vraagje voor de Z dressuur ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:34

Net niet goed gegokt. Zit sinds 31 januari in de M2 heb 16 proeven gestart. De Brabantse dan niet mee gerekent, want die punten tellen ook niet mee.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:36

vind ik best nog wel snel.. in 16 proeven.. ik zit volgens mij vanaf vorig jaar oktober in de m2 maar dat weet ik zo niet zeker

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:41

Ik heb hetzelfde probleem als jij, ik rijd nog een seizoen, met name de selectie's en proberen kampioenschappen te rijden. En heel veel oefenen. Als het goed genoeg gaat, start ik Z.
Heel veel succes!!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 16:44

jij ook veel succes.. mijn moeder zei net tegen mij van als ik jou was zou ik nog mooi in de winter m2 blijven want dan is de twente cup en de kampioenschappen en in de m2 maak je veel meer kans dan in de z1 wel slim bekeken van haar maar daar gaat het me niet om

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:56

Onee! Toch in 15 proeven. Ik was naar een wedstrijd geweest, waar ik wel winst had maar die onofficieel bleek te zijn Boos! . Was echt de rotste wedstrijd ooit! Als je winstpunt als maar niet bijgeschreven wordt, en als je dan eens gaat bellen naar de organisatie, en het gewoon een onderlinge wedstrijd was! En wij waren niet alleen de enige die dachten dat het officieel was

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:58

Ben het met bertie eens, M2 is moeilijker dan Z1!
De oefeningen komen heel snel op elkaar en in het Z heb je veel meer tijd om voor te bereiden.
Wel moet je verzameling goed zijn, anders vallen ze daar over en hij moet natuurlijk super aan de hulpen staan, maar ja als je de M2 doorkomt, kan je de Z ook wel!
Lekker over stappen meid!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:04

Ik weet niet precies meer met hoeveel ik overgegaan ben. 9 ofzo Verward Toen hoefde ik er nog maar 5 te hebben Schijnheilig

De M2 was helemaal mijn klasse, heerlijk die proeven. Alleen mogen de appyementen er van mij in een M2 proef erbij en ik ben helemaal blij. De zijgangen zijn de sterkste punten van mijn paard.
De eenvoudige wissels de slechtste (bouwt dan teveel spanning op) en in de M2 heb je nog geen eenvoudige wissels Bloos

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:31

mijn paard kan de appyement op de rechterhand ook wel goed. alleen op de linkerhand is het nog wat moelijk. en de eenvoudige wissels kan mijn paard super goed. zijn galop is dan ook het sterkst bij haar.. ik ga eerst mijn wedstrijden die ik heb opgegeven in de m2 nog starten en dan maar z1 starten!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:12

Wat staan jou pony's trouwens in geweldig mooi afgewerte stallen.... Haha!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 18:15

dank je wel lydiia ze zijn nog niet helemaal klaar er komt nog een wasplaats en er komen nieuwe tegels in (geel) en er moet verder nog van alles gebeuren maar dat gaat nog wel even duren.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:32

Na dit topic gelezen te hebben zie ik helemaal tegen de M2 op haha Schijnheilig

Idd mooie stallen, en succes in t M2 of Z1.
( vaak zie je idd de punten omhooggaan als men overstapt naar t Z1. Ik bedoel dan de percentages, ik mag hopen dat je punten idd omhoog gaan haha Schijnheilig )

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:38

Gewoon Z starten inderdaad
Waarom niet? Als je de punten hebt en al rijd je de eerste keer (of keren) geen winstpunten, dat is toch helemaal geen schande?

Op die manier kom je er achter waar je nog iets harder op moet trainen Knipoog

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:04

Als jullie de oefeningen van het Z beheersen zou ik overgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:11

Persoonlijk zie ik het nut er niet zo van in om een klasse helemaal uit te rijden. Het kost je toch handen vol met geld en dat geef ik liever uit aan trainingen. Ik ga altijd direct over als ik het benodigde aantal punten heb. En als ik denk dat we er nog niet klaar voor zijn train ik thuis nog even door.
De overgang M2-Z1 is mij reuze meegevallen. Ik heb nog nooit zo goed gescoord als in het Z1 waar ik meerdere keren dubbel heb gescoord. Dus het valt wel mee met de overgang, vond ik.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:57

ik reed eerder de punten altijd vol altijd tot de 20. en het was dan ook wel leuk om door te rijden als het dan goed ging zat je ook nog eens in de prijzen.. ik heb toen ook veel prijzen gehaald.. maar nu in de m2 heb ik 6 keer een eerste prijs gehaald. en een keer 2de. maar nu heb ik helemaal geen zin om de punten door te rijden.. ach ik kijk wel eerst hoe het met de punten gaat. ik moet er trouwens nog 1 halen kan wel wezen dat ik daar nog wel een half jaar over doe. Haha!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:00

Jippie schreef:
Persoonlijk zie ik het nut er niet zo van in om een klasse helemaal uit te rijden. Het kost je toch handen vol met geld en dat geef ik liever uit aan trainingen. Ik ga altijd direct over als ik het benodigde aantal punten heb. En als ik denk dat we er nog niet klaar voor zijn train ik thuis nog even door.


Ga ik helemaal in mee, ik heb nu al twee maanden 11 wp's in het het M2. Ik heb precies een wedstrijd geen winst gehaald en de rest allemaal wel, enkele keren ook dubbel. Maar ben nu dus al een maandje of 2 lekker thuis aan het trainen en binnenkort ga ik het ook eens wagen in de Z1. Gewoon wanneer je er zelf klaar voor bent.

Ik denk trouwens niet dat je in het Z1 in het indoorseizoen veel voordeel hebt van de 20X60 bak, hier in de buurt worden bijna alle Z rubrieken in 20X40 gereden.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:06

ladyenpippi"]
heb 9 wp.. maar de M2 is super moeilijk en ik zit er nu al een tijdje in.. de laatste paar weken gaat het pas goed krijg nu wat wp. ..
[/quote]

[quote="ladyenpippi schreef:
maar nu in de m2 heb ik 6 keer een eerste prijs gehaald. en een keer 2de. maar nu heb ik helemaal geen zin om de punten door te rijden..


Verward Verward Wat is het nou?

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:22

Ik vind het Z1 wel makkelijker omdat ik een groot paard heb .
Maar in het begin vond ik de M2 heeeeel moeilijk en ik mocht pas over van mijn instructeur (nadat ik de punten al had )als ik minstens drie keer bij de eerste drie reed en dan ook boven de 170 p scoorde. Tong uitsteken
Nou dat lukte toen ineens omdat ik de punten toch al binnen
had en er geen druk meer opstond: 172 1ste 172 3de 165 2de!! Cool
En toen ben ik wel over gegaan en heb de 2de wedsrrijd al direct wp's gereden.
En nu ben ik blij dat ik Z rijd Haha!

Gewoon doen als je dus goede resultaten in het M2 behaald! OK dan!

gr kelly

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:40

ladyenpippi schreef:
ik vind de M2 niet zo heel moeilijk meer. alleen alles zit zo dicht op elkaar. en er word overal heel erg op gekeken. de meeste zeggen dan ook tegen mij als je 10 wp in de M2 hebt moet je gewoon overgaan. we zijn al druk bezig met het oefenen van de Z1 maar ik weet de letters niet! en ik kan ook nergens oefenen thuis hebben we een kleine bak. maar hoe kan ik die letters dan oefenen?


Ik wist ze ook niet, heb er ook niet op zitten studeren ook, op een gegeven moment
weet je ze gewoon vanzelf te vinden, dat was bij mij dan tenminste het geval

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:11

Samsam schreef:
:? Verward Wat is het nou?

sorry wat bedoel je?? ik snap je niet helemaal!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:19

Eerst zeg je dat je de M2 zo moeilijk vind en pas de laatste weken winstpunten rijdt, en later zeg je dat het gaat super ben je al 6 keer eerste geweest.

Gaat het nou moeizaam of geweldig?

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 23:30

ik rij nu de laatste paar wedstrijden pas wp en prijzen doorvoor ging het heel moeizaam. maar ik vind de m2 nog steeds moeilijk niet dat het geweldig gaat. maar ik vind de proeven moeilijk en dat alles zo dicht op elkaar zit.
ik heb het er een beetje dubbelzinnig opgezet. Bloos

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:02

Gewoon overgaan als je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent!

Geen dag eerder of later! Overleg eens met je instructeur en rijdt eens een paar keer de proef dooor!

Zelf rijd ik altijd het minimale aantal winstpunten bij elkaar Stop dan met de wedstrijden (tenzij er een kampioenschap aankomt), train door en start de volgende klasse zodra de proef thuis super gaat! Vind namelijk dat starten best wel veel kost en ik wil graag met winstpunten thuis komen!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:01

Ben ook gelijk met 10 wp overgegaan, en ik had ook de eerste wedstrijd een winstpunt...Je moet toch altijd in een hogere klasse 'groeien', dus neem de stap. En in de winter moet je inderdaad toch (bijna) altijd in een 20x40 bak rijden, dus die kun je thuis ook oefenen. Ik zou de proef wel even goed oefenen voor de wedstrijd, zodat je daar niet meer voor verassingen komt te staan. Vooral de eenvoudige galopwissels vond ik eerst pittig, vaak moest je eerst uitstrekken, dan de korte diagonaal op en een eenvoudige galopwissel doen. Gewoon proberen!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:41

Het is maar wat je wilt...
Wil je winnen zou ik nog even wachten en doorrijden tot je steeds in de 170 rijdt.
Als je in het Z1 165 genoeg vind dan kun je wel over.

Ik ben zelf een type die thuis een niveau hoger traint dan op de wedstrijd, omdat je op wedstrijd met allerlei andere invloeden te maken krijgt.