Lengtebuiging: het grote kijk-en-vergelijk-topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:25

horseyfries schreef:
Misschien ook alleen maar of je iets goeds met een 7 of een 8 honoreert. Wat dat betreft heeft het weinig zin om naar % te kijken, als de plaatsing klopt. Dan is nog steeds dezelfde de beste volgens de verschillende jury's, alleen heeft de één er iets meer punten voor over dan de ander. Maar hier worden de appuyementen van Soto met Invasor "slecht" genoemd, zonder stelling en buiging en weet ik het wat allemaal nog meer. Dat is dus niet het verschil tussen een 7 en een 8, dus het is geen kwestie van perceptie maar van kennis blijkbaar....


Nou, iig weet Soto zelf wél wat stelling en buiging inhoudt

Afbeelding

En waarom is de hindernis weggephotoshopt?? Boos! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:27

Kijk even naar de ruimte tussen zijn zadel en zijn achterwerk, daar kun je heel wat dozen eieren onder kwijt hoor, je krijgt omelet terug.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:32

Lovely schreef:
Kijk even naar de ruimte tussen zijn zadel en zijn achterwerk, daar kun je heel wat dozen eieren onder kwijt hoor, je krijgt omelet terug.



Tja, dat is niet mooi, he! Echt Brr!

Maar in de dressuur wordt met name het paard beoordeeld, en niet de ruiter.

Hoe lelijk de man er ook opzit, hij zit het paard kennelijk niet in de weg, en dat wordt meer als criterium gebruikt dan of de man nou mooi zit.

Hoe was dat ook al weer?
Wat is het doel van de dressuur?


"De dressuur heeft de harmonische ontwikkeling van het organisme en van de natuurlijke eigenschappen van het paard ten doel. Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt."

Over de ruiter wordt niets meer gezegd dat er harmonie tot stand moet komen.

Misschien moeten we ook maar ijveren voor een clausule waarbij het gymnastiseren van een ruiter gedefinieerd wordt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:41

Jajajaja en Invasor ziet er ook zo blij uit he? Ik vond hem vandaag erg weinig blije uitstraling hebben trouwens, meer een soort van robot met af en toe kortsluiting. Daar sta je dan met je volmaakte harmonie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:43

bertie schreef:
hij zit het paard kennelijk niet in de weg

Waar baseer je dit op, anders dan op het feit dat de goede man GP rijdt?

Over het binnenrijden van Lancet: houdt ze hem niet gewoon heel licht schoudervoor op de rechte lijn?

Ik heb namelijk weinig gemerkt van een moeilijker buiging naar rechts dan naar links van Lancet.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:58

Ik had ook absoluut NIKS aan te merken op de buiging in de appuyementen van Invasor... Dat zag er gewoon goed uit, en jullie favoriete Eddie beaamde dat.

Mijn mening over Guizo heb ik reeds gegeven.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:08

Lovely schreef:
Jajajaja en Invasor ziet er ook zo blij uit he? Ik vond hem vandaag erg weinig blije uitstraling hebben trouwens, meer een soort van robot met af en toe kortsluiting. Daar sta je dan met je volmaakte harmonie.



Invasor was een beetje ziekjes Ach gut heb je hem horen hoesten/kuchen?

En tja, door al die miscommunicatie is er ineens weinig over van die trotse spanjool ,echt aandoenlijk Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:10

Gerrie schreef:
Invasor was een beetje ziekjes Ach gut heb je hem horen hoesten/kuchen?


Ja en bij mij blijft een hoestend paard op stal...

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:38

Zep schreef:
Waar baseer je dit op, anders dan op het feit dat de goede man GP rijdt?

Over het binnenrijden van Lancet: houdt ze hem niet gewoon heel licht schoudervoor op de rechte lijn?

Ik heb namelijk weinig gemerkt van een moeilijker buiging naar rechts dan naar links van Lancet.



'Kennelijk' zit de man het paard niet in de weg. Want gegymnastiseerd is dit paard wel degelijk, en er zijn niet veel verstoringen.
Ik zei niet voor niets 'kennelijk' - want als je naar die man kijk kun je je het haast niet voorstellen - maar als je naar het bewegen van het paard kijkt dan lijkt het alsof hij (het paard) niet veel last heeft van de ruiter. Vandaar het 'kenneljk' Lachen

Waarom zou Imke hem schoudervoor rijden, op een rechte lijn? Dat is bepaald niet de bedoeling op een rechte lijn. Verward

Ik baseer me alleen op de GP, heb de proeven van vandaag niet gezien (kan dus ook niets zeggen over Invasor van vandaag, of over Imke vandaag, of helaas Huilen - over Anky).

In de GP van Imke waren de inzetten van de appuyementen in galop nogal verschillend.
Maar super blijft het, absoluut ! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:41

Ik snap wel waarom Imke haar paard instelt op de A-C lijn hoor .

Van Imke heb ik geen beelden van de galopappuyementen, die waren eruit geknipt in de herhaling (ging van passage naar eners). Vanmorgen heb ik Imke gemist helaas!!!

Zep, heb jij het nog op video vast kunnen leggen, want 'we' missen dat nog voor de DVD waar Maan zulke ontzettend leuke menuutjes gaat maken Scheve mond.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:37

[quote="Lovely"]Ik snap wel waarom Imke haar paard instelt op de A-C lijn hoor .

quote]

Nou, hou ons nou niet langer in spanning! Bloos!
Vertel, vertel!

Want ik weet het niet: vanaf X naar C naar links stellen in de verzamelde draf, terwijl je bij C naar rechts moet? Verward