round of the Team competition, Professor Leo JEFFCOTT (GBR), Chairman of the Veterinary Commission, issued the following statement:

"The horse went acutely lame on the left forelimb in the arena. It was taken from the arena by horse ambulance to the Veterinary Clinic where radiographs of the limb were taken. There were no signs of any fracture to the bones of the distal left forelimb, but evidence of acute strain to the superficial flexor tendon (i.e. bowed tendon) was seen.

"The horse was treated with analgesic drugs, the tendon iced and the limb supported.

"The horse will be returned to the stables and treated conservatively."


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 13:11

Toch wel erg opvallend dat er twee peesblessures zijn tijdens zo'n evenement...
Zouden ze nog wat aan die grond gaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:30

Ludger hoorde ik bij een interviewtje op de Duitse TV zeggen dat hij dacht dat de oorzaak van dit soort dingen ook wel eens in de paarden zelf zou kunnen zitten. Ik kreeg niet de indruk dat hij de bodem vrij pleitte, maar dat hij voorzichtig naar een mogelijke combinatie van factoren wilde wijzen.

Leo

Berichten: 50156
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:52

Ik heb alledrie gezien, van die eerste viel het me nog mee dat het paard zo wegrende. Van het Franse paard schrok ik me toch wel lam, die kwam echt ongelukkig terecht, keek toevallig net naar de benen Verdrietig

Gelukkig is het niet gebroken, maar de carrière zal wel voorbij zijn Scheve mond

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:16

*belgisch crosspaard dat is moeten worden afgemaakt door beenbreuk.
*frans springpaard da een peesblessure heeft opgelopen.
*algerijns springpaard ook peesblessure.

vind het allemaal toch zo erg, heb er daarnet 1 gezien (herhaling) het paard raakte de eerste balk van een dubbele sprong de sprong erna ging het paard recht door de sprong en ruiter tuimelt over paard heen.
(welke was dat?)

voor de rest heb ik er al een geluk geen gezien!!!
er zijn toch niet nog ongelukken gebeurt???

bah, zie net op de tv ongelukken van de spelen, ik zag nog eens dat paard dat op die balk viel, die viel echt me z'n buik op die balken en daarna struikelde die, kwam recht en liep weg en ook een gezien die weigerde voor die sprong met die bogen, paard week uit en ruiter viel, weet iemand of dat paard iets heeft? of de ruiter.
ik zag ook nog bij hoogspringen krakte die stok door en 'wielrenne' op zo'n ronde piste viel er eentje en schoof een goei eind door.