intervieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bobcat

Berichten: 8
Geregistreerd: 25-08-04

intervieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 21:48

MARKOPOULO (ANP) - Haar vader was vandaag tijdens de beslissende Kür geen moment uit de gedachte van Anky van Grunsven. De Brabantse is ervan overtuigd dat hij haar van boven heeft geholpen met haar paard Salinero het Olympisch goud op de dressuur te prolongeren.

"Hij was de hele tijd bij me'', zei Van Grunsven terwijl de tranen opnieuw over haar wangen liepen. "We hebben met z'n allen gehoopt dat hij het nog zou kunnen meemaken. Hij had zich er zo op verheugd. Ik weet gewoon dat hij van boven heeft meegekeken en dat hij er voor me was. Dit goud dank ik aan hem. Het was zo'n emotioneel moment. Ik kon alleen maar huilen.''

Vader Van Grunsven was jarenlang de grootste steun en toeverlaat van de amazone. Sinds haar zevende ging hij overal mee naartoe. Hij overleed in mei vlak na haar winst in de wereldbekerfinale in Düsseldorf. "Het was prachtig dat hij dat nog kon meemaken. Ik mis nog steeds wel wat, maar weet ook dat ik niet alleen ben met de steun van alle mensen om me heen.''

Na alle tegenslagen was het goud ook niet meer haar grootste prioriteit. Van Grunsven, die in het jaar voor de dood van haar vader ook haar been brak, heeft inmiddels geleerd dat er belangrijkere dingen in het leven zijn. "Ik ben vooral de ring ingegaan om te genieten en plezier te hebben. Ik wil mezelf niet meer gek maken. Ik wilde het beste uit mezelf en uit mijn paard halen. Dat het nu weer met goud is bekroond, had ik nooit durven dromen.''

(25 augustus 2004)

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:55

Wereldwijf, onze Anky!!!!!!!!!!!!!!

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:48

echt kei goed dat ze in zo'n moeilijke tijd toch nog goud haalt echt een topmeid!!!Anky you're the best!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:03

Ach gut

Supermens gewoon. Ze heeft dit echt verdiend. Lachen

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:04

Anky = dressuurgodin! Haha!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:26

jah hahah klopt ik heb een avatar van anky mooi heej dressuurgodin

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:38

Anky is super, ze heeft het echt verdient *LOL*