Welke sport gooien we eruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:06

amondi schreef:
Je hinkelt een keer, dan doe je een stap en dan als laatste een sprong! Wie het verste is die wint, probeer het maar. Als je het een beetje kunt dan ga je naar de olympische spelen in Peking.

*probeert het*

Whahahaha *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:06

Pipo schreef:
Aan de andere kant loop je dan het risico dat mensen niet meer durven jureren. Dus heel matig gaan punten. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.


Nou, ik weet wel een dressuurjury dat ook matig punt zo nu en dan.

Bij turnen wordt er gewoon gepunt wat er gezien wordt. Turnen kent een negatief beoordelingssysteem, van te voren ligt vast wat er gescoord kan worden (ideale score) en daar worden de foutjes en onvolkomenheden vanaf getrokken. Bij iedere fout worden er dus delen van punten afgetrokken, totdat de oefening voorbij is en wat daarna nog overblijft, dat is de score. Wanneer hoeveel 10-den van punten afgetrokken worden, staat beschreven in een vrij lijvig rulebook.
Als je van de balk afglipt, moet er 0,5 afgetrokken worden, ongeacht het moment dat je valt. Het maakt niet uit of je iets makkelijks deed of iets moeilijks. En zo is iedere fout beschreven en kent zijn prijs.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:50

amondi schreef:
De hoogste en de laagste score eruit! werkt bij andere sporten ook goed, 2 extra jury's en je bent klaar.


Helemaal mee eens. Prima systeem! Dan moeten er al 2 zijn die iemand de grond in willen boren of aan een medaille willen helpen voor er problemen komen. In zo'n geval als van de week met die duitse die Imke met Lancet ver onder de rest waardeerde was er niks aan de hand geweest en had Imke nu een aantal plaatsen hoger gestaan.

Vond vandaag die waardering van Ulla Salzgeber ook weer wazig. Puur op naam als je het mij vraagt want als je kijkt hoeveel kleine en grote fouten die maakte had ze van mij hooguit zo'n 70 % gekregen.
Als je dan kijkt hoe anderen met soms nog minder fouten wel gigantisch afgestraft worden..

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:20

Van mij mag het allemaal wel blijven, mogen zelfs een paar sporten bij Zoals bijvoorbeeld reining

Alleen zouden ze wel wat meer paardensport mogen laten zien...Ik bedoel als je kijkt naar de percentages van liefhebbers van die sport denk ik dat we toch hoger scoren dan bijvoorbeeld roeien, of schieten *zucht* >;)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:47

Pipo schreef:
Aan de andere kant loop je dan het risico dat mensen niet meer durven jureren. Dus heel matig gaan punten. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Ook aan dit systeem zitten nadelen.


Dat ze niet durven te punten, omdat ze bang zijn afwijkend te punten?
Ik heb het idee dat dat nu ook al gebeurt bij de bekende ruiters. Juryleden weten wat ze kunnen en hebben dat toch in hun achterhoofd.
Een foutje van Pietje wordt zwaarder afgestraft als van Ulla (ook van Anky trouwens)

Kimmetjuh19

Berichten: 18
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Woensdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:02

Voltige mag van mij een olympische sport worden OK dan! en snelwandelen eruit, wat is dat saai zeg

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:38

Ja snelwandelen eruit, die mensen kunnen echt niet normaal lopen.
Als je nietkunt hardlopen, ga je maar snelwandelen.

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:49

schieten met pistolen vind ik zo'n akelige sport . Ze kunnen alleen maar goed richtten.

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:15

caranthir schreef:
Van mij mag gewoon alles blijven. Ieder z'n eigen hobby.
Ik vind al die verschillende sporten juist leuk. Ik heb niks met roeien, maar als Nederlanders winnen ben ik er hartstikke blij mee.
Niet echt sportief om andermans sport af te kraken. Knipoog



Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:17

wendy007 schreef:
schieten met pistolen vind ik zo'n akelige sport . Ze kunnen alleen maar goed richtten.


Gelukkig wel, stel je voor dat ze niet konden richten Clown

wenn
Berichten: 124
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:21

alles mag wel blijven van mij er moeten juist meer sporten komen ieder zijn eigen ding ik vind het meeste wel leuk en wat ik niet leuk ivnd daar kijk ik gewoon niet naar Lachen

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:26

Ik vind dat de sporten die bij de OS zijn met kracht en kuinde te maken mooeten hebben. Oke, kracht heb je niet echt nodig bij paardrijden, maar je moet wel echt iets doen met je lichaam. Met bijv. schieten ofzo doe je haast niks.. Daar kun je ook nog over discussieren, maar dat mag van mij opstappen, dat schieten. Kleiduiven ofzo...

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:47

Al dat synchroon gebeuren vind ik echt overbodig. Synschroon zwemmen, schoonspringen, trampoline springen.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:52

Justy schreef:
Gelukkig wel, stel je voor dat ze niet konden richten Clown


was het niet die Amerikaan die op goud stond en toen schoot...prachtig middenin de schijf van zijn tegenstander?!!? (weg medaille)

ze kunnen prima richten, maar waarop?? Tong uitsteken

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:32

Ragne schreef:
was het niet die Amerikaan die op goud stond en toen schoot...prachtig middenin de schijf van zijn tegenstander?!!? (weg medaille)

ze kunnen prima richten, maar waarop?? Tong uitsteken


Dat hoorde ik ja dat iemand in de schijf van de ander schoot, misschien was ie wel blond. Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:42

Ik vind dat synchroon zwemmen wel komisch, lig echt in een deuk voor de tv.
En dan 2 van die opgepolitoerde meiden met een zwaar Amerikaans accent, Ohw we mogen morgen voorzwemmen, dan doen we toch nog ons ding Verward

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:52

rachel15 schreef:
ROEIEN!!! ooh echt zo saai! wat is er nou zo leuk aan roeien?? moet je mij dan maar eens gaan vertellen wat er zo leuk aan is! op die tijden van roeien hadden ze beter nog wat extra paarden kunnen doen, bijv het springen laten zien... of natuurlijk nog een x de dressuur!!

jah ik heb 5 x dezelfde 2 lui gezien van roeien terwijl ze toen moesten springen!! ik ben er extra om 8 uur uitgegaan om mun grote vriend gert-jan te zien en toen kwam ie er pas om kwart over 12 op Boos! egt stom!! kwou er nog un brief naar heen schrijve

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:14

weet of iemand t al heeft neer gezet, maar ik vind het 'olympisch' pingpongen eigenlijk ook wel kandidaat om geschrapt te worden.....

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:38

wiljemijn schreef:
weet of iemand t al heeft neer gezet, maar ik vind het 'olympisch' pingpongen eigenlijk ook wel kandidaat om geschrapt te worden.....


Ben ik het ook helemaal mee eens.
wordt je duizelig van Schijnheilig